وی افزود: هرچند خودروساز شدن و تولید خودروهایی که بتوانند در دنیا رقابت کنند، هدف پسندیده‌‌‌ای است اما باید به این نکته توجه کرد که نباید به واسطه انحصار و تولید خودروی بی‌‌‌کیفیت، موجب آزار مردم شد. وی با بیان اینکه به دلیل تولید خودروهای بی‌‌‌کیفیت تلفات جاده‌‌‌ای بسیار زیاد است، اضافه کرد: چرا مردم با وجود مبالغ بالایی که برای خرید خودرو می‌‌‌پردازند، خودروهای بی‌‌‌کیفیت تحویل می‌‌‌گیرند؟ کشورهایی مانند آلمان، ژاپن، سوئد، فرانسه، ایتالیا و… که سابقه موفقی در خودروسازی دارند، چه مسیری را طی کرده‌‌‌اند؟

چرا این کشورها توانستند موفقیت‌‌‌های بسیاری در این حوزه به دست آورند اما ایران در خودروسازی ناموفق بوده است؟ هرچند ممکن است موضوعاتی مانند تورم، تحریم و… بر این عملکرد نامطلوب اثرگذار باشد اما نحوه مدیریت و سیاستگذاری صنعت خودرو  تاثیر بیشتری نسبت به مولفه‌‌‌های مذکور در این امر دارد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، نوع سیاستگذاری و مدیریت خودروسازی‌‌‌ها را از جمله عوامل بسیار مهم در ناکارآمدی این صنعت دانست و تصریح کرد: هرچند باید از صنعت داخلی حمایت کرد اما این سوال مطرح می‌شود که این حمایت به چه قیمتی تمام خواهد شد؟

آیا حمایت از تولید داخل باید به قیمت ایجاد فضایی گلخانه‌‌‌ای، مصنوعی و وابسته در خودروسازی باشد؟ مرحبا با بیان اینکه حمایت از تولید داخل نباید به‌گونه‌‌‌ای باشد که با کوچک‌ترین تغییری، صنعت دچار مشکل شود، ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان، قطعه‌‌‌سازان و مصرف‌کنندگان از وضعیت صنعت خودرو ناراضی هستند؛ چرا با وجود گران بودن خودروها، خودروسازان ادعای زیان‌ده بودن دارند؟ چرا قطعه‌سازان ‌میلیاردها تومان از شرکت‌های خودروساز طلبکار هستند؟

وی درباره تاثیر واردات مدیریت شده خودرو بر ارتقای کیفیت و تعدیل قیمت، توضیح داد: اگر از صنعتی به صورت گلخانه‌‌‌ای و مصنوعی حمایت شود، این صنعت پایدار نخواهد بود؛ هرچند نباید دروازه‌‌‌ها را به روی واردات بیش از اندازه باز کرد زیرا با واردات خودروهای باکیفیت، مردم به سراغ خرید خودروهای داخلی نمی‌‌‌روند اما بستن کامل مرزها به روی واردات خودرو نیز سم است.