جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

قیمت‌گذاری دستوری و مدیریت دولتی، ۲ چالش اساسی خودروسازی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «محمدرضا نجفی‌منش» در گفت‌وگویی افزود: در صورتی که قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو اصلاح نشود، کاهش و توقف تولید قطعه و خودرو اجتناب‌ناپذیر خواهد بود؛ موضوعی که به‌تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به آن اشاره داشته و عین واقعیت است.

 

وی گفت: اکنون شاهد کمبود نقدینگی در صنعت خودرو هستیم که خود موجب توقف تولید خودرو و قطعات خواهد شد.

 

نجفی‌منش تاکید کرد: در این راستا باید هرچه سریع‌تر نسبت به کاهش زیان‌ در صنعت خودروسازی اقدام شود و همچنین طبق ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴، باید نسبت به جبران خسارت در این صنعت اقدام شود.

 

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور هشدار داد: در غیر این صورت، صنعت تمرکز لازم بر موضوع تولید را نخواهد داشت و دیر یا زود با توقف مواجه می‌شود.

 

وی خاطرنشان‌کرد: طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن تشریح اساسی‌ترین مشکلات و چالش‌های بحران‌زا در صنعت قطعه سازی کشور، خواستار جلسه‌ای حضوری با وزیر صمت به‌منظور تبیین این شرایط شده‌ایم.

 

 

دانش فنی تولید خودروهای برقی در کشور مهیاست/ دولت در تامین باتری کمک کند

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: دانش فنی تولید خودروهای برقی در کشور مهیا است، اما انتظار می‌رود دولت با اعطای یارانه در تامین باتری به یاری این صنعت بشتابد.

وی افزود: امروز جهان به سمت توسعه استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی حرکت کرده و ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

نجفی‌منش بیان‌داشت: دانش فنی این مهم در کشور مهیا است، اما انتظار می‌رود دولت با دخالت در موضوع تامین باتری (که جزو اجزا و قطعاتی است که گران تمام می‌شود)، با اعطای یارانه از این موضوع حمایت کند؛ در غیر این صورت و قیمت تمام شده بالای خودروها، تمایل مردم همچنان به سمت استفاده از خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

 

یارانه ۶ هزار یورویی فرانسوی‌ها برای توسعه خودروهای برقی

وی در این زمینه به فرانسه اشاره کرد که برای توسعه خودروهای برقی، نسبت به اعطای متوسط ۶ هزار یورو یارانه به این خودروها اقدام کرد.

 

رییس انجمن قطعه‌سازان همگن خاطرنشان کرد:‌ تولید خودروهای هیبریدی و برقی در برخی موارد حتی ساده تر از خودروهای بنزینی و درون‌سوز است و توان کافی برای تولید اجزا و قطعات این خودروها به صورت انبوه وجود دارد.

 

پیشتر «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود:‌ همه خودروسازان باید نیمی از ظرفیت تولیدشان را به خودروهای برقی اختصاص دهند و اکنون این مهم به به‌کارگیری ظرفیت مونتاژکاران آغاز شده است.

 

وی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌ها به سمتی حرکت می‌کند که اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها برقی شود، خودروهای برقی آماده تحویل هستند و در ٢ تا سه ماه آینده شاهد حضور این خودروها در کشور خواهیم بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار