به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال،آلپینا B7 S که در سالهای ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ بر اساس نسل اول بامو سری ۵ ساخته شد، به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری شش سیلندر توربو مجهز بود.
سالها است که آلپینا را بهعنوان تیونر اختصاصی و معتمد بامو میشناسیم ولی سابقهٔ همکاری این دو شرکت به چندین دهه پیش بازمیگردد تا جایی که حتی نسل اول سری ۵ هم موردعنایت آلپینا قرار گرفت. یکی از کمیابترین مدلهایی که توسط آلپینا بر اساس سری ۵ نسل E12 ساخته شد مدل B7 S توربو بود که تنها ۶۰ دستگاه از آن بین نوامبر ۱۹۸۱ تا می ۱۹۸۲ به تولید رسید.
درحالیکه B7 توربوی معمولی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری استفاده میکرد، نسخهٔ داغتر S به موتور بزرگتر ۳.۵ لیتری با توربوشارژر KKK K27 مجهز شد. این کار به همراه دیگر تغییرات سختافزاری، خروجی این موتور شش سیلندر خطی را به ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور رساند. این اعداد ممکن است با استانداردهای ۲۰۲۳ چندان چشمگیر به نظر نرسد اما برای ۴۰ سال پیش واقعاً قابلتوجه بوده است.
به لطف این نیرو، B7 S به یکی از سریعترین سدانهای دههٔ ۸۰ تبدیل شد. این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۶ ثانیه زمان نیاز داشت و میتوانست به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای انتقال نیروی موتور هم آلپینا گیربکس گتراگ سری ۵ را کنار گذاشت و بجای آن از یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ ZF استفاده کرد که برای بامو ۷۴۵i توسعه پیدا کرده بود و میتوانست بهتر با قدرت بیشتر موتور هماهنگ شود.
حال آلپینا تصاویری از یک B7 S فوقالعاده تمیز و سالم منتشر کرده است. این خودرو متعلق به خود آلپینا بوده و به نظر میرسد تازه از خط تولید خارج شده است. زمانی که این خودرو به بازار آمد، ادعا میشد سریعترین سدان جهان است. این تصاویر طی مراسم رانندگی آزمایشی رسانههای خودرویی با آلپینا B5 GT منتشر شده که آخرین نسخه بر اساس نسل قبلی سری ۵ و همینطور قویترین محصول تاریخ آلپینا محسوب میشود.
فعلاً معلوم نیست که نسخهٔ آلپینا از نسل جدید سری ۵ را هم خواهیم دید یا نه زیرا بامو بهتازگی بهطور کامل آلپینا را به تملک خود درآورده و قصد دارد از این برند برای پر کردن فاصلهٔ بین گرانترین محصولات خود با مدلهای پایهٔ رولزرویس استفاده کند. این یعنی بهاحتمالزیاد، آلپینا در آینده بیشتر روی مدلهای پرچمدار بامو یعنی سری ۷ و X7 تمرکز خواهد کرد.