دوئل فینال، مرسدس بنز G کلاس یا جیپ رانگلر؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تنها یک دوئل دیگر تا پایان مرحلهٔ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال باقی مانده است و امروز به گروه بیست و سوم یا یکی مانده به آخر رسیده‌ایم. این گروه به شاسی‌بلندهای آفرودی اختصاص دارد و رقابت‌های آن در مرحلهٔ مقدماتی با حضور هشت خودرو آغاز شد.

 

 

از این تعداد، سوزوکی جیمنی، میتسوبیشی پاجرو اسپرت، لندروور دیفندر و تویوتا فورانر حذف شدند و جیپ رانگلر، تویوتا لندکروزر پرادو، مرسدس بنز G کلاس و فورد برانکو به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

 

 

از بین این چهار شاسی‌بلند آفرودی نیز نهایتاً با انتخاب شما، رانگلر و G کلاس به فینال رسیدند تا در این دوئل شاهد مصاف دو نمونه از آفرودرهای افسانه‌ای، مشهور و باسابقهٔ جهان باشیم.

 

 

آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای آفرودی در مرحلهٔ قبلی هم بین فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

 

نتیجهٔ دوئل قبلی بین فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس

مجموع آراء: ۲۲۱۸

آراء مرسدس بنز: ۱۳۹۰

آراء فورد: ۸۲۸

پیروز دوئل: مرسدس بنز G کلاس با کسب ۶۳ درصد از کل آراء

جیپ رانگلر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۶ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۰۴,۶۱۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۸۱,۴۱۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۷۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۷,۱۳۲ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

 

نقاط مثبت: طراحی بیرونی نمادین و جذاب، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده و افسانه‌ای، امکان جدا کردن سقف و درها با امکان آفرود در هوای آزاد، تنوع بالای پیشرانه‌ها مثل پلاگین‌هیبریدی و V8، ارزش بسیار بالا در برابر قیمت

 

نقاط منفی: کابین تنگ حتی در نسخهٔ چهاردر، سروصدای زیاد در سرعت‌های بزرگراهی، رفتار جاده‌ای ناخوشایند، سواری سفت و خشن، هندلینگ پیکاپ مانند، دقت پایین فرمان، افزایش سریع قیمت با سفارش آپشن‌ها، مصرف سوخت بالا

 

چکیده: جیپ رانگلر خودرویی نمادین است که هرچند برتری در آفرود را به رفتار و راحتی جاده‌ای ترجیح داده اما جادو و جذابیت آن غیرقابل‌انکار است. هر نسخه از رانگلر با میراث تمام آمریکایی جیپ و ماجراجویی‌های خارج از جاده همراه است

 

مرسدس بنز G کلاس

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۶ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷,۱۱۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۷,۶۳۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۵۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۲ در اروپا: ۲,۳۸۶ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

 

نقاط مثبت: مالکیت آن نشانهٔ ثروت است، طراحی جعبه‌ای شکل نمادین و بسیار جذاب، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده و درعین‌حال سواری مناسب روی جاده، کابین مجلل و پر از تکنولوژی، پرفورمنس شگفت‌انگیز نسخهٔ G63 روی جاده

 

نقاط منفی: سروصدای باد به خاطر بدنهٔ جعبه‌ای شکل، قیمت بسیار گران و خارج از دسترس اکثر افراد، سیستم‌های کمک آفرودی پیچیده، مصرف سوخت بالا، هندلینگ نه‌چندان چشمگیر، احساس ناخوشایند هنگام پیچیدن با سرعت بالا

 

چکیده: مرسدس G کلاس به ثروتمندان اجازه می‌دهد تا ثروت خود را هم روی جاده و هم در خارج از جاده به نمایش بگذارند. نسخهٔ AMG نیز این شاسی‌بلند افسانه‌ای را به یک آفرودر داغ تبدیل می‌کند که به همان اندازهٔ نسخهٔ معمولی جذاب و دیوانه کننده است

مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس بنز G550 جیپ رانگلر ۳۹۲
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۴۱۶ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۱ ثانیه ۴.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۹ ثانیه ۱۲.۹ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۳.۳ متر ۶۶.۴ متر
پیست Figure-8 ۳۰.۷ ثانیه ۲۹.۳ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۶۱ جی ۰.۷۰ جی
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۱۰۰ لیتر ۸۱ لیتر
وزن ۲۵۶۷ کیلوگرم ۲۳۸۵ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب
ظرفیت یدک کشی ۳۲۰۰ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم
طول ۴,۸۱۸ میلی‌متر ۴,۸۸۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۹۰ میلی‌متر ۳,۰۰۷ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۵۵ لیتر ۷۹۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
زاویهٔ حمله ۳۱ درجه ۴۴ درجه
زاویهٔ فرار ۳۰ درجه ۳۷ درجه
زاویهٔ شکست ۲۶ درجه ۲۲ درجه
حرکت در آب ۷۰ سانتی‌متر ۸۲ سانتی‌متر
فاصله از زمین ۲۴۱ میلی‌متر ۲۶۱ میلی‌متر
قیمت ۱۴۰,۹۵۰ دلار ۸۴,۲۹۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *