قطعات خودرو

حسن بشارت‌نیا: با ادغام اتحادیه، همه چیز از بالا به پایین دیکته خواهد شد / ضرورت تشکیل کمیسیون تخصصی مالیاتی

حسن بشارت‌نیا با بیان اینکه شرکت در این دوره از انتخابات اتحادیه اهمتی بالایی دارد، می‌‎گوید: اگر در این دوره از انتخابات، تعداد رأی دهندگان به حد نصاب نرسد، اتحادیه لوازم یدکی ادغام خواهد شد و مدیران مرتبط با صنف از این اتفاق ناراضی هم نیستند. با ادغام، همه چیز از بالا به پایین دیکته خواهد شد و همه ما مجبور می‌شویم تکالیفی که در نبود ما وضع شده را انجام دهیم.

 

بیشتتر بخوانید: تابلوی اتحادیه لوازم یدکی تغییر می‌کند؟

 

به گزارش قطعات خودرو، حسن بشارت‌نیا مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز نشریه قطعات خودرو در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات امروزی، گروهی و با خرد جمعی قابل حل است و دوران قهرمان سالاری سپری شده، بیان کرد: قهرمان‌های امروزی، گروه‌ها و فرد فرد جامعه هستند. دموکراسی که در حال حاضر یکی از بهترین اَشکال حکمرانی است بر مبنای همین نگاه شکل گرفته و تک تک افراد به یک اندازه در انتخاب رؤسای جمهور سهیم هستند. بشرِ امروز جز از طریق دموکراسی، راهی بهتر برای اداره جامعه نمی‌شناسد و شاید در آینده با رشد اندیشه بشری، مسیر و روش بهتر از آن پیدا شود.

 

 

بیشتر بخوانید: علی اکبر بخشی در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان چه گفت؟

 

 

وی ادامه داد: یکی از دلایل ارجح بودن دموکراسی این است که انسان معصوم به دلیل حکمت حق تعالی از دسترس ما خارج شده است و همه ما برابر هستیم و دیگر آنکه با برابری حق رأی، تک تک افراد جامعه خودشان را ارزشمند و قابل احترام تلقی می‌کنند و تا حدی نسبت به انجام کارهای خود دقت بیشتری می‌کنند.

 

 

مدیر مسئول نشریه قطعات خودرو در ادامه با بیان اینکه در این شرایط شرکت در انتخابات اهمیت بالایی دارد و لازم است بزرگان صنف از تاثیرگذاری خود بر اعضای صنف استفاده کنند، اضافه کرد: اگر در این دوره از انتخابات، تعداد رأی دهندگان به حد نصاب نرسد، اتحادیه لوازم یدکی ادغام خواهد شد و مدیران مرتبط با صنف از این اتفاق ناراضی هم نیستند. با ادغام، همه چیز از بالا به پایین دیکته خواهد شد و همه ما مجبور می‌شویم تکالیفی که در نبود ما وضع شده را انجام دهیم. ما از همه جهت در فشار و رنجیم، لااقل در این مورد که شاید بتوانیم کارهای خودمان را با اختیارات خودمان پیش ببریم نباید تعلل کنیم.

 

 

بشارت‌نیا افزود: با حضور افراد زیاد در انتخابات، برآیند نظرات نیز باعث می‌شود که احتمال انتخاب افراد نالایق کمتر شود. افراد صنف به دلیل دوستی و روابط سببی و نسبی شناخت خوبی نسبت به هم دارند و انتخاب بهترین افراد کار چندان مشکلی نیست.

 

 

لزوم تشکیل کمیسیون تخصصی و تمام وقت مالیاتی در اتحادیه

 

وی تاکید کرد: گردانندگان جامعه و حکمرانان به من و شما نگاه می‌کنند و اگر متوجه شوند پیگیر امور خود هستیم و حرف حساب می‎زنیم ناچار به پاسخ‌گویی خواهند شد. به تازگی همراه با علی اکبر بخشی، نائب رئیس اول اتحادیه در جلسه‌ای بودیم و روسای اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و مسئولان تشکل‌های صنفی و همچنین یکی از مدیران ارشد وزارت صمت هم حضور داشتند. مدیر وزارت صمت با تبختر خاصی بیان کرد که من فقط شنونده هستم. پس از چندی نوبت به صحبت‌های علی اکبر بخشی رسید و آنقدر این سخنرانی دقیق، به جا و حساب شده بود که مدیر وزارت صمت مجبور به پاسخگویی  شد.

 

 

حسن بشارت‌نیا در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: در شعارهای تبلیغاتی گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان بر اهمیت مالیات تاکید شده و این موضوع بسیار مهمی است و باید کمیسیون تخصصی و مستقلی در اتحادیه شکل بگیرد و تمام اعضای صنف را دسته‌بندی کنند و بر همین اساس مالیات حقه آنها را تعیین و با استدلال و اعداد و ارقام تسلیم اداره امور مالیات کنند. با تشکیل این کمیسیون، بحث‌های ممیزی سالاری، تخمین زدن، گردش مالی افراد، متراژ مغازه و … نیز کنار می‌رود. این کمیسیون باید در طول سال فعال باشد و به مسائل مالیاتی تک تک اعضا ورود کند و اعضای صنف نیز از اتحادیه مطالبه‌گری داشته باشند.

 

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *