نااطمینانی اقتصادی ناشی از جنگ، افزایش قیمت‌ها و افزایش نرخ‌های بهره ممکن است مانع بهبود فروش خودرو در آینده شود؛ زیرا مصرف‌کنندگان هزینه‌‌های خود را برای اقلام بزرگ کاهش می‌دهند.

 

فولکس‌واگن جایگاه خود را در صدر رده‌‌بندی حفظ کرد؛ اما سهم بازار گروه آلمانی از ۸/ ۲۵درصد به ۱/ ۲۴‌درصد در نیمه اول سال کاهش یافت و فروش آن با ۴/ ۱۹‌درصد کاهش به ۳۵/ ۱میلیون دستگاه رسید.

 

استلانتیس همچنین شاهد کاهش سهم بازار خود بود و از ۳/ ۲۱درصد به ۴/ ۱۹‌درصد کاهش یافت؛ زیرا فروش خودرو این خودروساز اروپایی-آمریکایی با ۱/ ۲۱‌درصد کاهش به ۰۹/ ۱میلیون دستگاه رسید.

 

در همین حال، هیوندای فروش خود را ۶/ ۱۲‌درصد افزایش داد و به ۵۵۶‌هزار و ۳۶۹دستگاه رسید که به سازنده کره‌‌ای کمک کرد سهم بازار خود را از ۶/ ۷درصد به ۹/ ۹‌درصد افزایش دهد. رنو فروش خود را با کاهش ۷درصدی به ۵۲۲‌هزار و ۳۱۵دستگاه رساند؛ اما گروه فرانسوی شاهد افزایش سهم بازار خود از ۷/ ۸درصد به ۳/ ۹‌درصد بود.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تنها تولیدکننده‌‌ای که فروش خود را در اروپا در نیمه اول سال افزایش داد هوندا بود؛ اما تنها ۳۷۱‌هزار و ۱۳دستگاه خودرو فروخت و کمتر از یک‌درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.