به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، استلانتیس که از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن به وجود آمده و ۱۴ برند را زیر چتر خود دارد، در اولین سال شکلگیری ۴/ ۱۳میلیارد یورو (۲/ ۱۵میلیارد دلار) سود به ثبت رساند. درآمدهای این ۱۴ برند بعد از ادغام تقریبا ۳ برابر پیش از ادغام دو اتحاد است و بخشی از این موفقیت مدیون کاهش هزینههایی است که برندهای جیپ، اُپل و پژو با ترکیب کسبوکارهایشان به وجود آوردهاند. در سال ۲۰۲۰ زمانی که این دو اتحاد هنوز ادغام نشده بودند کل سودشان ۷۹/ ۴ میلیارد یورو بود.
گردش مالی برای کل بیزینس اتحاد استلانتیس با ۱۴درصد رشد به ۱۵۲میلیارد یورو رسیده است. کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس میگوید: «نتایج ثابت میکند که استلانتیس در جایگاه درستی قرار گرفته و عملکرد قوی از خود نشان میدهد و بر «موانع شدید» فائق آمده است.» همه خودروسازان دنیا با کمبود قطعات مهم از جمله ریزتراشهها و قطعات الکترونیکی نیمههادی و افزایش قیمت مواد خام مواجه بودهاند و برای بازگشت به حالت عادی دست و پا میزنند.
استلانتیس میگوید منافع این ادغام در طول سال اول بیش از ۲/ ۳میلیارد یورو بوده است. این ادغامها باعث شده کنترل هزینهها بهتر صورت بپذیرد. همچنین گذار به خودروهای برقی نیز شتاب بیشتری گرفته و فروش خودروهای با آلایندگی کمتر با ۱۶۰درصد رشد به ۳۸۸هزار دستگاه رسیده است. قوانین و مقررات سختگیرانهتر محیطزیستی همه خودروسازان را در اروپا و چین وادار به عرضه محصولات برقی با پیمایش بهتر به ازای هر بار شارژ کرده است. با ادغام این ۱۴ برند، سبد محصولات، تنوع بینظیری پیدا کرده طوری که حتی امکان گسترش و توسعه خودروهای ون تجاری با سوخت هیدروژنی تحت برند اُپل برای این شرکت امکانپذیر شده است. استلانتیس مجموعهای از برندهای کرایسلر، سیتروئن، دی اس، فیات، مازراتی، رام و واکسهال را زیر یک چتر آورده است.