امروز : جمعه 11 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • سیداحمد طباطبایی
  • 6 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4514

اتحادیه جدید

اصلاح اشتباهات  گذشته، استفاده از همکاری اعضاء، مطالبه گری و همکاری با دولت

مهندس سید احمد طباطبائی

بی تردید اتحادیه یک سازمان است. بنابر تعریف سازمان مجموعه هدفمندی است که پیرو یک سامانه معین(سیستم) است، دارای مرزها و چارچوب‌های است که به آن تمایز می دهد. در همین تعریف، سه نکته مهم وجود دارد که مسئله امروز ماست.

هدفمندی:

اتحادیه امروز و در دوره‌های پیشین اغلب در تعیین و شناخت هدف دچار اشتباهات بزرگ شده‌است. تقلیل کارکرد اتحادیه به دفتری برای صدور پروانه کسب، چانه زنی در کاهش مالیات، رفع مشکلات فردی اعضای صنف، ابلاغ دستورات دولتی به اعضاء یا نهایتاً شرکت در چند جلسه نمی تواند اشتباه کوچک یا تاکتیکی شمرده شود. این رویه اشتباهی راهبردی بوده است که متاسفانه روسای قبلی اتحادیه خصوصاً سروران بزرگوار مرحوم محسنی (ریاست4 دوره ) و جناب بخشی زاده (ریاست 5 دوره) و اعضای هیئت مدیره‌های ایشان انجام داده‌اند.

نباید این انتقاد را نادیده گرفتن خدمات و زحمات ایشان پنداشت اما تشخیص اشتباه و هدف‌گیری غلط را باید بیان کرد تا راه بیش از این گم نشود. تاکید بیشتر بر اشتباه تشخیصی در خصوص رسالت اتحادیه و ظرفیت قانون است. هم‌چنین فرصتی که 2بار برای اصلاح قانون نظام صنفی در طول دوره های گذشته پیش آمد و به درستی شناخته و بهره برداری نشد.

ساماندهی داخلی:

اتحادیه ای با بیش از 7000 عضو دارای پروانه کسب و نزدیک به 10 هزار واحد صنفی شناسایی شده و تعداد قابل توجهی مغازه و شرکتی که قانوناً باید زیر نظر اتحادیه باشند؛ اما شناسایی نشده‌اند. نیازمند سامانه اداری هوشمندسازی شده است. نباید اعضای اتحادیه برای انجام امور ساده و دم دستی مراجعات مکرر، معطلی و به زبان ساده از این اتاق به آن اتاق شوند.

هیئت مدیره اتحادیه باید از کف بازار باخبر باشند آن‌قدر مورد اعتماد باشند که اعضای اتحادیه اخبار و اطلاعاتشان را در اختیار هیئت مدیره قرار دهند و هرگونه مشکل عمومی و جمعی اعضاء بدست اتحادیه حل شود. اتحادیه اگر قدرت ارتباط با نهادهای بالا دستی و پیش بینی نداشته باشد؛ چگونه می‌تواند خود را مدیر بازار لوازم یدکی بداند؟

آن هم اتحادیه ای که نقش محوری در اصناف کشور دارد. باید بپذیریم که اتحادیه به درستی سازمان‌دهی نشده و کارکنان اتحادیه در مسیر بهره‌وری، اثربخش و کارآمدی قرار ندارند.

تمایز:

واقعاً اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران تا چه اندازه ویژگی‌های قابل تمایز با سایر اتحادیه‌های تهران دارد؟

اگر این اتحادیه خصوصاً در مورد رسته‌های خاص مثل ماشین آلات راه سازی که به تنهایی  بخش بزرگی از صنایع مختلف را پشتیبانی می‌کند یا اقلامی که فراتر از خودرو کار می کنند نظیر تسمه، بلبرینگ، لنت و دیزل، کمیسیون، شورا، کارگروه و امثال آن نداشته یا به شکل مفید و موثر سامان نیافته باشند؛ چطور می‌توانیم به حل مشکلات ایشان یا نقش آفرینی در کشور مبادرت کنیم؟ اگر مسئولین وزارت صمت یا نمایندگان مجلس یا هر دستگاه دیگری به اتحادیه مراجعه کنند؛ اتحادیه نمی‌تواند آمار، اطلاعات، تحلیل، راهکار یا برنامه‌ای برای کمک به اقتصاد کشور یا حتی اعضای صنف به صورت جامع ارائه کند.

چون زیر ساخت و ظرفیت سازی نشده است. این ضعف باید تیدیل به قدرت و ویژگی شود. خوشبختانه نمونه قابل قبولی نیز در فعالیت‌های کمیسیون اقتصادی اتحادیه دیده شد.

سخن کوتاه کنم، امروز برخی اعضای هیئت مدیره سخن از خدمات کمیسیون آموزش می زدند و این اتحادیه را جزء معدود اتحادیه های دارای کمیسیون آموزش مستقل از اتاق تهران می‌دانند. اما غیر از برگزاری جلسات اجباری برای گرفتن پروانه کسب چه فعالیت مستمر و حساب شده‌ای دیگری انجام داده‌اند؟ همین مسئله به نوعی دیگر در مورد کمیسیون حل اختلاف و شورای مشورتی غرب وجود دارد. این تنها 3 مثال بود والا عمق معضل بسی بیش از این است.

Print 🖨
  • اتحادیه, اتحادیه تهران, دولت, نهاد
[ctp_print]
قبلیقبلضرورت اصلاح ابزار کنترلی در گمرک
بعدیآسیب‌پذیری؛ چرا؟بعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

تخت گاز با هوندا سیویک ۱۹۹۳ در اتوبان؛ کوچک و قدیمی اما توانا!
عبدالحسین آزاد 11 فروردین 1402
با این شاسی بلند شبیه ولوو دیگر به ماشین های چینی نمی گویید آشغال!
سارا رستگار 11 فروردین 1402
شاسی بلند برقی و آفرود بی ام و برای رقابت با برندهای دیگر تولید می‌شود؟
حسین پورمحمد 11 فروردین 1402
نقد و بررسی FMC T5 / خودرویی با طراحی محافظه‌کارانه
حسین پورمحمد 10 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

قانون ماشین نامتعارف چیست؟

عبدالعلی مجد 10 فروردین 1402

معایب خودرو سواری دیزلی

سارا رستگار 10 فروردین 1402

قوانین ماشین فرسوده

عبدالحسین آزاد 07 فروردین 1402

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

مهار تورم…؟، رشد تولید…؟

سوال اول: مهار تورم به چه معنا 1. جلوگیری از افزایش نرخ تورم 2. کاهش قیمت‌ها نسبت به گذشته مقصود اول: یعنی همچنان گرانی داریم

08 فروردین 1402

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

مرصاد رنگرز 03 دی 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن