اولین استارت پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری توئین توربوی گودزیلا!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری گودزیلا فورد در حالت استاندارد نیز قدرت فوق‌العاده‌ای دارد اما در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی به نسخه توئین توربوی آن با برخی بهبودهای دیگر داشته باشیم پس همراه ما باشید.

قرار دادن پیشرانه‌ای قدرتمند روی خودروهای قدیمی موضوع جدیدی نیست و تاکنون خودروهای کلاسیک زیادی را با قوای محرکه مدرن و پرقدرت دیده‌ایم. البته موضوع موردبحث ما کمی متفاوت است زیرا برخی شباهت‌ها بین پیشرانه استوک این موستانگ فاکس بادی و پیشرانه جدید آن وجود دارد زیرا هر دو توسط فورد تولید شده‌اند و هر دو از نوع ۸ سیلندر هستند.

 

به تازگی ویدئویی در یوتیوب منتشر شده است که یک دستگاه موستانگ فاکس بادی با پیشرانه حجیم ۷.۳ لیتری گودزیلا را نشان می‌دهد. البته نیروگاه آهنین موردبحث در حالت استوک قرار ندارد و از دو توربوشارژر و برخی بهبودهای دیگر سود می‌برد. در این ویدئو شاهد اولین استارت پیشرانه یاد شده خواهیم بود.

 

پس از بررسی‌های انجام شده، پیشرانه گودزیلا آماده بیدار شدن از خواب است و به نظر می‌رسد کار نسبتاً راحتی خواهد بود. پس از تنها دو بار تلاش، گودزیلا از خواب بیدار می‌شود و صدای تولیدی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. مکانیک‌ها می‌گویند صدای تولیدی شبیه پیشرانه LS و با کمی چاشنی فورد است. زمانی که پیشرانه گرم شد و خبری از نشتی نبود آماده حضور در داینو می‌شود.

 

 

پس از برخی تنظیم‌ها، موستانگ سفیدرنگ راهی تست داینو می‌شود و در اولین تست راننده خودرو را تحت‌فشار نمی‌گذارد؛ اما در تست دوم تمامی پتانسیل‌های پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری آزاد می‌شود و قدرت آن با بنزین استاندارد به حدود ۶۰۰ اسب بخار می‌رسد.

 

در نهایت می‌توانیم رسیدن دور پیشرانه به حدود ۶۸۰۰ و ثبت قدرت ۷۳۱ اسب بخار و گشتاور ۷۸۱ نیوتون متر را تماشا کنیم.

 

 

تیم دست‌اندرکار این پروژه که با نام مک فلوری شناخته می‌شود کاملاً آماده هفته خودرویی Sick Week 2023 شده است.

 

در این رویداد می‌توانیم حضور ۳۵۰ نمونه از سریع‌ترین خودروهای خیابانی آمریکایی را تماشا کنیم که با یکدیگر مسابقه نیز می‌دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *