امروز : جمعه 11 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • رسول بهرامی
  • 24 آذر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=1227

آیا ادغام قطعه سازان کوچک، نتیجه بخش است؟!

به گزارش « قطعات خودرو» به نقل از قطعه نیوز: تجمیع قطعه‌سازی‌های کوچک موضوعی است که چندین بار از زبان مسئولان شنیده شده است و در سال‌های پیش در مواردی هم به اجرا رسیده است.

هفته گذشته نیز در جلسه کمیسیون حمایت تولید ملی با فعالان صنعت خودرو، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، بار دیگر به این موضوع اشاره کرد و گفت که اگر مجموعه‌های قطعه‌سازی که فناوری پایین دارند با یکدیگر تجمیع شوند، با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانند قیمت تمام شده کمتری داشته باشند.

 باید دید این تلفیق چقدر می‌تواند مورد استقبال قطعه‌سازان قرار بگیرد و چه مزایا و معایبی برای این قشر از سازندگان دارد.

محمود عبدالخاقی عضو سابق هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان در این باره گفت: تجمیع قطعه‌سازان کوچک کار مفیدی است، چراکه می‌تواند در کاهش هزینه‌های سربار ساخت قطعه بسیار موثر باشد.

عبدالخالقی ادامه داد: تجمع قطعه‌سازانی که فاقد فناوری پیشرفته هستند، مزایای زیادی دارد. وقتی قطعه‌سازان کوچک زیرمجموعه قطعه‌ساز بزرگ قرار می‌گیرند، از نظر مالی فواید بسیاری نسیب آنها می‌شود وهزینه‌هایی مانند حمل و نقل و… کاهش پیدا می‌کند، چراکه تمامی هزینه‌ها در یک نقطه متمرکز می‌شود.

به گفته این قطعه‌ساز، در تجمیع چند قطعه‌ساز، وجود آزمایشگاه برای هر واحد تولیدی الزامی نیست و همه آن‌ها می‌توانند از امکانات اشتراکی استفاده کنند که هزینه‌های تولید را به شدت کاهش می‌دهد. به علاوه این‍‌‌که هزینه‌های دیگری مانند طراحی و مهندسی نیز کاهش پیدا می‌کند.

محمود عبدالخالقی بیان کرد: تجمیع قطعه‌سازان کوچک، در بحث تحقیق و توسعه نیز اثرات زیادی خواهد داشت و باعث افزایش مطالعات با هزینه‌های کمتر خواهد شد، در نتیجه دانش قطعه‌سازان کشور را به روز نگه خواهد داشت.

شکست طرح تجمیع قطعه‌سازان در سال‌های گذشته

طبق نظر این عضو سابق هیئت‎‌میره انجمن قطعه‌سازان، سیاست تجمیع قطعه‌سازان کوچک، کار بسیار خوبی است، اما اجرایی شدن آن به نحو مطلوب، یک شرط دارد و آن هم ایجاد فرهنگ لازم برای مشارکت است.

عبدالخالقی عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما چنین اقداماتی با مشکل فرهنگی روبه‌رو خواهد بود، به این صورت که وقتی برای مثال ۱۰ کارخانه تجمیع می‌شوند، شرکت بزرگ‌تر در همه امور شرکت‌های زیرمجموعه اعمال نفوذ می‌کند.

وی افزود: زمانی که تجمیع صورت می‌گیرد و قطعه‌سازها زیرمجموعه یک شرکت بزرگ قرار می‌گیرند، از آنجا که شرکت بزرگ‌تر، قدرت مالی و نفوذ بیشتری دارد، به زیرمجموعه خود به چشم ارباب و رعیت نگاه می‌کند.

به گفته این فعال باسابقه صنعت قطعه‌سازی، مشابه همین اقدام حدود ده سال پیش انجام شد و بعضی شرکت‌های بزرگ، تعدادی از قطعه‌ها را با کمک قطعه‌سازان کوچک به عنوان زیرمجموعه خود، تولید کردند، اما به دلیل وجود نگاه از بالا به قطعه‌سازان کوچک، موضوع منتفی شد.

وی اظهار داشت: تجمیع قطعه‌سازان در کشورهای پیشرفته انجام شده است و کمپانی‌های زیادی با هم شراکت دارند و به صورت یک مجموعه واحد درآمده‌اند اما در ایران این کار هنوز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی بیان کرد: برای رسیدن به فاز اجرا در چنین طرح‌هایی، از الان باید اقدامات لازم را شروع کرد تا در ده سال آینده به نتیجه دلخواه برسیم. همچنین باید ببینیم هنگام اجرا چه اساسنامه‌ای و با چه محتوایی تدوین می‌شود و چه مواردی را در نظر خواهد گرفت.

Print 🖨
  • آزمایشگاه, انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو, حمل ونقل, شراکت, قطعه سازان
[ctp_print]
قبلیقبلارتقا کیفیت خودرو
بعدیتیراژ کم خودروسازان خصوصی، مانع داخلی سازی قطعاتبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

با این شاسی بلند شبیه ولوو دیگر به ماشین های چینی نمی گویید آشغال!
سارا رستگار 11 فروردین 1402
شاسی بلند برقی و آفرود بی ام و برای رقابت با برندهای دیگر تولید می‌شود؟
حسین پورمحمد 11 فروردین 1402
نقد و بررسی FMC T5 / خودرویی با طراحی محافظه‌کارانه
حسین پورمحمد 10 فروردین 1402
قانون ماشین نامتعارف چیست؟
عبدالعلی مجد 10 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

قانون ماشین نامتعارف چیست؟

عبدالعلی مجد 10 فروردین 1402

معایب خودرو سواری دیزلی

سارا رستگار 10 فروردین 1402

قوانین ماشین فرسوده

عبدالحسین آزاد 07 فروردین 1402

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

مهار تورم…؟، رشد تولید…؟

سوال اول: مهار تورم به چه معنا 1. جلوگیری از افزایش نرخ تورم 2. کاهش قیمت‌ها نسبت به گذشته مقصود اول: یعنی همچنان گرانی داریم

08 فروردین 1402

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

مرصاد رنگرز 03 دی 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن