قطعات خودرو

هیات مدیره منتخب از چه زمانی کار خود را آغاز می‌کند؟ / حواشی انتخابات دهم خرداد

روزگذشته با فراز و نشیب‌های بسیار در طول دو سال گذشته بالاخره انتخابات هیات مدیره صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران در دهم خرداد ماه 1401 برگزار شد.

 

از حواشی دیروز (10 خرداد) می‌توان به اصرار نامزدهای انتخاباتی به برگزاری انتخابات اشاره کرد ، این در حالی بود که تیم برگزار کننده انتخابات از وزارت صمت قصد به تعویق انداختن انتخابات را داشت، یکی از افراد موثر بر برگزاری انتخابات غلامحسین حمزه بود که اجازه نداد انتخابات لغو شود.

 

از نکات قابل توجه در این انتخابات حضور پرشور اعضای صنف از نقاط مختلف تهران بود که با توجه به شرایط حساس صنف خود را ملزم به حضور در انتخابات کرده بودند و افراد شاخصی که از پیش‌کسوتان صنف بودند که با توجه به کهولت سن باز پای صندوق رای حضور پیدا کردند و با توجه به تاخیر بیش از 3 ساعت از زمان آغاز رای گیری باز منتظر ماندند تا رای خود را به صندوق بریزند.

 

همانطور که اشاره شد انتخابات با سه ساعت تاخیر در ساعت 12 آغاز شد و بسیاری از کسبه بیش از سه ساعت و از ساعت 9 صبح منتظر بازشدن صندوق‌های الکترونیکی بودند. حسن ساده از اعضای هیات مدیره با شکوه از مسئولین برگزاری تقاضای برگزاری انتخابات به صورت دستی داشت و با اشاره به قانون انتخابات الکترونیکی گفت: « قانون صراحت دارد که اگر قرار است انتخابات به صورت الکرونیکی برگزار می‌شود باید این امکان ایجاد شود تا کسبه از محل کسب خود یا خانه اقدام به رای کنند.»

 

حضور معنادار اعضای صنف و کسبه در پای صندوق رای نشان از آن داشت که صنف به حضور خود و جلوگیری از ادغام صنف اهتمام داشته و با توجه به اینکه حتی با حضور یک چهارم اعضا انتخابات به حدنصاب لازم می‌رسید اما بیش از 2000 نفر و بیش از یک سوم از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند که در نوع خود مثال زدنی است.

 

ترکیب هیات مدیره جدید

 

 

مراحل اخذ رای‌گیری تا ساعت 17 ادامه داشت و در نهایت با شمارش آرا آقایان سید احمد حسینی به عنوان رئیس هیات مدیره، ناصر سبزیان و سید احمد طباطبایی به عنوان نواب رئیس، افشین اصغرزاده به عنوان دبیر هیات مدیره و امیراحمد نواب کاشانی نیز به عنوان خزانه‌دار و همچنین اکبرپناهی‌پور و محمدرضا ملاکی نیز به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند، حمیدرضا نیک‌آئین و محمدرضا آل‌هاشم نیز به ترتیب به عنوان اعضای علل البدل انتخاب شدند.

 

بیشتر بخوانید: اعضای صنف با حضور در پای صندوق رأی درس بزرگی به ما دادند

 

آغاز کار هیات مدیره منتخب

 

 

جعفرنیا در مصاحبه با خبرنگار قطعات خودرو با اشاره به آغاز فعالیت هیات مدیره منتخب گفت: « مراحل اداری و تایید انتخابات ده تا 15 روز به طول خواهد انجامید و هیات مدیره منتخب از 15 روز دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد.»

 

بدین ترتیب ترکیب هیات مدیره جدید صنف فروشندگان لوازم یدکی و ماشین آلات تهران از اواخر خرداد ماه کار خود را آغاز کرده و سکان امور اتحادیه را به دست خواهد گرفت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *