به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، نیسان Z نیسمو با ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر به همراه تغییرات آیرودینامیکی برای افزایش داونفورس و بهبود عملکرد در پیست راهی بازار میشود.
سرانجام نیسان رسماً Z نیسمو را با پرفورمنس بهتر و ظاهر چشمگیرتر معرفی کرده است. مهمترین تغییر ظاهری این خودرو بازطراحی سپر و جلوپنجرهای است که بسیار موردانتقاد بود و حالا نمای بهتری پیدا کرده است. نیسان این مجموعه جدید سپر و اسپلیتر را Grand Nose نامیده است. این سپر که بیشتر به جلو کشیده شده و در طرفین آن کاناردهایی به چشم میخورد، از مدل فایرلیدی ۲۴۰ZG الهام گرفته است.
علاوه بر این، نیسان تغییرات دیگری را هم در ظاهر Z نیسمو انجام داده که هم خنککنندگی را بهبود میبخشد و هم داونفورس را افزایش میدهد. در طرفین خودرو، رکابهای جدیدی طراحی شده و در عقب شاهد یک اسپویلر سهتکهٔ بزرگتر هستیم که تا روی گلگیرها کشیده شده است. این تغییرات علاوه بر افزایش داونفورس، باعث کاهش درگ و همینطور نیروی رو به بالا میشوند. طراحان نیسان همچنین سپر عقب را هم برای کاهش درگ با الهام از GT-R اصلاح کردهاند.
رینگهای ۱۹ اینچی سبکوزن خاص نیسمو با رنگ مشکی براق هم تکمیلکنندهٔ ارتقاءهای بیرونی این کوپهٔ اسپرت ژاپنی هستند. این رینگها با لاستیکهای دانلوپ SP Sport Maxx GT600 پوشیده میشوند که مشابه لاستیکهای GT-R هستند و با اندازهٔ ۲۸۵ در عقب، ۱۰ میلیمتر از Z معمولی پهنترند. برای Z نیسمو رنگهای بیرونی الماس سیاه، نقرهای درخشان، قرمز تریکت، سفید اورست و خاکستری استیلث قابل انتخاب خواهد بود.
یکی از مهمترین تغییرات Z نیسمو اما در زیر کاپوت صورت گرفته است یعنی جایی که همان موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی قبلی به لطف افزایش بوست و بهبود سیستم خنککننده، حالا ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که ۲۰ اسب بخار و ۴۵ نیوتن متر نسبت به قبل افزایش یافته است؛ اما همهٔ خبرها خوب نیستند زیرا Z نیسمو فقط با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ارائه میشود و متأسفانه خبری از گیربکس شش سرعتهٔ دستی نیست. بااینحال، به گفتهٔ نیسان با اصلاح کلاچ و نرمافزار مدیریت موتور، زمان معکوس دادنهای این گیربکس ۵۰ درصد کمتر شده است.
در همین حال، سیستم لانچ کنترل به خودرو اضافه شده و نیسان حالت رانندگی جدیدی بنام اسپرت پلاس را هم برای کوپهٔ خود در نظر گرفته که برای پیست طراحی شده است. علاوه بر این، سازندهٔ ژاپنی برای بهبود هندلینگ خودرو هم اقداماتی انجام داده است که ازجملهٔ آنها میتوان به استفاده از آنتیرول بارهای جدید، فنرهای سفتتر و بزرگتر، باز تنظیم کمکفنرها و تقویت کف خودرو اشاره کرد.
تغییرات داخلی Z نیسمو نیز شامل دکمهٔ قرمزرنگ استارت و حالات رانندگی، گرافیک جدید صفحه آمپر دیجیتالی، صندلیهای ریکارو با تریم چرمی و آلکانترا و غربیلک فرمان جدید چرمی میشود. نیسان هنوز قیمت Z نیسمو را اعلام نکرده ولی از عرضهٔ آن در پاییز آینده خبر داده است.
نیسان فیرلیدی Z کاستومایزد ادیشن
علاوه بر Z نیسمو، نیسان نسخهای بنام کاستومایزد ادیشن از این ماشین را هم برای بازار ژاپن معرفی کرده است یعنی جایی که Z با نام فیرلیدی Z عرضه میشود. پروتوتایپ این نسخه در ژانویهٔ سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و حالا بهعنوان یک پکیج رسمی لوازم جانبی نیسان در دو نمونهٔ مختلف قابل سفارش خواهد بود. پکیج اول، جلوپنجرهٔ دوقسمتی با نشان Fairlady Z، سپر جلوی جدید و اسپویلر عقب فیبر کربنی را به همراه دارد درحالیکه کیت گرانتر رینگهای ۱۹ اینچی انحصاری، برچسبهای روی کاپوت و جانبی و نشانهای متفاوت را ارائه میکند.
رنگ نارنجی این نسخهٔ مخصوص بازار ژاپن ۴۳۲ نام دارد که به مدل فیرلیدی Z432 از نسل اول Z اشاره میکند. در بازار ژاپن، قیمت فایرلیدی Z معمولی از ۵.۴ میلیون ین معادل ۳۷,۹۰۰ دلار آغاز میشود درحالیکه این رقم برای فیرلیدی Z نیسمو ۹.۲ میلیون ین معادل ۶۴,۵۰۰ دلار است.