به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، قدرت و گشتاور باورنکردنی دوج چلنجر دیمون ۱۷۰، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱/۶۶ ثانیه فراهم میکند. بعد از انتشار تیزرهای متنوع و کمپین تبلیغاتی برای دیمون ۱۷۰، قدرتمندترین ماسلکار جادهای دنیا معرفی شد. این مدل، موتور سوپرشارژ ۶/۲ لیتر V8 را حفظ کرده است اما قدرت و گشتاور بیشتر نسبت به دیمون اصلی تولید میکند. کد ۱۷۰ به عددی در مشخصات سوخت اتانون E85 اشاره دارد. همچنین مدل پیشرانه هلفنت دوج از سری دایرکت کانکشن نیز C170 است.
قدرت ۱۰۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۱ نیوتنمتر، با سوخت E85 حاصل میشود. دیمون ۱۷۰ با بنزین E10 که سوخت معمول در جایگاههای فروش امریکا است، ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۸ نیوتنمتر گشتاور دارد.
براساس اطلاعات منتشر شده، زمانیکه دیمون ۱۷۰ سوخت E85 داشته باشد، میتواند در زمان ۱/۶۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد. این خودرو، درگ ۴۰۰ متر (کوارتر مایل) را در زمان حیرتانگیز ۸/۹۱ ثانیه با سرعت ۲۴۳/۵ کیلومتر برساعت طی میکند. البته تیم کونیسکیس (Tim Kuniskis) رئیس دوج، آمار منتشر شده برای دیمون ۱۷۰ را وابسته به تایرهای مخصوص و رانندگی در پیست توصیف کرده است.
تفاوتهای زیادی بین دیمون ۱۷۰ و مدل قبلی وجود دارد. سوپرشارژر نصب شده روی خودروی جدید، ۳ لیتری و متفاوت از نسخهی ۲/۷ لیتری است. دریچه گاز (throttle body) نیز ۱۰۵ میلیمتری خواهد بود تا ۱۳ میلیمتر قطر بیشتر داشته باشد. فشار بوست دیمون ۱۷۰ به عدد ۲۱/۳ در واحد psi میرسد که تفاوت چشمگیر با عدد ۱۵/۳ چلنجر SRT هلکت ردآی واید بادی نشان میدهد.
یکی از نوآوریهای مهم دوج برای دیمون ۱۷۰، سیستم تشخیص میزان اتانول در بنزین است. این فناوری، سوخت ورودی به سیلندرها و عملکرد سوپاپها را مدیریت میکند تا قدرت خروجی بهینه شود. در واقع زمانیکه ۶۵ درصد سوخت، متشکل از اتانول باشد، ۱۰۲۵ اسب بخار فراهم خواهد شد.
جعبهدندهی دیمون ۱۷۰ مشابه مدل قبل، ۸ سرعته اتوماتیک است؛ اما سیستم ترمز گیربکس اختصاصی دوج (TransBrake 2.0) وجود خواهد داشت تا شتابگیری عالی از حالت سکون و عملکرد بسیار خود پدال پشت فرمان، حاصل شود. همچنین، بسیاری از تجهیزات مرتبط با سیستم سوخت و گیربکس، قابلیت تیونینگ یا تنظیم دستی دارند. کامپیوتر خودرو نیز در حالتهای مختلف رانندگی، تصحیح شرایط فنی را باسرعتی بسیار بالا انجام میدهد.
سیستم تعلیق دیمون ۱۷۰ متفاوت از دیگر مدلهای چلنجر، تنظیمات متنوع و عملکردی هوشمندانهتر دارد. کمکهای ساخت بیلاشتاین (Bilstein) در شرایط مختلف رانندگی، عملکرد متفاوت خواهند داشت. این فناوری، هنگام رانندگی در پیست و زمانگیری درگ، اهمیت دارد.
تجهیزات سفارشی، مثل صندلی فیبرکربن، لوازم مخصوص رانندگی در پیست و رقابت درگ برای دیمون ۱۷۰ وجود دارد. حتی چتر نجات برای کمک به ترمز و مهارکنندهی پشت صندلی (harness bar) در فهرست آپشنهای خودرو دیده میشود. دیگر ابتکار جالب برای دیمون ۱۷۰، امکان خرید با چرخهای سبکوزن آلیاژ کربن –آلومینیوم است. این رنگها نسبت به چلنجر ردآی، ۹ کیلوگرم در جلو و ۵/۴۳ کیلوگرم در عقب، وزن کمتر فراهم میکنند.
تایرهای مخصوص درگ برای دیمون ۱۷۰، پهنای ۳۱۵ میلیمتر روی چرخهای ۱۷ اینچ دارند. این لاستیکها از برند تامپسون، در جلو ۲۴۵ میلیمتر پهنا خواهند داشت و برای رینگ ۱۸ اینچ ارائه میشوند. البته تایرهای پیشنهادی دوج، مناسب آب و هوای سرد یا بارانی نیستند. به همین دلیل، خریدار میتواند پکیج مخصوص مسابقات را با لاستیکهای متنوع سفارش دهد که البته مناسب تیمهای حرفهای خواهد بود.
دیمون ۱۷۰ با ۱۴ رنگ بدنه عرضه میشود. همچنین امکان سفارش طرحهای ترکیبی با رنگ سیاه (Satin Black) روی سقف یا درپوشهای موتور و صندوق وجود دارند. این خودرو، فاقد صندلی عقب، کفپوش صندوق و تجهیزات صداگیری است. فقط ۲ اسپیکر روی درهای جلو ارائه خواهد داشت تا وزن خالص دیمون ۱۷۰ بهینه شود. البته خریدار میتواند چهار صندلی چرم آلکانتارا یا لاگونا، سیستم صوتی با ۱۸ بلندگو، گرمکن و سرکن داخل صندای و حتی سانروف سفارش دهد.
قیمت پایه برای دیمون ۱۷۰، کمتر از ۱۰۰ هزار دلار است. این خودرو بدون مالیات، ۹۶,۶۶۶ دلار هزینه خرید دارد. تیراژ تولید، محدود به ۳۳۰۰ دستگاه خواهد بود که ۳ هزار نمونه مخصوص امریکا و ۳۰۰ نسخه برای فروش در کانادا است.