قطعات خودرو

از اطلاعیه اتاق اصناف ایران تا اظهارات نماینده وزارت صمت و روسای اتحادیه‌ها

خبرگزاری مهر در خبری به نقل از اتاق اصناف ایران اعلام کرده اطلاعیه‌ای برای اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی فعال در بخش لوازم یدکی خودرو در خصوص دریافت شناسه کالا و کدرهگیری قطعات خودرو موجود در انبارها ارسال شده است.

 

بیشتر بخوانید: دریافت شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی موجود در انبارها الزامی شد

 

این در حالی است که پیش از این محسن یزدی نماینده وزارت صمت و همچنین فرد مسئول در سامانه تجارت در نشست اتحادیه لوازم یدکی با ایشان تاکید کرد که کالاهای داخل انبار مشمول دریافت شناسه کالا و کدرهگیری نبوده و صرفا کالایی که در سطح عرضه مانند مغازه است مشمول دریافت شناسه کالا و رهگیری است.

 

این باعث می‌شود تا کسبه بتوانند به مرور شناسه کالای داخل انبار خود را دریافت در مدیریت هزینه‌ها و کار با سامانه از زمان لازم برخوردار باشد. از همین رو اتحادیه لوازم یدکی نیز پیش از این با تاکید بر این موضوع در سطح صنف اطلاع رسانی کرد و حالا به نظر می‌رسد تعدد متولیان این طرح و روند اجرایی نظارت تفاسیر مختلفی داشته و نکته مهم‌تر این است که دستورالعمل اجرایی این طرح نیز همچنان دچار اشکال بوده و صرفا صدور اطلاعیه‌های جدید باعث سردرگمی بازار می‌شود.

 

گفتنی است با توجه به بالا رفتن قیمت ارز و همچنین اجرای طرح‌های اینچنینی به شدت بازار لوازم یدکی را ملتهب کرده به طوری که علیرضا نیک‌آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفته است:  قرار بود بر اساس مصوبه سازمان حمايت درج قيمت بر روي لنت و برخي از قطعات يدکي اعمال شود؛ اما به دليل عدم شرايط مناسب بازار و البته تنوع محصولات و نوسانات قيمتي اجرايي شدن اين موضوع هنوز در هاله اي از ابهام است.

 

سید احمد حسینی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران نیز در خصوص به « قطعات خودرو» گفته است: عوامل مختلفي بر افزايش قيمت ارز تاثيرگذار است؛ اما عامل ناآرامي ها هم بي تاثير نيست، ناامني قطعا ميتواند از عوامل افزايش قيمت ارز باشد و لذا عوامل خارجي که همواره به دنبال فرصت هستند تا شرايط نارضايتي و گلايه مندي مردم را فراهم کنند، از مسئله افزايش قيمت ارز نيز براي بروز نارضايتي ها استفاده مي کنند.

 

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي خودرو و ماشين آلات تهران با اشاره به تعيين مهلت براي شناسه دار کردن لوازم يدکي خودرو، گفت: ما با شناسه دار کردن لوازم يدکي خودرو مخالفتي نداريم؛ اما از مسئولان ميخواهيم که زيرساخت لازم را فراهم کنند تا بتوانيم نسبت به اين مسئله اقدام کنيم.

 

وي افزود: براي شناسه دار کردن لوازم يدکي خودرو مهلت نميخواهيم؛ بلکه بايد مسائل و مشکلات حل شود تا بتوانيم اين مسئله را عملياتي کنيم؛ بنابراين مدتي پيش مسائل و مشکلاتي که در مقابل شناسه دار کردن لوازم يدکي خودرو وجود داشت را احصاء و آن را براي قواي سه گانه و وزارت صمت ارسال کرديم؛ اما تا امروز هيچ کدام از موانع حل نشده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *