به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، این خودروساز پس از سرمایهگذاری سنگین ۱۹.۴ تریلیون وون (۱۶.۱۵ میلیارد دلار) اهداف جدیدی را ترسیم کرده است. هیوندای خبر از تولید یک پلتفرم جدید برای سال ۲۰۲۵ داد و گفت که تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۱۷ خودروی الکتریکی جدید را توسط هیوندای و جنسیس عرضه خواهد کرد. این شرکت انتظار دارد تا آن زمان ۱.۸۷ میلیون خودروی الکتریکی را به فروش برساند.
این استراتژی جدید سه فاکتور کلیدی دارد: افزایش ظرفیت تولید، رقابتپذیری محصول و صلاحیت نرمافزاری. هیوندای میخواهد تا سال ۲۰۴۵ به برندی کربن خنثی تبدیل شود و تا پیش از نائل شدن به این هدف به برندی تمام الکتریکی در اروپا تبدیل خواهد شد. این هدف تا سال ۲۰۳۵ محقق خواهد شد. کرهایها همچنین تا سال ۲۰۴۰ به برندی تمام الکتریکی در تمامی بازارهای مهم بدل خواهند شد.
کار را با پلتفرم جدید شروع میکنیم که نسخهای تکامل یافته از معماری E-GMP کنونی بکار رفته در هیوندای آیونیک ۵، کیا EV6 و جنسیس GV60 خواهد بود. این پلتفرم با نام معماری ماژولار یکپارچه IMA شناخته میشود و از سال ۲۰۲۵ در خودروهای سواری و تجاری بکار خواهد رفت. انتظار میرود این معماری شعاع حرکتی بیشتری را به ارمغان بیاورد و از ماژولهای باتری استاندارد شده به منظور کاهش هزینههای تولید سود ببرد. از میان ۱۷ خودروی الکتریکی جدیدی که تا سال ۲۰۳۰ تولید خواهند شد ۱۱ مدل محصول هیوندای و ۶ مدل محصول جنسیس خواهند بود. سه سدان شامل آیونیک ۶، شش شاسیبلند شامل آیونیک ۷، یک ون تجاری سبک و یک خودروی متمایز جزو این محصولات هستند. جنسیس هم دو خودروی سواری و چهار شاسیبلند عرضه خواهد کرد.
جائه هون چانگ مدیرعامل هیوندای تصمیم گرفته است علیرغم کمبودهای زنجیره تأمین و همهگیری کرونا به استراتژی الکتریکی سازی شرکت سرعت ببخشد و هدف سود عملیاتی ۱۰ درصدی تا سال ۲۰۳۰ را ترسیم کرده است. این رقم در حال حاضر ۵.۷ درصد است. هدف فروش جدید ۱.۸۷ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ که معادل ۷ درصد سهم از بازار است نسبت به هدف قبلی ۵۶۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۵ رشد قابلتوجهی را نشان میدهد. کرهایها تولید خودروهای الکتریکی را علاوه بر کارخانههای کنونی در کره و جمهوری چک در سایر کشورها نیز شروع خواهند کرد.
به منظور دستیابی به این اهداف هیوندای ۱۷۰ گیگاوات ساعت باتری را تا سال ۲۰۳۰ در اختیار خواهد گرفت. از سال ۲۰۲۵ به بعد این شرکت نیمی از نسل بعدی باتریهای لیتیومی را از سایر شرکتها دریافت خواهد کرد و یک همکاری استراتژیک را با کمپانیهای صاحبنام شکل میدهد. نهایتاً باید گفت هیوندای بهروزرسانیهای از راه دور را برای سال جاری تدارک دیده است و تمامی خودروها تا سال ۲۰۲۵ از این قابلیت برخوردار خواهند شد. جنسیس اولین برندی خواهد بود که خودران سطح ۳ را از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در پرچمدار G90 عرضه میکند و هیوندای نیز روبوتاکسی آیونیک ۵ را برای سال ۲۰۲۳ تدارک دیده است. در نهایت شاهد سرویسهای رو به رشد دیگری هم خواهیم بود که قرار است درآمد هیوندای را بهطور قابلتوجهی افزایش دهند.