سعید صبوری، عضو هیئت مدیره انجمن قطعهسازان همگن در گفتوگویی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برای مدیریت بازار خودرو، طرح خودرو بورسی را مطرح کرد. خودرو تاکنون در بورس عرضه نشده و برای اولین بار در جهان قرار است در ایران بورسی شود. از نظر فن بازرگانی هر ۳ مدل، خودرو بورسی، قیمتگذاری دستوری و دلالبازی در بازار مشکلساز است.
وی افزود: سازوکار قیمتگذاری خودرو در بورس کالا مشخص نیست و این مدلِ قیمتگذاری صد درصد رانت ایجاد میکند و گرانی خودرو را در بردارد.
قیمتگذاری دستوری خودرو باید لغو شود
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن بیان کرد: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار آزاد با قیمت مصوب تفاوت بسیاری دارد. افزایش دستمزدها و افزایش قیمت نهادهها دو عاملی است که پیشبینی میشود خودرو در محل کارخانه به واسطه آنها گران خواهد شد.
صبوری گفت: قیمتگذاری دستوری خودرو باید لغو شود و دولت تنها از دور بر صنعت نظارت داشته باشد و نباید در موضوع خودرو دخالت داشته باشد.