پرش به محتوا

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

  • 02 خرداد 1404

رسانه اهل فن

رسانه اهل فن

  • جمعه 02 خرداد 1404
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما
  • قطعات و لوازم یدکی
    • قطعات خودرو های سواری
    • قطعات خودرو های سنگین
    • قطعات ماشین آلات راهسازی
  • اخبار خودرو
    • اقتصاد خودرو
    • معرفی و بررسی خودرو
    • فناوری خودرو
    • تاریخ خودرو
    • بازار خودرو
    • خودرو های تجاری
  • گزارش
    • نمایشگاه‌ها و رویدادها
    • مطالب توصیه شده
    • گزارش تصویری
    • قوانین و مقررات
    • آموزش و مهارت
    • مصاحبه و گفت و گو
    • اتحادیه‌ها و تشکل‌ها
  • اخبار اقتصادی
  • صنعت و تولید
    • نشان تجاری
  • دانلود نشریه
    • ماهنامه قطعات خودرو
    • ماهنامه دیجی رسانه
    • مطالب قطعات
  • ارتباط باما

سنگ بزرگ تولید در ۱۴۰۲؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد : آمار منتشره از تولید سه خودروساز بزرگ کشور در ۱۲ماهه سال گذشته از رشد ۲۴درصدی خودرو سواری حکایت دارد. اما آخرین ماه سال ۱۴۰۱، ماه خوبی برای خودروسازان نبود و آنها در این ماه با افت ۲۵درصدی تولید نسبت به بهمن مواجه بودند.

 

طبق آمارهای ارائه‌شده از سوی سامانه کدال، سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در مجموع طی سال گذشته یک‌میلیون و ۶۴‌هزار و ۶۶۲ دستگاه خودروی سواری تولید کرده‌اند که نسبت به تولید ۸۵۷هزار و ۹۶۳ دستگاهی سال گذشته ۲۰۶هزار و ۶۹۹ دستگاه بیشتر تولید کرده‌اند. بنابراین تیراژ این سه خودروساز در سال گذشته ۲۴درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

 

 

رشد تولید خودرو یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم محسوب می‌شود. هر چند تولید در دوساله ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به رشد نسبی دست یافت، با این حال از هدف‌گذاری دولتی عقب ماند. هدف‌گذاری سال گذشته، تولید یک‌میلیون و ۶۰۰هزار دستگاه خودرو بود که ۲۰۰هزار دستگاه آن مربوط به بخش خصوصی و تجاری‌ها بوده و یک‌میلیون و ۴۰۰هزار دستگاه آن را باید سه خودروساز بزرگ تامین می‌کردند. تا انتهای اسفندماه ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو یک‌میلیون و ۶۴هزار و ۶۶۲ دستگاه خودروی سواری تولید کردند. بنابراین ۳۳۵هزار و ۳۳۸ دستگاه از برنامه اعلامی را محقق نکرده‌اند که ۲۴درصد از هدف تعریف‌شده را شامل می‌شود.

 

اما هدف‌گذاری تولید برای سال ۹۹ نیز برای خودروسازان بزرگ کشور یک‌میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه بود که این هدف نیز محقق نشد. بنابراین طی سه سال گذشته خودروسازان نتوانستند به رقم تولیدی مدنظر وزارت صمت دست پیدا کنند. بر این اساس برای سال ۱۴۰۲ نیز هدف‌گذاری‌های مختلفی از طرف مسوولان این وزارتخانه اعلام شده است. برای مثال مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت سوم اسفندماه گفته بود: «هدف‌‌‌گذاری انجام‌شده برای سال آینده تولید یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار دستگاه خودرو است که البته پوست‌اندازی پلتفرمی و حرکت به سمت پلتفرم‌‌‌های جدید خودروسازان بزرگ و خودروسازان بخش خصوصی در سال آتی برنامه‌ریزی شده است.» اما وزیر صمت روز گذشته گفته است کف تولید در سال جاری یک‌میلیون و ۶۰۰هزار دستگاه خواهد بود.

 

 

بنابراین اگر هدف‌گذاری تولید همان یک‌میلیون و ۸۰۰هزار دستگاه باشد، خودروسازان دولتی باید دست‌کم یک‌میلیون و ۶۰۰هزار دستگاه خودرو تولید کنند که با توجه به روند مورد بررسی در دو سال گذشته، رسیدن به این هدف سخت به نظر می‌رسد. دولت برای تامین نیاز بازار خودرو سه راه اساسی را در نظر داشت که شامل واردات خودرو، واردات دست‌دوم‌ها و رشد تولید بود. با توجه به روند کند واردات خودرو و حذف واردات کارکرده‌ها از لایحه بودجه با مخالفت هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نظر می‌رسد در سال جدید بار بزرگی بر دوش خودروسازان و به‌خصوص سه خودروساز بزرگ کشور خواهد بود.

 

 

احتمالا مهم‌ترین دلیل رشد تولید خودروسازان طی سال ۱۴۰۰ فشار دولت بوده که از ابتدای سال این موضوع را در ویترین وعده‌های خود قرار داده بود و تلاش داشت تا انتهای سال دست‌کم به وعده‌ خود نزدیک شود. بنابراین فشار زیادی را به خودروسازان برای افزایش تیراژ وارد ‌کرد که همین موضوع یکی از اساسی‌ترین علل رشدی است که در سال ۱۴۰۱ شاهد آن بودیم. علاوه بر این، می‌توان علل دیگری را برای رشد اتفاق‌افتاده در سال ۱۴۰۱ برشمرد که یکی از آنها تکمیل خودروهای ناقص است. به گفته مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت، در ابتدای سال ۱۴۰۱ به تعداد بیش از ۱۰۵هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان را شاهد بودیم که در نیمه نخست سال گذشته این خودروها تکمیل شده و به فروش رفت.

 

 

برخی از این خودروها تنها یک یا چند قطعه تا تکمیل شدن فاصله داشتند که تکمیل این خودرو توانست تا حدی آمار تولید خودروسازان را بهبود ببخشد. از طرف دیگر عرضه خودرو در بورس کالا از اردیبهشت تا اسفندماه سال ۱۴۰۱ عملی شد و توانست تا حدودی به تامین نقدینگی خودروسازان کمک کند. تولیدکنندگان خودرو که طی سال‌های گذشته مدام با مشکل نقدینگی و همچنین زیان‌دهی دست و پنجه نرم می‌کردند با عرضه خودرو در بورس کالا که قیمتی بین قیمت بازار و قیمت کارخانه داشت، توانستند بخشی از این مشکلات را حل کنند. همچنین طی سال گذشته مجوزهایی برای پیش‌فروش به خودروسازان داده شد که این موضوع نیز به تامین نقدینگی آنها کمک کرد.

 

صدرنشینی ایران‌خودرو

طبق آمار منتشرشده در کدال، بیشترین رشد تولید در سال گذشته بین شرکت‌های خودروساز مربوط به ایران‌خودرو است که رشد ۲۹درصدی تولید را نسبت به سال ۱۴۰۰ تجربه کرده است. طی سال گذشته این خودروساز ۵۸۳هزار و ۲۳۰ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به تولید ۴۵۰هزار و ۷۷۰ دستگاهی سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۳۲هزار و ۴۶۰ دستگاه بیشتر است. از میان محصولات ایران‌خودرو، بیشترین رشد تولید مربوط به گروه پژو است. این خودروساز در سال گذشته ۳۵۳هزار و ۱۷۱ دستگاه از محصولات پژو تولید کرده است. در سال ۱۴۰۰ تولید محصولات این گروه ۲۹۷هزار و ۷۳۱ دستگاه بود؛ بنابراین ایران‌خودرویی‌ها در این مدت ۵۵هزار و ۴۴۰ دستگاه بیشتر پژو تولید کردند که نشان از رشد ۱۸درصدی آن دارد.محصول دیگر ایران‌خودرو یعنی سمند نیز رشد قابل‌توجهی در تولید را تجربه کرده است.

 

در سال ۱۴۰۱ ایران‌خودرو ۷۱هزار و ۳۳۴ دستگاه سمند تولید کرده است، این در حالی است که در سال قبل از آن تولید این خودرو ۴۹هزار و ۸۰۵ دستگاه بود. بنابراین در مدت مذکور ایران‌خودرو ۲۱هزار و ۵۲۹ دستگاه بیشتر از این خودرو تولید کرده که حاکی از رشد ۴۳درصدی تیراژ سمند در سال گذشته است. دنا محصول دیگری از این خودروساز است که به سراغ آن می‌رویم. از این خودرو از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند سال پیش ۸۱هزار و ۹۱۰ دستگاه تولید شده که نسبت به آمار ۱۴۰۰ که ۵۰هزار و ۲۴۸ دستگاه بود، رشد ۶۳درصدی با ۳۱هزار و ۶۶۲ دستگاه تولید بیشتر را نشان می‌دهد. رانا برخلاف دیگر محصولات این خودروساز با افت تولید در سال گذشته مواجه بوده است.

 

این خودرو تا پایان اسفندماه ۲۸هزار و ۴۱۸ دستگاه تولید داشته که در مقایسه با سال پیش از آن از کاهش هفت‌‌هزار و ۲۱۱ دستگاهی و حدود ۲۰درصدی حکایت می‌کند.محصول مونتاژی ایران‌خودرو یعنی هایما رشد حدود ۹۰درصدی را در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به خود می‌‌‌بیند. هایما در سال پیش با تیراژ ۱۶هزار و ۳۵۹ دستگاهی تولید شده است. مونتاژ این محصول پیش از آن تنها هشت‌‌هزار و ۶۴۷ دستگاه بوده است.رکورد رشد تولید در سال ۱۴۰۱ متعلق به محصول دیگر این خودروساز یعنی تاراست که در این سال ۲۰۸درصد بیشتر نسبت به سال ۱۴۰۰ تولید شده است. از این خودرو در سال گذشته ۲۶هزار و ۲۹۸ دستگاه تولید شده است، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ هشت‌هزار و ۵۳۶ دستگاه تارا تولید شده بود. در لیست محصولات ایران‌خودرو، گزینه‌ای به نام «سایر محصولات» قید شده که رقم پنج‌هزار و ۶۴۰ دستگاهی برای تیراژ آن به ثبت رسیده است.

 

اوج‌گیری سایپا و پارس‌خودرو

دیگر خودروساز بزرگ کشور، یعنی سایپا، نیز در آمار ۱۲ماهه توانسته رشد تولید نسبتا خوبی داشته باشد و تیراژ خود را ۷/ ۱۴درصد افزایش دهد. در بین محصولات این شرکت، گروه X۲۰۰ شامل تیبا، کوییک و ساینا بیشترین سهم را از تولید سایپا داشته‌اند. این گروه از خودروهای سایپا طی سال گذشته ۲۷۱هزار و ۲۷۸ دستگاه تولید داشته‌اند. آمار تولید این خودروها در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۶۰هزار و ۲۵۸ دستگاه بوده که حاکی از رشد ۱۱هزار و ۲۰ دستگاهی و چهاردرصدی است.

 

 

آنطور که آمار منتشرشده از بورس نشان می‌دهد، خودروی دیگر سایپا یعنی شاهین، در سال گذشته ۳۴هزار و ۴۶۷ دستگاه تولید داشته که در مقایسه با سال قبل از آن از رشد قابل‌توجه ۶۵درصدی حکایت دارد. از این محصول سایپا از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای اسفند‌ماه همین سال ۲۰هزار و ۸۶۶ دستگاه تولید شده بود که نشان می‌دهد سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۳هزار و ۶۰۱ دستگاه بیشتر به تولید رسیده است. این شرکت توانسته است در سال گذشته ۴۳هزار و ۷۰۲ دستگاه وانت پراید را به تولید برساند که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۸۷درصد رشد داشته است.

 

در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۳ هزار و ۲۷۹ دستگاه از این خودرو تولید شده بود که نشان می‌دهد سال گذشته ۲۰هزار و ۴۲۳ دستگاه بیشتر وانت پراید تولید شده است. در ستون تولیدات سایپا نیز گزینه‌‌‌ای به نام «سایر محصولات» وجود دارد که تیراژ ۹۰دستگاهی در مقابل آن به ثبت رسیده است. از مهرماه سال پیش به بعد نیز آمار تجمیعی این محصولات همان ۹۰ دستگاه بوده است.

 

به سراغ پارس‌خودرو برویم. این خودروساز که زیرمجموعه سایپاست از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا انتهای اسفندماه ۱۳۱هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به آمار ۱۰۲هزار و ۶۶۰دستگاهی سال پیش از آن ۲۹هزار و ۲۳۵ دستگاه بیشتر است. بیشترین تعداد تولید در پارس‌‌‌خودرو طی بازه زمانی تحت بررسی به گروه Q۲۰۰ مربوط می‌شود که ۷۲هزار و ۲۶۲ دستگاه از آن تولید شده است. در سال ۱۴۰۰ میزان تولید این محصولات ۵۸هزار و ۴۴۰ دستگاه بود. بنابراین پارس‌خودرویی‌ها در این مدت توانسته‌اند ۱۳هزار و ۸۲۲ دستگاه بیشتر، از محصولات گروه Q۲۰۰ تولید کنند که حاکی از رشد ۲۶درصدی است.

 

کوییک اس نیز محصول دیگر این خودروساز است که در سال گذشته ۱۹۴ دستگاه از آن تولید شده است. در سال ۱۴۰۰ هنوز این خودرو به مرحله تولید نرسیده بود. کوییک معمولی دنده‌ای نیز در این آمار به چشم می‌خورد که تا انتهای سال گذشته ۵۷هزار و ۳۲۸ دستگاه از آن تولید شده است. این آمار برای سال پیش از آن ۳۱هزار و ۱۹۰ دستگاه بود. بنابراین تولید این خودرو با میزان قابل‌توجه ۸۳درصد رشد همراه بوده است. همچنین سومین خودروساز بزرگ ایران در سال پیش هزار و ۴۱۱ دستگاه کوییک اتومات‌پلاس را به تولید رسانده است؛ این خودرو نیز در سال ۱۴۰۰ هنوز به مرحله تولید نرسیده بود.

 

ساینا آخرین محصول مورد بررسی پارس‌خودرو است که در این مدت ۷۰۰ دستگاه از آن تولید شده است. این در حالی است که در ده‌ماهه سال ۱۴۰۰ تولید این خودرو به تعداد ۱۲هزار و ۴۳۶ دستگاه بوده است که نشان از کاهش ۹۴درصدی تولید این محصول دارد.

 

آمار ماهانه

بررسی آمار ماهانه تولید سه خودروساز بزرگ کشور نشان از افت بسیار قابل‌توجه تولید سه خودروساز بزرگ کشور در اسفندماه دارد که کاهش ۲۵‌درصدی را نشان می‌دهد. این سه خودروساز مجموعا در اسفندماه ۸۱ هزار و ۵۷۲ دستگاه خودرو تولید کردند که نسبت به آمار ۱۰۹هزار و ۷۳۸ دستگاهی بهمن‌‌ماه، ۲۸هزار و ۱۶۶ دستگاه کمتر است. شاید به نظر برسد علت این افت فاحش رشد قابل‌توجه تولید در بهمن‌ماه بوده است، اما مقایسه آمار اسفندماه با دی‌ماه نیز که تولید در این ماه نیز پایین بود حاکی از کاهش ۱۳هزار و ۹۸۹ دستگاهی دارد. ایران‌خودرو در آخرین ماه از سال گذشته، ۴۵هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو تولید کرده است؛ این درحالی است که آمار ماهانه بهمن برای این خودروساز ۶۳هزار و ۵ دستگاه خودرو بود.

 

بنابراین در این مدت آبی‌پوشان خودروساز، ۱۷هزار و ۱۶۱ دستگاه کمتر خودرو تولید کرده‌اند که نشان از افت ۲۷درصدی تولید ماهانه آنها دارد. سایپا دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز در این ماه با افت قابل‌توجهی مواجه بود. این خودروساز بزرگ کشور در ماه پایانی زمستان ۲۶هزار و ۷۵۸ دستگاه خودرو تولید کرده است؛ آمار تولید بهمن‌ماه این شرکت ۳۴هزار و ۲۹۶ دستگاه بود. بنابراین سایپا در اسفند‌ماه هفت‌هزار و ۵۳۸ دستگاه و ۲۲درصد کمتر از بهمن‌ماه تولید داشته است. پارس‌خودرو نیز در وضعیتی مشابه بوده و با افت ۲۸درصدی تنها هشت‌هزار و ۹۷۰ دستگاه تولید داشته که در مقایسه با آمار ۱۲هزار و ۴۳۷ دستگاهی بهمن‌ماه سه‌هزار و ۴۶۷ دستگاه کمتر بوده است.

 

  • تاریخ انتشار : 19 فروردین 1402
  • نظرات : No Comments
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : 83236
  • برچسب ها : ایران خودرو, پارس خودرو, تولید, تولید خودرو, خودروسازان, خودروی سواری, سایپا, صنعت خودرو, قطعات خودرو, وزارت صمت
https://ghatatnews.ir/?p=83236
Prevقبلسورپرایز در واردات خودرو
بعدیمجوز اتحادیه شرط خرید اینترنتی | مشکلات فروش لوازم یدکیNext
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو

مطالب مشابه

وقتی تابلوها قدیمی‌اند و نقشه‌ها جدید: مسافران دست‌به‌کار می‌شوند!

27 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »

آغاز اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا از ۲۵ اردیبهشت؛ فرصتی راهبردی برای قطعه‌سازان

24 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »

ممنوعیت واردات یا تعرفه‌گذاری؟ نگاه رهبر انقلاب روشن است

22 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »

بازداشت بیش از ۱۰۲ هزار متهم طی سال گذشته

22 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »

درآمد مالیاتی طی ۳ سال ۴ برابر شد

21 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »

