قطعات خودرو

اکسپو ۲۰۲۰| آلمان‌ها با «شلوار هوشمند» آمدند

اکسپو ۲۰۲۰- غرفه آلمان

پاویون آلمان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی بر موضوع فرعی پایداری تمرکز دارد. این کشور با اتکا به سابقه خود در ارایه‌ی نوآوری‌ها و تکنولوژی روز و توجه به محیط زیست،  انقلاب انرژی را، “Energiewende”، به یک معیار جهانی تبدیل کرده است.  

آلمانی‌ها تاکید دارند از آنجا که برخلاف نمایشگاه‌های تجاری یا اجلاس‌های سیاسی، اکسپو عمدتا برای متخصصان در یک زمینه خاص یا سیاستمداران  برگزار نمی‌شود، پاویون آلمان هم برای همه در نظر گرفته شده است؛ خانواده‌های جوان، دانش آموزان مدرسه، دانشجویان آموزش عالی، شهروندان سالمند، زوج‌ها، دوستان و مسافران تنها.

آگاهی از مشکلات جهانی و یک بستر بازاریابی برای ارتقاء کشور نکته‌ی مورد توجه در پاویون آلمان است.

تازه‌ترین دستاورد آلمانی‌ها

از طریق حسگرهای ارتعاش بر روی مچ دست که حرکت دست را کنترل می‌کند، شلوارهای هوشمند پزشکان را قادر می‌سازد تا حرکت ماهیچه‌ها را ببینند.

شلوارهای هوشمند، نمونه اولیه خلاقانه ارایه شده در غرفه اکسپو ۲۰۲۰ آلمان است که گفته می‌شود به زودی می‌تواند راه حلی برای همه دردهای زانو و ران باشد.

این شلوار می‌تواند حرکت ماهیچه‌ها را ردیابی، نظارت و ارزیابی کند و راه جدیدی را برای درمان زانو، ران و سایر مشکلات مفصلی در آینده باز کند.

شلوارهای هوشمند برای تجزیه و تحلیل حرکت، که توسط پروژه تحقیقاتی SMOVE تهیه شده است، در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با بازدیدکنندگان از پاویون آلمان به اشتراک گذاشته شد، تا از نحوه کاهش کارایی مفاصل و دشواری حرکت با افزایش سن، حوادث و بیماری‌ها پیش می‌آید، آگاه شوند.

اکسپو ۲۰۲۰ آلمان

دکتر وینسنت‌هافباور، مشاور متخصص ارتوپدی و جراحی تروما در جراحی دست و جراحی تروما از بیمارستان دانشگاه مونستر، گفته است: «گاهی اوقات ما برای تشخیص به موقع و یافتن راه حل جراحی و تعویض مفصل دیر اقدام می‌کنیم. به منظور اجتناب از چنین اتفاقی، باید از حرکت ماهیچه‌ها اطمینان حاصل کنیم، زیرا کمبود یا عدم حرکت ممکن است بعداً باعث مشکلات سلامتی شود.»

با استفاده از حسگرهای ارتعاش روی مچ دست که حرکت دست را کنترل می‌کند، شلوارهای هوشمند به پزشکان این امکان را می‌دهد تا حرکت ماهیچه‌ها را ببینند، مشکلات را تشخیص داده و شرایط بیماران را کنترل کنند.

بحوانید: اکسپو ۲۰۲۰| ژاپن، تلفیق بدیعی از فرهنگ ژاپن و خاورمیانه

معماری؛ پارک دانشگاهی مدرن

معماری طراحی شده توسط LAVA (آزمایشگاه معماری بصری) برای غرفه آلمان نیز نشان دهنده ایده محیط دانشگاهی و علمی است. به جای اینکه یک ساختمان به معنای سنتی باشد، یک مجموعه عمودی از حجم ساختمان است، که توسط یک عنصر اتصال دهنده احاطه شده، درست مانند یک پارک که یک محیط علمی- پردیس دانشگاهی را به‌طور عمودی احاطه کرده است.

این فراوانی ساختارها، نشان‌دهنده سیستم فدرال آلمان و تنوع بخش‌های صنعتی و تحقیقاتی آن است. مکعب‌هایی که روی هم چیده شده‌اند با حفره‌های محصور در یک بازی متقابل ترکیب می‌شوند که منجر به تناوب جذاب بین فضاهای داخلی و خارجی و چشم اندازهای هیجان انگیز و شگفت انگیز می‌شود.

بین مکعب‌ها سه آزمایشگاه قرار گرفته، بازدیدکنندگان در تو در تویی دهلیزها و گالری‌ها می‌چرخند.

دهلیز قلب واقعی غرفه است: یک منطقه سبز و باز با چشم‌اندازهای پانوراما. مکانی که در آن هم‌زمان اتفاقات زیادی رخ می‌دهد – جایی شفاف، چند وجهی، متنوع و سرزنده؛ مکانی برای مردم.

این مفهومی است که خود ساختمان را بخشی از نمایشگاه می‌کند و آن را به ابزاری برای ارتباط افراد و محتوا تبدیل می‌کند – همان‌ موضوع اکسپو «اتصال ذهن‌ها، خلق آینده».

میراث اکسپو ۲۰۲۰ کجا می‌رود؟

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است