آخرین دورهی دوسالانه نمایشگاه خودرو هند در فوریه ۲۰۲۰ برگزار شد.
راجش منون، مدیرکل انجمن تولیدکنندگان خودرو (SIAM)، در بیانیهای اعلام کرده، میزان خطر گسترش عفونت در یک نمایشگاه تجاری که مصرف کننده (B2C) دارد و جمعیت زیادی از آن بازدید میکنند، بسیار زیاد و حفظ فاصله اجتماعی دشوار است. بنابراین تصمیم گرفته شده که برگزاری نمایشگاه اتومبیل به تعویق بیافتد.
به گفته او تاریخ دقیق دورهی بعدی نمایشگاه اتومبیل اواخر سال ۲۰۲۱ با در نظر گرفتن وضعیت کرونا و مطابق با تقویم نمایشگاههای جهانی خودرو (OICA)، نهایی میشود.
منون تاکید کرده است که ایمنی غرفه داران، بازدیدکنندگان و همه ذینفعان درگیر و حاضر در نمایشگاه خودرو اولویت اصلی SIAM است. صنعت خودروسازی هند و SIAM خطرات ذاتی در سازماندهی نمایشگاه خودرو را به دلیل همه گیری مداوم –کووید ۱۹ و نگرانی از موج سوم احتمالی تشخیص میدهند.
او تاکید کرده دربارهی میزان گسترش کووید ۱۹ در ماههای آینده قطعیتی وجود ندارد و در عین حال سازماندهی نمایشگاه خودرو به ترجیحاً یک سال زمان نیاز دارد. همچنین نمایشگاه خودرو مانند یک جشن برای صنعت خودروسازی هند است و ما مشتاقانه منتظر شرایطی هستیم که بازدید از نمایشگاه بدون ترس از گسترش عفونت باشد.
نمایشگاه اتومبیل ۲۰۲۰ بیش از شش میلیون بازدیدکننده داشته و شرکتهای خودروسازی شاخص کشور حدود ۷۰ محصول معرفی و رونمایی کردند و همگام با روند اتومبیلهای سازگار با محیط زیست، در این نمایشگاه ۳۵ خودروی برقی عرضه شد.