قطعات خودرو

تشریح تخلفات منجر به توقیف خودرو توسط معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر ضروری بودن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ ایمنی عمومی، به تشریح تخلفات منجر به توقیف خودروها پرداخت.

 

به گزارش قطعات خودرو، سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل توقیف خودروها، تصادف منجر به جرح یا فوت است. درچنین مواردی، خودرو به منظور بررسی دقیق، به سرعت توقیف می‌شود. هم‌چنین، خودروهایی که دستور قضائی برای پلاک آن‌ها صادر شده نیز بر اساس احکام مراجع قانونی، توقیف خواهند شد.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل مهم توقیف خودرو، نداشتن بیمه شخص ثالث است زیرا این مورد امنیت سایر رانندگان و عابران پیاده را تهدید می‌کند.

سرهنگ مؤمنی با اشاره به تخلفاتی نظیر رانندگی در حالت مستی یا استفاده از مواد مخدر گفت: با توجه به این که این موارد خطرات جدی برای راننده و سایرین ایجاد می‌کند، در صورت انجام آنها، خودرو توقیف خواهد شد. دیگر تخلفاتی که جزو تخلفات جدی بوده و به توقیف خودرو منجر خواهند شد، عبارتند از: فقدان یا مخدوش بودن پلاک و همچنین نداشتن گواهینامه، انجام حرکات نمایشی و خطرناک مانند لایی‌کشی و حرکات مارپیچ

سرهنگ مؤمنی تاکید کرد: اگر راننده همزمان مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز شود، خودرو به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به توقف ساعتی خودرو نیز اشاره کرد و گفت: در برخی شرایط، به‌ویژه وقتی که امکان انتقال خودرو به پارکینگ وجود ندارد، خودرو برای ۱ تا ۲ ساعت در محل مشخصی نگه‌داشته می‌شود. این موضوع معمولاً در مواردی مانند سرعت و سبقت یا استفاده از تلفن همراه در محورهای بزرگراهی است.

وی افزود: در مورد توقیف موتورسیکلت‌ها، تخلفاتی مانند حرکت در پیاده‌رو، حرکت خلاف جهت، حمل بار غیرمتعارف، تک‌چرخ زدن و نداشتن کلاه ایمنی به توقیف موتورسیکلت منجر می‌شود. همچنین، موتورسیکلت‌ها مجاز به تردد در خطوط ویژه نیستند و در صورت تخلف، توقیف خواهند شد.

سرهنگ مؤمنی با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی عمومی و آموزش‌های مستمر برای کاهش تخلفات و بهبود وضعیت ترافیکی گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نه‌تنها مانع از توقیف خودروها می‌شود، بلکه در حفظ جان و مال افراد نیز بسیار مؤثر است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *