به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، سعید چلندری با اشاره به برنامهریزی گسترده برای ساماندهی فعالیت تاکسیهای اینترنتی برای خدماترسانی به مردم اظهار کرد: در زمینه ساماندهی ترمینال مسافری فرودگاه امام مقرر شد تاکسیهای اینترنتی از داخل پارکینگ شماره ۳ برای خدمات رسانی به مسافران اقدام کنند.
وی ادامه داد: این اقدام ضمن جلوگیری از ازدحام جمعیت مقابل ترمینال، محل مشخصی در پارکینگ شماره ۳ برای آنها در نظر گرفته شده است.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه این محل از طریق پل ارتباطی با ترمینال یک فرودگاه ارتباط دارد، افزود: محل در نظر گرفته شده برای تاکسیهای اینترنتی تا ترمینال یک حدود هشتصد متر فاصله دارد.
چلندری تاکید کرد: این برنامه از آسیب به کسب و کار تاکسیهای اینترنتی که در فرودگاه مشغول به خدماترسانی هستند جلوگیری می کند و خدمات باکیفیت بهتر و ایمنی بالاتری به مسافران ارائه خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه تاکسیهای اینترنتی و مسافربرهای شخصی علائم مشخصی ندارند و قابل تشخیص نیستند اضافه کرد: یکی از مشکلات این بخش آن است که هویت راننده خودرو مسافربر برای فرودگاه مشخص نیست و تشخیص مسافربر شخصی که اطلاعات آن در جایی ثبت نشده مقدور نبوده است.
سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه تشخیص تاکسیهای اینترنتی نیز مقدور نبوده و در صورت شکایت مسافران امکان پیگیری آن فراهم نبود، اظهار کرد: با این تفاسیر طرح مذکور به منظور ساماندهی مسافربرهای شخصی و تاکسیهای اینترنتی با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی سفر مسافران برنامهریزی شده است.
چلندری بیان کرد: با اجرای این طرح امکان پیگیری شکایات مسافران از تاکسیهایاینترنتی فراهم میشود و از فعالیت مسافربرهای شخصی که احراز هویت نشدهاند جلوگیری به عمل خواهد آمد.
گفتنی است یکی از معضلات حمل و نقل فرودگاه امام خمینی، شکایت مسافران از برخی مسافربرهای شخصی بودکه از آنها سوء استفاده کرده بودند و با توجه به این مسئله شهر فرودگاهی امام خمینی طرح ساماندهی تاکسیهایاینترنتی و مسافربرهای شخصی را به مرحله اجرا در آورده است.