• قطعات خودرو
  • اخبار اختصاصی
    • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
    • برترین‌های لوازم یدکی
    • ماهنامه قطعات خودرو
  • جهان خودرو
  • لیست قیمت
  • آموزشی
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
منو
  • قطعات خودرو
  • اخبار اختصاصی
    • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
    • برترین‌های لوازم یدکی
    • ماهنامه قطعات خودرو
  • جهان خودرو
  • لیست قیمت
  • آموزشی
  • ارتباط با ما
  • درباره ما

http://ghatatnews.ir/?p=33447

خانه » اصلاح بخشی از نقاط حادثه خیز جاده‌ها با درآمد ۵ هزار و ۶۰۰ میلیاردی قانون مالیات از خودروهای لوکس

  • علی محمد اخوان
  • 20 دی 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=33447

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص پیش بینی درآمد ۵ هزار و ۶۰۰ میلیاردی دولت از محل مالیات از خودروهای لوکس گفـت: اگراین مبلغ را میان استان‌ها تقسیم کنیم می‌تواند در اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ها موثر باشد.

اصلاح بخشی از نقاط حادثه خیز جاده‌ها با درآمد ۵ هزار و ۶۰۰ میلیاردی قانون مالیات از خودروهای لوکس

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اجرای قانون مالیات بر خانه های گران قیمت و خودروهای لوکس، گفت: یکی از راه‌های تامین بودجه در همه کشور‌ها برقراری پایه‌های مالیاتی است اما متاسفانه در ایران پایه‌های مالیاتی دقیق  و کارشناسی وجود نداشته و به همین دلیل افراد خوش‌حساب بیش از افراد دیگر مالیات پرداخت می‌کنند که حقیقتاً نقص بزرگی است. نباید عده‌ای به راحتی از پرداخت مالیات فرار کرده و در عوض از افراد خوش‌حساب به راحتی مالیات اخذ شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ریل گذاری‌های مجلس برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات از سوداگران اضافه کرد: مجلس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را تصویب کرده اما علی رغم گذشت زمان زیادی از آن هنوز اجرایی نشده است. یکی دیگر از قوانین مالیاتی موثر و مهمی که مجلس تصویب کرد اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، برخی از بانک‌ها صدها خانه خالی در اختیار دارند اما مالیاتی از آنها اخذ نمی‌شود؛ عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و سوداگری در این حوزه قیمت مسکن را افزایش داده به نحوی که خانه‌دار شدن برای مردم آرزو شده و مسکن از کالایی مصرفی به کالایی سرمایه‌‎ای تبدیل کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از قوانین مالیاتی مجلس اخذ مالیات بر خودروهای لوکس بوده که بصورت نسبی درآمد ویژه برای دولت به همراه دارد، متاسفانه زمان زیادی از تصویب این قانون نیز گذشت تا آیین نامه اجرایی آن در هیات دولت به تصویب برسد. نحوه و میزان اخذ مالیات از خودروهای لوکس بالای یک میلیارد تومان در قانون ذکر شده بود و تدوین آیین نامه آن کار چندان دشوار و زمان بری نبود و علت تاخیر آن در دولت گذشته دارای ابهام است. حال خوشبختانه سازمان امور مالیاتی از عملیاتی شدن آن خبر داده است.

مصرف انرژی برای فقرا و کم مصرف‌ها رایگان شود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس  اضافه کرد: همچنین از افرادی که بیش از حد معمول آب، برق و گاز استفاده می‌کنند نباید از یارانه سنگین دولت در این بخش استفاده کنند و تنها افرادی که در حد معمول مصرف دارند باید از این مزایا بهره‌مند شود. عده در خانه استخر داشته و یا خانه‌هایی با متراژ بالای 2 هزار متر دارند که بخشی از آن نیز حیاط و باغ است که میزان برق و آب مصرفی آنها را بسیار افزایش داده لذا باید برای این موضوع نیز چاره اندیشی شود، چرا که بیش از فقرا و افراد کم درآمدجامعه از یارانه بهره مند می‌شود، بنده معتقدم برق، آب و گاز فقرا و افراد کم درآمدها باید رایگان شده و نرخ این موارد برای خانه‌های لوکس و چند هزار متری به صورت واقعی محاسبه شود.

خلاء قانونی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی وجود ندارد

سلیمی با اشاره به تلاش مجلس سیزدهم برای ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید برای دولت، تاکید کرد: در حال حاضر مجلس قوانین مناسبی برای اخذ مالیات از پرمصرف‌ها و سوداگران و جلوگیری از فرارهای مالیاتی تصویب کرده که دولت باید اجرایی کند، هیچ خلا قانونی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی وجود ندارد. از طرفی مالیات بر تولید باید کاهش پیدا کرده تا این حوزه رقابتی تر شده و کالاها با نرخ ارزان به دست مردم برسد و از طرفی از پر مصرف ها مالیات گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افوزد: در حال حاضر افراد ثروتمند نیز از یارانه 45 هزار تومانی استفاده می‌کنند و دولت به دلیل نداشتن بانک اطلاعاتی مناسب امکان شناسایی این افراد را ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با صحبت های رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص شناسایی 550 هزار خودرو لوکس و پیش بینی درآمد 5 هزار و 600 میلیاردی از دریافت مالیات از این خودروها برای دولت، اظهار کرد: میزان درآمد از محل مالیات از خودروهای لوکس بصورت نسبی قابل توجه است؛ در حال حاضر 31 استان در کشور داریم که اگر این مبلغ را برای تکمیل پروژه‎های عمرانی نیمه تمام میان استان‌ها توزیع شود، به هر استان حدود 180 میلیارد تومان می‌رسد که بسیاری از مشکلات عمرانی استان‌ها را رفع می‌کند.

درآمد‌ حاصل از مالیات بر خودروهای لوکس صرف اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ها شود

سلیمی با اشاره به وجود راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی نا امین و پر خطر در سراسر کشور تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور نقاط حادثه خیزی وجود داشته که سالانه بسیاری از هموطنانمان در این مسیر‌ها جانشان را از دست می‌دهند. به عنوان مثال در حوزه انتخابیه بنده در دلیجان هر هفته شاهد فوت هموطنانمان در اثر حادثه تصادف هستیم و دولت هم برای استاندارسازی جاده‌ها و تکمیل پروژه های عمرانی با کمبود بودجه مواجه هست، لذا درآمد حاصل از مالیات بر خودروهای لوکس می‌تواند صرف این حوزه شده و نقاط حادثه خیز جاده‌ها اصلاح شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از  وضعیت ضریب جینی افزود: وضعیت اقتصادی فعلی و کوچک شدن سفره مردم به ویژه فقرا میراث شوم دولت آقای روحانی بوده که در کوتاه مدت نیز قابل جبران نیست. در حال حاضر هم عدالت با شعار در کشور محقق نشده و دولت باید در عمل با اجرای دقیق قوانین مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی فاصله طبقاتی را کاهش داده و عدالت را اجرا کند.

  • خودروی لوکس, قطعات خودرو, قیمت, مالیات
قبلیقبلقیمت خودرو در ۲۰ دی ۱۴۰۰
بعدیخودرو سهند سایپا را ببینید / سایپا سهند فیس لیفت کدام خودرو است؟بعدی

اولین سناریوی واردات خودرو

علی محمد اخوان 25 اردیبهشت 1401

ایران‌خودرو در مسیر اصلاح حرکت می‌کند

مرتضی مهدوی 27 اردیبهشت 1401

گزارش تصویری اولین روز چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران

عبدالعلی مجد 27 اردیبهشت 1401

آغاز پروسه واردات خودرو به کشور

مرتضی مهدوی 27 اردیبهشت 1401

کاهش قیمت خودرو با شروع واردات؟

محمدامین الهی 24 اردیبهشت 1401

آقای وزیر؛ با اجرایی شدن واردات، بازار خودرو زودتر سامان می‌یابد

مجتبی علوی 26 اردیبهشت 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قطعات خودرو TV

گپ و گفت با جلالیان از اعضای شورای پاساژ توحید / مشکلات صنف بی‌شمار است

مرصاد رنگرز 19 اردیبهشت 1401
احمدرضا رعنایی

تماشا کنید : احمدرضا رعنایی: مدیران اطلاعی از کف بازار و کالای قاچاق ندارند

مرصاد رنگرز 19 اردیبهشت 1401

تماشا کنید: باز این آش است و همین کاسه / نامزدهای انتخابات هیات مدیره در جلسه هم‌اندیشی چه گفتند؟

مرصاد رنگرز 18 اردیبهشت 1401

تماشا کنید: ما اصراری نداریم که همه کالاهای بازار قاچاق است / وهبی نماینده وزارت صمت: بحث 60 درصد موضوعیتی ندارد

مرصاد رنگرز 04 اردیبهشت 1401

اخبار صنعت خودرو

تاریخ خودرو : جیمز پاکارد، بنیانگذار شرکت خودروسازی پاکارد درگذشت
واردات خودرو یک حلقه از زنجیره ساماندهی این صنعت است
این‌گونه بازار خودرو از کنترل خارج می‌شود
عباسپور: واردات خودرو موجب افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده می‌شود
نقصان زنجیره‌ ارزش خودرو بدلیل بی‌عرضگی مدیران خودروسازی است
ایران‌خودرو در مسیر اصلاح حرکت می‌کند
متن پیشنهادی اساسنامه تعاونی نواندیشان صنعت پویا
پشت پرده نوسان گروه خودرویی
آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز تست تصادف کشور
گزارش تصویری اولین روز چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران
نسخه جدید فروش خودرو
معرفی دو محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو
آغاز پروسه واردات خودرو به کشور
هرم قدرت در تعاونی‌ها بر مشارکت حداکثری استوار است / آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت
آغاز فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید محصولات سایپا

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن