• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=4708

خانه » آمادگی صددرصدی قطعه‌سازان برای همکاری با خودروسازان خارجی‌

  • زهرا روشن
  • 8 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4708

آمادگی صددرصدی قطعه‌سازان برای همکاری با خودروسازان خارجی‌

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: هرچند معتقدیم اسناد بالادستی در صنعت خودرو باید تعیین‌کننده تصمیم‌ها و حتی مشارکت‌های خارجی باشد، اما برای هرگونه همکاری با خودروسازان کلاس جهانی آمادگی ۱۰۰ درصدی از سوی قطعه‌سازان وجود دارد.

«آرش محبی‌نژاد» درخصوص بازگشت خودروسازان خارجی به کشور در صورت برداشته شدن احتمالی تحریم‌ها، افزود: قطعه‌سازان به‌ویژه اعضای این انجمن طی چند سال گذشته با وجود تحریم‌ها، نشان دادند که از آمادگی بالایی برای تامین نیاز صنعت خودروی کشور برخوردارند و خلق «جهش تولید» در سالی که گذشت و افزایش تیراژ نسبت به سال ۹۸، در شرایط تشدید تحریم‌ها به دست آمد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور تصریح ‌کرد: این انجمن به شرط حرکت در چارچوب حفظ منافع ملی و حفظ منافع صنعت قطعه‌سازی، ۱۰۰ درصد برای همکاری با خارجی‌ها در راستای توسعه صنعت خودروسازی کشور آمادگی دارد.

محبی‌نژاد یادآور شد: اکنون سیاست انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور در قبال قرارداد با چین، سکوت است، زیرا از مفاد این قرارداد هیچ اطلاعی در دست نیست و در قبال سایر کشورها و خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی نیز آمادگی کامل برای همکاری وجود دارد.

بازنگری در سند سیاست‌های خودرویی کشور

وی گفت: اکنون سند سیاست‌های خودرویی کشور در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در دست بررسی و بازنگری است و اگر سند خوبی نگاشته شود، آن‌گاه دیگر فرقی نخواهد کرد خودروسازی ایران بخواهد کدام کشور یا کشورها را به عنوان شریک خود انتخاب کند.

این مقام صنفی با اشاره به دوره بازدهی سرمایه سه تا پنج ساله هر گونه تولید اقتصادی در کشور، تصریح‌کرد: به این ترتیب، باید سیاست‌ها و اسناد بالادستی در مدیریت صنعت خودروسازی دیده شود و در این زمینه فراتر از عمر خدمتی مدیران صنعتی و حتی روسای قوای سه‌گانه برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان‌کرد: ‌اکنون، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور بالاترین سند بالادستی است که سیاست‌ها نباید از آن عدول کند. محبی‌نژاد ادامه‌داد: باید اسناد بالادستی در هر حوزه‌ای آن‌قدر قوی باشد که دیگر مشارکت با کدام کشور، مهم نباشد.

مشکلات اصلی قطعه‌سازان

وی، کمبود نقدینگی و سیاست قیمت‌گذاری دستوری را دو مشکل اصلی این صنعت برشمرد و گفت: اگر مشکل قیمت‌گذری دستوری حل شود، کمبود نقدینگی نیز برطرف خواهد شد.

محبی‌نژاد اظهار داشت: این روزها در افکار عمومی صحبت از رکود در بازار سرمایه است، با توجه به اینکه لیدرهای بورس را خودروسازان تشکیل می‌دهند، زیان انباشته چند ده میلیارد تومانی آنها در سال‌های گذشته در نهایت به بورس وارد می‌شود و سهام آنها مورد استقبال واقع نمی‌شود.

وی بیان ‌داشت: قیمت‌گذاری دستوری در سال‌های گذشته افت کیفی خودروها و قطعات آنها را به دنبال داشت و فرار سرمایه از این بخش را رقم زد.

دبیر انجمن صنایع همگن با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به صورت کشف در بورس یا برپایه نرخ فوب خلیج فارس قیمت‌گذاری شده و در نتیجه با دلار بالا و پایین می‌شود، گفت: در حالی که این مسئله منجر به ضرر و زیان خودروساز و قطعه‌ساز می‌شود، اما در عمل شاهدیم سود خرید و فروش خودرو به جیب عده‌ای دلال و واسطه سرازیر می‌شود.

محبی‌نژاد افزود: با اصلاح نظام قیمتی فعلی، ضمن رفع تقاضای کاذب و کاهش فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازاری، خودروسازان و قطعه‌سازان سودآور شده و سرمایه‌ها جذب بازار سرمایه خواهند شد، اما به نظر می‌رسد مسئولان در مقطع کنونی تصمیم دارند که درخصوص قیمت‌گذاری تصمیمی اتخاذ نکنند.

 منبع: ایرنا

  • آرش محبی نژاد, جهش تولید, خودروسازان خارجی, صنایع همگن, قطعه سازی, نیرومحرکه
قبلیقبلچرا ماشینم می‌لرزد؟
بعدیدولت در سال 99 مهمان سفره مردم بودبعدی

افزایش قیمت خودرو یک تا 10 میلیون‌تومانی خودروهای داخلی

محسن فاطمی 09 تیر 1401

GR bZ4X؛ شاسی بلند الکتریکی تویوتا رقیبی برای فورد موستانگ

عبدالحسین آزاد 10 تیر 1401

قیمت خودرو در 8 تیر 1401 + پژو 207، 376 میلیون

سارا رستگار 08 تیر 1401

واردات خودرو خارجی قیمت‌ را می‌شکند

عبدالعلی مجد 12 تیر 1401

سوخت «CNG» از خروج ۱۴۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کرد

مرتضی مهدوی 08 تیر 1401

تذکر جدی به خودروسازان/ تولید کدام خودروها متوقف می‌شود؟

محسن فاطمی 13 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

بازدید مهندس برادران از نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 12 تیر 1401

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : دو میلیونمین دستگاه خودروی کامارو ساخته شد
خریداران خودرو چند نوع مالیات باید بپردازند؟
شرایط پیش فروش سه محصول شرکت زامیاد اعلام شد
کاهش سرعت رشد زیان انباشته با تغییر در ترکیب تولید
خودرو هوشمند در دولت سیزدهم ساخته می شود
عرضه جدیدترین محصولات بهمن در نمایشگاه تبریز
شرایط ­دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان
جهش کیفیت در زنجیره ارزش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو
طراحی و تولید خودروی مشترک ایرانی ـ روسی ـ ترکی
بحران ریزتراشه در خودروسازی
فروش از تولید سبقت گرفت
موتور خودروسازی گرم شد
سامانه یکپارچه فروش الزامات حقوقی و قضایی دارد
کشف خودروی کلاسیک تریموف انگلیسی در میناب/ قاچاقچیان سفارش واردات می‌گیرند!
قیمت خودرو در 13 تیر 1401 + دنا پلاس 445 میلیون

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن