قطعات خودرو

تاریخ خودرو : مخترع موتور دیزل ناپدید شد

رودولف دیزل مخترع موتور دیزل ناپدید شد. رودولف دیزل مخترع موتور دیزل در روز 7 مهر ماه در سال 1292 خورشیدی برابر با روز 29 سپتامبر در سال 1913 میلادی، در یک کشتی ناپدید شد و دیگر زنده دیده نشد. رودلف دیزل شروع به طراحی یک موتور جدید بر اساس اصول ترمودینامیکی و محدودیت ‌های نظری و عملی موثر بر بازده و بهره وری سوخت کرد. این منجر به یک موتور آزمایشی شد که او اولین بار در سال 1272 ش (1893 م) آن را معرفی کرد. در موتور طراحی شده رودلف دیزل، تزریق سوخت پس از فرایند فشرده‌سازی انجام می‌گرفت و این سوخت بر اثر حرارت بالای ناشی از فشرده‌سازی، مشتعل می‌گردید. نخستین تجربه موفقیت آمیز این نوع موتور جدید در سال 1276 ش (1897 م) صورت گرفت. رودلف برای این نوع موتور جدید، که موتور دیزل نامیده می شود، در آلمان، ایالات متحده آمریکا و چندین کشور دیگر حق اختراع دریافت کرد. پس از گذشت تنها یک دهه از کارکرد و کارایی موفقیت ‌آمیز موتور دیزل، جهان نخستین کشتی‌ها، کامیون‌ها و زیردریایی‌های دیزلی خود را به چشم دید. 

آغاز دیزل : مخترع موتور دیزل

دیزل شروع به طراحی یک موتور جدید بر اساس اصول ترمودینامیکی کرد

رودولف دیزل مخترع موتور دیزل ناپدید شد. رودولف دیزل (Rudolf Diesel) مخترع موتور دیزل در روز 7 مهر ماه در سال 1292 خورشیدی برابر با روز 29 سپتامبر در سال 1913 میلادی، در یک کشتی ناپدید شد و دیگر زنده دیده نشد. رودلف دیزل شروع به طراحی یک موتور جدید بر اساس اصول ترمودینامیکی و محدودیت ‌های نظری و عملی موثر بر بازده و بهره وری سوخت کرد. این منجر به یک موتور آزمایشی شد که او نخستین بار در سال 1272 ش (1893 م) آن را معرفی کرد.

موتور طراحی شده دیزل

در موتور طراحی شده رودلف دیزل، تزریق سوخت پس از فرایند فشرده‌سازی انجام می‌گرفت

در موتور طراحی شده رودلف دیزل، تزریق سوخت پس از فرایند فشرده‌سازی انجام می‌گرفت و این سوخت بر اثر حرارت بالای ناشی از فشرده‌سازی، مشتعل می‌گردید. نخستین تجربه موفقیت آمیز این نوع موتور جدید در سال 1276 ش (1897 م) صورت گرفت. رودلف برای این نوع موتور جدید، که موتور دیزل نامیده می شود، در آلمان، ایالات متحده آمریکا و چندین کشور دیگر حق اختراع دریافت کرد. پس از گذشت تنها یک دهه از کارکرد و کارایی موفقیت ‌آمیز موتور دیزل، جهان نخستین کشتی‌ها، کامیون‌ها و زیردریایی‌های دیزلی خود را به چشم دید.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *