به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، مرسدس بنز قصد دارد تا پایان این دهه نسبت به سال ۲۰۲۰ میزان انتشار دیاکسیدکربن را به ازای هر خودروی سواری در طول چرخه عمر به نصف کاهش دهد.
تولید مدلهای جدید در بخشهای لوکس از اواسط دهه آغاز خواهند شد. تولید محلی سیستمهای باتری، عامل کلیدی موفقیت برای افزایش قدرت الکتریکی مرسدس بنز و مولفه تعیینکننده پاسخگویی به تقاضای جهانی برای خودروهای الکتریکی به صورت انعطافپذیر و کارآمد است.
اما همزمان مدیرعامل مرسدس بنز آلمان نیز گفت: کمبود جهانی تراشههای نیمههادی در طول سال جاری و تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.
اولا کالینوس گفت: وضع نیمههادیها در طول سال جاری و سال آینده چالشی برای صنعت خواهد بود. وی گفت: این خودروساز با وجود نوسانات بازار، همچنان حجم سفارشات عقبافتاده زیادی دارد.
با توجه به گذار به خودروهای الکتریکی، مرسدس بنز نقش فعالتری را در سراسر زنجیره تامین خود ایفا خواهد کرد. کالینوس افزود تغییر وضع کارخانههای موتور بنز به مدلهای تمامالکتریکی تنها یک دهه طول میکشد، اما نیاز به یک مدیریت منظم و قوی دارد.