به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، بازار لوازم یدکی خودروهای مونتاژی وضعیت مناسبی ندارد و کمبود و گرانی برخی قطعات برای خریداران محصولات چینی مشکل ساز شده است. برخی از قطعات یدکی ضروری به سختی پیدا می شود و با قیمت بالا عرضه می شود. همچنین گفته می شود برای تولیدکنندگان اولویت واردات قطعات یدکی و خطوط تولید است. اما تولیدکنندگان برخی سوء استفاده ها را عامل نابسامانی در بازار لوازم یدکی می دانند و اینکه سامانه شناسایی کالا و کد رهگیری کالا به جای شناسایی اقلام استیجاری، مانعی برای این شرکت شده است.
قیمت خودروهای لوکس کاهش یافت!
خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته افزایش بهای یک تا ۱۰ میلیونتومانی و افت قیمت یک تا ۷ میلیونتومانی را تجربه کردند. جایی که پیکاپ زاگرس (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیونتومان افزایش یکمیلیارد و ۹۰ میلیونتومان و نیسان آپشنال (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیونتومان افزایش ۵۳۲ میلیونتومان اعلام قیمت شدند. تارا اتومات (۱۴۰۲) با ۷ میلیونتومان کاهش ۷۷۸ میلیونتومان، دنا پلاس توربو ۶ دنده (۱۴۰۲) با ۵ میلیونتومان کاهش ۷۳۳ میلیونتومان و کوییک پلاس اتومات (۱۴۰۲) با ۳ میلیونتومان کاهش ۴۴۵ میلیونتومان قیمتگذاری شدند.
همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد کاهش قیمت ۵ تا ۹۰ میلیونتومانی بودیم. جایی که فونیکس تیگو ۸ پرو مکس (۱۴۰۲) با ۹۰ میلیونتومان کاهش ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیونتومان و دیگنیتی پرستیژ (۱۴۰۲) با ۵۵ میلیونتومان کاهش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیونتومان خریدوفروش شدند.
همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد کاهش بهای ۵۰ میلیونتومانی بودیم. جایی که هیوندای الانترا (۲۰۲۳) با ۵۰ میلیونتومان کاهش ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیونتومان و تویوتا راوفور دو دیفرانسیل فول با ۵۰ میلیونتومان کاهش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیونتومان ارزشگذاری شدند. در میان خودروهای لوکس نیز شاهد کاهش بهای ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیونتومانی بودیم؛ جایی که قیمت پورشه ماکان با ۲۰۰ میلیونتومان کاهش به ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیونتومان و بامو X۴ ۲.۸ با ۱۰۰ میلیونتومان کاهش به ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیونتومان رسیدند.