جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

پورشه ۹۱۱ توربو S تیونینگ تاپ کار؛ شاهکار بدنه با فیبرکربن سبز

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، پورشه ۹۱۱ استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن، جدیدترین محصول تاپ کار است. این محصول سفارشی، برنامه‌ی فروش محدود به ۱۳ دستگاه دارد؛ اما برای آخرین نمونه، تزئینات ویژه و استثنائی خواهد داشت.

پورشه 911 تیونینگ تاپ کار

پاییز سال قبل، مدیران تاپ کار از برنامه‌ی ساخت بدنه‌ی تمام فیبرکربن برای پورشه ۹۱۱ خبر دادند و طی اولین روزهای سال ۲۰۲۲، این خودرو را با رنگ قهوه‌ای رونمایی کردند. حالا با گذشت نزدیک به ۶ ماه، نمونه‌ی جدیدی با بدنه‌ی تمام فیبرکربن تولید شده که از نظر کیفیت ساخت بدنه و توجه به جزئیات، سطح بالاتری دارد. این خودروی سبز رنگ با نام استینگر GTR،  تحسین کارشناسان را برانگیخته است.

پورشه 911 تیونینگ تاپ کار

ساخت خودرو با بدنه‌ی فیبرکربن رنگی متالیک، توسط شرکت تیونینگ منصوری سابقه دارد. همچنین، برندهای پاگانی، کونیگزگ و مکلارن نیز، پیش‌تر مدل‌های سفارشی با این شرایط، تولید کرده‌اند. فناوری ساخت فیبرکربن با ترکیبات شفاف رنگی، به شکلی که شبیه شیشه و پلی‌استر به نظر رسد، پیچیده و پرهزینه است. فیبرکربن رونمایی شده توسط تاپ کار، از نظر کیفیت ساخت و جذابیت ظاهری، بی‌نقص به نظر می‌رسد؛ اما مشخص نیست توسط شرکت تیونینگ روسی تولید شده یا حاصل کار مجموعه‌ای خارج از روسیه است.

پورشه 911 تیونینگ تاپ کار

علاوه‌بر مواد تشکیل‌دهنده‌ی بدنه، طراحی اجزای بیرونی پورشه ۹۱۱ تاپ کار نیز متفاوت از نسخه‌ی استاندارد است. مثلا حجم‌دهی کاپوت جلو و خطوط روی آن، آیرودینامیک خودرو را بهبود می‌دهد. گلگیرهای جلو نیز، برش‌های هدایت هوا دارند که حس اسپرت و تهاجمی محصول تاپ کار را افزایش می‌دهد. رینگ‌های آلومنیوم ۲۰ اینچ، رکاب‌های طرفین بدنه و بال عقب هم، مخصوص این خودرو طراحی شده‌اند. ست اگزوزهای آکراپوویچ به قیمت ۶ هزار دلار هم توسط تاپ کار، روی پورشه ۹۱۱ استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن نصب شده است.

پورشه 911 تیونینگ تاپ کار

مهندسان تاپ کار، تجهیزات فنی پورشه ۹۱۱ توربو S را برای محصول ویژه‌ی خود، تغییر نداده‌اند. پیشرانه‌ی توئین‌توربوشارژ ۳/۸ لیتر ۶ سیلندر، برای این خودرو ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر برساعت فراهم شود.

قیمت نهایی پورشه ۹۱۱ استینگر GTR لیمیتد کربن ادیشن مشخص نیست. مدل استاندارد کارخانه از پورشه ۹۱۱ توربو، ۱۷۵ هزار دلار قیمت دارد. نسخه‌ی توربو S به قیمت ۲۰۸ هزار دلار فروخته می‌شود. می‌توان انتظار داشت کیت بدنه‌ی ساخت تاپ‌کار، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار برای خریدار هزینه داشته باشد. سال قبل کیت بدنه‌ی نسخه‌ی قهوه‌ای رنگ پورشه ۹۱۱ تاپ کار، ۱۲۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار