قطعات خودرو

بهترین خودروهای آفرودی کارکرده بازار جهان در سال ۲۰۲۲

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شاسی‌بلندها این روزها بسیار فراگیر شده‌اند اما اکثر این خودروها صرفاً ظاهر شاسی‌بلند دارند و زیر پوست آن‌ها یک خودروی سواری محرک جلوی معمولی پنهان شده است؛ اما اگر به چند سال قبل بازگردید، یافتن خودروهای ۴×۴ واقعی که بتوانند چندین نفر را حمل کنند و از سخت‌ترین مسیرها عبور کنند آسان خواهد بود؛ بنابراین، در ادامه به بهترین خودروهای آفرودی کارکرده‌ای آشنا خواهیم شد که هم‌اکنون می‌توان در بازار پیدا کرد.

 

لندروور دیسکاوری مدل‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹

قیمت: بین ۲,۵۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ پوند

نسل سوم لندروور دیسکاوری را می‌توان یکی از زیباترین خودروهای آفرودی جهان دانست زیرا کاملاً مطابق با هدف خود یعنی یک شاسی‌بلند ماجراجویانه طراحی شده و هنوز هم مدرن به نظر می‌رسد. این شاسی‌بلند بریتانیایی همچنین رانندگی بسیار آرامی داشته و در حال تبدیل شدن به یک خودروی کلاسیک عالی است. البته دیسکاوری هزینه‌های نگهداری پایینی ندارد اما اگر روی فرم باشد فوق‌العاده خواهد بود.

 

 

سوزوکی SJ مدل‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۵

قیمت: بین ۳,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ پوند

سوزوکی SJ یا سامورایی همان جیمنی با نام دیگر است. امروزه یافتن این خودرو سخت شده اما ارزشش را دارد. SJ خودرویی کوچک، سبک و توانمند است و بنابراین به‌اندازهٔ هر خودروی دیگری که فکرش را بکنید خصوصاً در نمونه‌های اصلاح‌شده می‌تواند از تمدن دور شود. این خودرو از لحاظ فنی بسیار ساده و بادوام است و به لطف ابعاد کوچک، در آفرود چابکی بالایی خواهد داشت. البته SJ خودرویی قدیمی است و بنابراین ممکن است نیاز به مراقبت یا تعمیر برخی قطعات داشته باشد.

 

 

فولکس‌واگن توآرگ مدل‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰

قیمت: بین ۳,۰۰۰ تا ۲۸,۰۰۰ پوند

توآرگ به‌عنوان خودرویی که بر اساس پلت‌فرمی ساخته شده که محصولات متعددی از گروه فولکس‌واگن از آن استفاده کرده‌اند، همیشه در جهان خودرو شهرت خوبی داشته و به معیاری برای مهندسان دیگر خودروسازان تبدیل شده است. توآرگ در نسل اول خودرو خودرویی توانمند، جذاب و قابل‌اعتماد است و حتی پیشرانه‌های V10 دیزلی و W12 بنزینی هم برای آن ارائه شد.

 

 

تویوتا هایلوکس مدل‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۴

قیمت: بین ۵,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ پوند

چرا یک وانت در بین این آفرودرها است؟ چون تویوتا هایلوکس است یعنی خودرویی که در همه‌جا و برای حمل هر چیزی استفاده می‌شود. در اینجا ولی ما نمونه‌هایی از نسل‌های پنجم یا ششم این خودرو را مدنظر قرار داده‌ایم. البته نسل‌های جدیدتر هایلوکس هم عالی هستند اما هنوز در قلمروی خودروهای کلاسیک قرار نمی‌گیرند. نسل‌های پنجم و ششم این ماشین هر کاری بخواهید انجام می‌دهند و هنوز هم می‌توان به‌راحتی قطعات آن‌ها را پیدا کرد.

 

 

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل‌های ۱۹۸۴ تاکنون

قیمت: بین ۴,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ پوند

لندکروزر سری ۷۰ که پاسخی به لندروور دیفندر جدید سال ۱۹۸۳ محسوب می‌شد، در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد و هنوز هم برای فروش در بازارهایی مثل آفریقا و استرالیا تولید می‌شود. این جان‌سخت ژاپنی در نسخه‌های فراوانی ساخته شده و از قابلیت اطمینان فوق‌العاده‌ای برخوردار است. البته این روزها نمونه‌های قدیمی‌تر سری ۷۰ که به‌خوبی نگهداری شده باشند سخت پیدا می‌شود اما این ماشین انتخابی واقعاً دوست‌داشتنی به‌حساب می‌آید.

 

 

جیپ چروکی سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰

قیمت: بین ۶,۰۰۰ تا ۲۲,۰۰۰ پوند

این شاسی‌بلند آمریکایی هم یکی دیگر از خودروهای فوق‌العاده قابل‌اعتماد است. چروکی نسل XJ از سال ۱۹۸۳ در ایالات‌متحده تولید و عرضه می‌شد اما سال‌ها بعد به اروپا رسید و فروش بالایی در این قاره نداشت ولی مالکین همان نمونه‌های اندک، بسیار خودروی خود را دوست دارند و به همین دلیل همیشه نمونه‌های کمی از چروکی برای فروش پیدا می‌شود. هرچند پیشرانهٔ این خودرو پرمصرف است اما می‌تواند بدون مشکل بزرگی تا ۱.۵ میلیون کیلومتر را طی کند.

 

 

لندروور دیفندر ۱۱۰ سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶

قیمت: ۶,۰۰۰ تا ۲۶۵,۰۰۰ پوند

هیچ لیست خودروهای ۴×۴ در بریتانیا بدون حضور دیفندر کامل نخواهد بود. البته لندروور برای این خودرو از سال ۱۹۸۳ به بعد از نام دیفندر استفاده کرد و پیش از آن با نام‌های سری I، سری II و سری III شناخته می‌شد اما اگر خواهان یک نمونه از این افسانهٔ بریتانیایی باشید نام و یا حتی سال تولید خیلی اهمیت نخواهد داشت زیرا به‌روزرسانی‌های دیفندر در طول سال‌ها جزئی بودند و جدیدترین پیشرانهٔ آن یعنی ۲.۲ لیتری دیزلی فقط کمی نرم‌تر از نمونه‌های قبلی بود. البته این روزها نمونه‌های بازسازی و تقویت‌شدهٔ دیفندر هم با قیمت‌های بسیار بالایی در بازار دیده می‌شوند.

 

 

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷

قیمت: ۸,۵۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ پوند

تویوتا لندکروزر در همهٔ نسل‌هایش آفرودر درخشانی است اما در اینجا که خودروهای کلاسیک مدرن را در نظر داریم، سری ۱۰۰ بهترین گزینه است. البته در اروپا نمونه‌های زیادی از این نسل پیدا نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها اصلاح شده‌اند اما لندکروزر سری ۱۰۰ خودروی سرگرم‌کننده‌ای است و اگر نمونهٔ مناسبی از آن پیدا کردید در خریدش درنگ نکنید. این ماشین ارزش خود را به‌خوبی حفظ می‌کند و اگر آخرالزمان فرا برسد، جایی است که باید در آن باشید.

 

 

فولکس‌واگن T3 سینکرو

قیمت: ۱۵,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ پوند

برای کسانی که خواهان یک ون آفرودی با توانایی مناسب برای رفتن به هرجایی هستند، نسخهٔ آفرودی چهارچرخ محرک فولکس‌واگن T3 بنام سینکرو گزینهٔ بسیار مناسبی خواهد بود. البته این ماشین در حال حاضر کمیاب و گران است اما ازآنجایی‌که در نسخه‌های مختلفی شامل ون، کمپر، میکروباس و پیکاپ تک کابین و دو کابین تولید می‌شد، می‌تواند پاسخگوی نیازی‌های مختلف خریداران باشد.

 

 

لندروور ۱۰۱ فوروارد کنترل

قیمت: ۱۵,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ پوند

لندروور ۱۰۱ یا یک تن (اشاره ظرفیت بار اسمی آن) در اواخر دههٔ ۶۰ به‌عنوان وسیلهٔ حمل سلاح برای ارتش بریتانیا طراحی شد، در دههٔ ۷۰ به تولید رسید و در دههٔ ۹۰ از خدمت خارج شد.

 

این خودرو در زمان تولید هرگز برای فروش به عموم مردم ارائه نشد اما پس از خروج از خدمت ارتش به دست خریداران خصوصی رسید. به همین دلیل، هیچگاه در بریتانیا تعداد زیادی از لندروور ۱۰۱ برای فروش پیدا نمی‌شود اما این خودرو می‌تواند برای آفرود گزینهٔ جذاب و منحصربه‌فردی باشد.

 

در اکثر نمونه‌های این ماشین همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V8 اصلی حفظ شده است و هرچند برای رانندگی خودروی بسیار خشنی است اما توانایی‌های آفرود بالایی دارد. نسخه‌های اولیهٔ ۱۰۱ مسقف بودند اما بعداً نمونه‌های آمبولانس و وانت آن‌هم ساخته شدند و امروز مدل‌های متنوعی از آن در بازار دیده می‌شود. اگر بتوانید رانندگی خشک و خشن لندروور ۱۰۱ را تحمل کنید، می‌تواند یک کمپر ون آفرودی عالی باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *