قطعات خودرو

برای تغییرات برنامه ای نداریم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف تهران با ابراز تاسف از وضعیت فعلی اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف گفت: نیاز به برنامه ریزی، هدف گذاری و آینده پژوهی برای اصناف، بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.
مهدی باقرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف تهران در رابطه با هدف گذاری برای اصناف گفت: متاسفانه مطلبی که امروز بسیار مهم جلوه می کند توجه و درگیر شدن بیش از حد اتحادیه ها و اتاق اصناف به مسائل روزمره است.
وی با خطاب قرار دادن فعالان و مسئولان صنفی گفت: آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که چه مقدار از تاکسی و فروشگاه اینترنتی استفاده می کنیم؟ آیا به تغییرات نحوه استفاده از فضای مجازی توجه کرده اید؟ در سالیان گذشته از بستر شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری هجویات استفاده می شد. اما امروزه علیرغم فلیتر بودن این فضا در آن همچنان تولید محتوای حرفه ای برای کسب و کار انجام می شود.
امروز فردی در بانه یک صفحه در اینستاگرام دارد و کالای خود را به مشتری در زاهدان می فروشد. گردش کالای قاچاق، پولشویی، عدم رعایت ضوابط نرخ گذاری در فقدان مدیریت از سوی اتحادیه های تخصصی به سادگی در جریان است.
وی یادآوری کرد: طبق بخشنامه بهمن ماه سال گذشته فعالیت سکوهای اینترنتی(مولتی وندورها) از مالیات معاف شده اند. ضریب سود مورد محاسبه برای یک سایت فروشگاهی بین ۲ تا ۴ درصد و بسیار کمتر از یک کارتخوان فروشگاهی است. بله دنیا در حال تغییر است و ما برای این تغییر برنامه ای نداریم.
قانون نظام صنفی به فرض تغییرات محدود نمی تواند متضمن کنترل و بهبود آینده ساختار کسب و کار باشد.
فعالیت اتحادیه کسب و کار مجازی به شکل کنونی مثل این است که بگوییم تمام مشاغل یک استان از یک اتحادیه پروانه بگیرند. باید هر فعالیتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی از اتحادیه مرتبط مجوز اخذ کند تا مصادیق تداخل صنفی رخ ندهد.
اجبار به حذف پرونده فیزیکی و معرفی نکردن جایگزین، یکی از بزرگترین ضعف های سامانه مجوزهاست. از آنجا که الکترونیک شدن ناگزیر است، پیشنهاد می گردد اتاق اصناف تهران یک نرم افزار CRM بر پایه وب، متناسب با گردش کار و حساب مالی اتحادیه و اطلاعات واحدهای صنفی و همچنین بازرسی ایجاد کند تا علاوه بر شفافیت، سرعت عمل در تحلیل اطلاعات به وجود آید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *