تولید این خودرو از 1949 در دفتر طراحی کارخانه خودروی یاروسلاو آغاز شده بود و تا 1967 در کارخانه خودروسازی بلاروسی با نام بلآزـ525 ادامه پیدا کرد. پس طرح گاومیش «ماز» از روی جدارۀ کناری حذف شد و حک «بلآز» روی کاپوت نشست.
بر پایۀ ماز در ژودینو تراکتور بلآز 525آ هم تولید شد تا با نیمهتریلر 45 تنی بلآز 5271 کار کند. ماز541 که یک یدککش هوایی بود هم با همین روال ساخته شد. و البته که اینها در مجموعۀ کامیونها قرار نمیگرفتند.
بهرهبرداری از این تولیدات تا اوایل دهه 1970 ادامه داشت. میشود گفت ماز525 در دهۀ 1950 و 1960 در هر ساختوساز عظیمی در جماهیر شوروی نقش داشت. این حضور در طرحهای عمرانی فراسوی مرزهای شوروری مانند سد اسوان در مصر هم دیده میشد.