تسلا: خبری از تغییر مدیرعامل نیست

20 اردیبهشت 1404
ادامه مطلب »
مشاهده بیشتر
لوازم یدکی
Odm

آخرین اخبار

سایپا در آستانه واگذاری تاریخی؛ آغاز نبرد قدرت با چاشنی دلار و سیاست
واگذاری سایپا؛ آزمونی دیگر برای اراده دولت در خصوصی‌سازی واقعی صنعت خودرو
ایران‌خودرو رکورددار رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش
پایان داخلی‌سازی، آغاز مونتاژ هدفمند؟
ابهام در واردات خودرو؛ بلاتکلیفی مصرف‌کنندگان در سایه بی‌برنامگی نهادها
افزایش قیمت خودروهای نو در آمریکا؛ اثر محسوس تعرفه‌های تجاری در بازار
اعتصاب کارگران فورد در آلمان؛ واکنش به برنامه تعدیل گسترده نیرو
جاه‌طلبی خودرویی عربستان: گامی بلند به‌سوی آینده‌ای بدون نفت
تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان و قربانی اصلی در تنش‌های تجاری آمریکا
بحران در نیسان؛ اخراج بیش از ۱۰ هزار نفر و عقب‌نشینی از پروژه ساخت کارخانه باتری
ایران‌خودرو ۷ هزار مترمربع فضای تعمیرگاهی برای خودروهای آسیب‌دیده اختصاص داد
فراری از نخستین خودروی تمام‌برقی خود رونمایی می‌کند؛ تحویل از سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود
ابهام در تخصیص منابع ارزی برای واردات و مونتاژ خودرو؛ شفاف‌سازی یا پنهان‌کاری؟
لزوم رصد و ساماندهی بازار لوازم یدکی خودرو با استفاده از سامانه کد رهگیری
کاهش فروش خودروهای تسلا در اسپانیا در حالی که برندهای دیگر رشد چشمگیری را تجربه کردند
افزایش نسبی فروش خودرو در فروردین ۱۴۰۴؛ رشد ایران‌خودرو و پارس‌خودرو، افت سایپا
لغو محدودیت‌های خرید و فروش حواله و وکالتی خودروهای وارداتی؛ بازگشت آزادی معاملات به بازار خودرو
کاهش فروش ولوو همزمان با افت بازار خودروهای برقی
بازدید مدیرعامل ایساکو و عضو هیات‌مدیره ایران‌خودرو از تعمیرگاه‌های مرکزی و نظارت بر خدمات نوروزی ۱۴۰۴
آمادگی کامل امداد ایران‌خودرو برای خدمات‌رسانی در سفرهای نوروزی و بازگشت مسافران | طرح نوروز ۱۴۰۴
بازدید مدیرعامل ایران‌خودرو از مرکز پاسخ‌گویی و امداد در لحظات تحویل سال
رکورد جدید تحویل ماهانه خودرو در دو سال گذشته شکسته شد
به عصر خلق ماشین‌های علمی تخیلی خوش آمدید
صنعت قطعه سازی خودرو در سالی که گذشت
تحولات قانون‌گذاری در واردات خودرو و قطعات: از لغو محدودیت‌ها تا الزامات جدید
ثبات بازار تایر و کاهش قیمت‌ها در آستانه سال نو
پایان سال کاری ایران‌خودرو با ثبت رکورد تولید ۵۳۸ هزار خودرو
رونمایی از اولین خودروی وارداتی پلاک شده برای جانبازان
جزئیات بیشتر خدمات مراکز معاینه فنی تهران در ایام تعطیلات نوروز
«انویدیا: پیشگام آینده خودروهای خودران»
فرسودگی ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری و راهکارهای نوسازی
حقوق ورودی خودروهای دست دوم ۱۰۰ درصد تعیین شد
اتوبوس های سرگردان پشت در اتاق سیاستمداران
حبس آمارهای خودرویی و کاهش شفافیت در صنعت خودرو
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در خردادماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود
ایران‌خودرو در مسیر همکاری با شریک خارجی برای ارتقای کیفیت و توسعه محصولات
هزینه یک میلیارد یورویی تعرفه‌ها برای بی‌ام‌و
افزایش تعداد نمایندگی‌های ایساکو و خدمات گسترده‌تر به مشتریان
شرکت ایساکو دوره آموزشی تخصصی خودروهای برقی را برگزار کرد
چرا استفاده از خودروهای شخصی در تهران افزایش یافته است؟
آغاز تکمیل وجه ۶ خودرو نیسان و تویوتا با اولویت واریز
آمادگی کامل نمایندگی‌های سایپا برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی
افتتاح بیست و دومین نمایندگی رسمی صنایع خودروسازی ایلیا در استان اردبیل
شورای رقابت و قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی
کاهش تورم تولید خودرو در ماه های اخیر
بهتام‌روانکار: آغاز بیست‌ودومین سال فعالیت با رکوردی جدید در فروش
برند فونیکس و دستاورد بزرگ در ایمنی خودرو
چالش‌های دریافت تاییدیه‌های استاندارد برای خودروهای وارداتی به ایران
ایران هر سال به اندازه تلفات جانی زلزله طبس، در تصادفات رانندگی کشته می‌دهد
خدمات جاده‌ای ۲۴ ساعته مدیران خودرو؛ همراه شما در سفرهای نوروزی
مشاهده بیشتر

» گروه نشریات

ماهنامه قطعات خودرو

ماهنامه خانه روشن

ماهنامه دیجی رسانه

فصلنامه دیجی راه

» با ما در ارتباط باشید

09129054561
021-33531593

میدان بهارستان، خیابان ظهیر الاسلام، کوچه سلطانی، پلاک 9 واحد ۶

Telegram Instagram Youtube Rtlicons-social-aparat Rtlicons-social-bale

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق به نشریه قطعات خودرو است.نقل فقط با ذکر منبع آزاد است.