قطعات خودرو

اکسپو ۲۰۲۰| بی‌حرف و کلمه اتریش هوا را هم ترسیم کرد


نی، خاک، خاک رس و سیلت خاک‌های ریزدانه همه موادی هستند که به شکل گیری ۳۸ مخروط غرفه اتریش در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی کمک کردند. با اینکه سیستم تهویه‌ای جاسازی نشده، هوای ساختمان کاملا دلپذیر است.

راز آن چیست؟

مهار جریان باد، یک نکته‌ی علمی ساده است که اغلب در معماری نادیده گرفته می‌شود. در واقع، همانطور که هلموت دولر، معاون کمیسیونر عمومی غرفه،  Querkraft Architekten  گفته است برای اجرای پاویون اتریش از پروژه برج‌های باد عربی الهام گرفته است. بنابراین در غرفه اتریش کمتر احساس گرما می‌کنید زیرا جریان هوای خنک به داخل می‌رود و هوای گرم از دهانه مخروط‌ها خارج می‌شود.

خانه‌های ساخته شده از کاه‌گل و سنگ به شکل کندو در سوریه بیشتر از هر منطقه دیگری وجود دارد. شکل ظاهری این خانه‌ها گنبدی است و همین باعث می‌شود در بیشتر ساعات روز آفتاب تنها به یک طرف آنها بتابد و به خنکی بیشتر آن کمک کند. روی خانه‌ حفره‌ای تعبیه می‌شود که علاوه بر تامین نور کافی، هوای گرم را به بیرون هدایت می‌کند. دمای داخلی این خانه‌ها بین ۷۵ تا ۸۵ و دمای بیرون تا ۱۴۰ درجه فارنهایت است.

رویکرد مینیمالیستی اتریش به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا از اضافه بار اطلاعات فرار کنند – بدون داشتن مطالب خواندنی، غرفه صرفا با استفاده از پنج حس بینایی، لامسه، بویایی، شنوایی و چشایی با بهترین شکلی اتریش را به نمایش می‌گذارد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن austria-pavilion-expo-2020-1.jpg است

هیروگلیف‌های «مدرن» حک شده در دیوارهایی که با خاک رس پوشیده شده است؛ برخی از آنها آهنگساز مشهور اتریشی موتزارت و برخی دیگر آلپ مرکزی را نشان می‌دهند.

پرتوهای لیزری Ars Ars Electronica Solutions تصویر نمایی را زنده می‌کند و دیوارها را بدون هیچ کلمه‌ای به یک تصویر از جهان پیش رو تبدیل می‌کند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن austria-pavilion-expo-2020-6.jpg است

در مخروط، یک سنگ مرمر فلزی وجود دارد که به آرامی از مرکز به بیرون راه می‌یابد و دایره‌های متحدالمرکز را در یک جعبه ماسه ترسیم می‌کند.

اگر به اندازه کافی فاصله بگیرید، الگوهای مختلفی به شما هدیه می‌دهد، از جمله لوگوی Expo 2020 که از چندین حلقه تشکیل شده است.

ماسه یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی جهان است که مردم را به شگفتی‌هایی که می‌تواند به وجود آورد دعوت می‌کند. توپ با استفاده از مکانیسم مغناطیسی زیر میز در عرض یک ساعت شش الگوی مختلف ایجاد می‌کند.

اینجا هوا را هم می‌بینید

تصور شما از هوا چیست؟ شبیه به دود است؟ فقط بسیار سبک‌تر، تردتر و بی‌رنگ‌تر؟

اتریشی‌ها تجسم هوا را در غرفه‌شان ارایه کرده‌اند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن austria-pavilion-expo-2020-5.jpg است

یک مخروط  برای بازدیدکنندگان جوان نوعی از ترکیب دیجیتالی از هوا را روی دیوار نشان می‌دهد. جایی که قدم زدن در آن گردش خون را هم مختل و تنظیم می‌کند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن austria-pavilion-expo-2020-7.jpg است
اینجا گوشه‌ای دنج است که بوی تند کاج سنگی سوئیس در آن نفوذ می‌کند. این درخت «ملکه آلپ» است – کاج شفابخش می‌تواند سیستم عصبی را آرام کند، خواب را بهبود بخشد و ضربان قلب را آرام کند.

یک سکوی موج‌دار که از چوب نرم و چکش شکل تراشیده شده است، برای بازدیدکنندگان جاگذاری شده که روی آن دراز بکشند، پای خود را استراحت دهند و در محاصره کوه‌های آلپ معطر احیا شوند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن austria-pavilion-expo-2020-3.jpg است

کوه‌های آلپ از نیس در غرب مدیترانه تا تریسته در کرانه آدریاتیک و وین در ابتدای حوضه آبریز پانونی گسترده شده‌اند.

هربازدیدکننده خالق یک قطعه موسیقی

در ساخت مخروط به موسیقی‌ توجه شده است. آهنگسازی پیانو روپرت هوبر، نوازنده متولد مدلینگ، از یک ساز غیر معمول را اجرا می‌کند.

هر بار که بازدیدکنندگان به داخل مخروط قدم می‌گذارند، صداهای فلزی که ایجاد شده، با موسیقی کلاسیک ترکیب می‌شود. از آنجا که حرکت فضایی باعث ایجاد صدا می‌شود، هیچ دو بازدیدکننده‌ای یک قطعه موسیقی یکسان ایجاد نمی‌کنند.

‌بحوانید: اکسپو ۲۰۲۰| ژاپن، تلفیق بدیعی از فرهنگ ژاپن و خاورمیانه

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن austria-pavilion-expo-2020-2.jpg است

غرفه اتریش بخشی دارد برای جمع‌آوری و همگام‌سازی ضربان قلب.

بازدیدکنندگان با قرار دادن دستان خود روی میز «ضربان قلب»، می‌توانند الگوهای منحصر به فردی را پشت صفحه شیشه‌ای نقاشی کنند. دانه‌های شن با فرکانس هر پالس مرتعش می‌‌شود تا زمانی که تصویری شکل گیرد.

‌بخوانید: اکسپو ۲۰۲۰| آلمان‌ها با «شلوار هوشمند» آمدند

برنامه‌نویسی هم سرگرم‌کننده است؟

داخل آزمایشگاه  نوآورانه، بخشی به ۵۳ پروژکتور نوری اختصاص داده شده است، کودکان می‌توانند مهارت خود را به طور رایگان در برنامه‌نویسی امتحان کنند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن austria-pavilion-expo-2020-8.jpg است

روبات‌های بلوکی متشکل از قسمت‌های رنگارنگ – چرخ‌های موتور و «مغز» – در اطراف میز می‌چرخند و منتظر فرمان بعدی خود هستند.

بچه‌های خردسال با ساخت روبات‌هایی مانند لگو شروع می‌کنند، در حالی که کودکان بزرگتر می‌توانند مرحله کدنویسی مرحله به مرحله را در صفحه‌های تعاملی برای کنترل آنها انتخاب کنند.

نمادهای رنگارنگ کل فرایند را سریع و جذاب می‌کند و کودکان با اصول اولیه مهندسی و روباتیک آشنا می‌شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *