قطعات خودرو

برابوس ۵۰۰؛ زیبا و قدرتمند

مرسدس S کلاس پرچم‌دار بلامنازع این برند بوده و جزو مشهورترین خودروهای دنیا می‌باشد؛ اما اگر خواهان پرچم‌داری بیشتر باشید برابوس پیشنهاد خاصی برای شما دارد. با جدیدترین پروژه این تیونر یعنی برابوس ۵۰۰ آشنا شوید…

ما با برابوس و پروژه‌های قبلی آن که روی مرسدس، اسمارت و مایباخ پیاده شده غربیه نیستیم بنابراین S کلاس تیون شده هم سورپرایز جدی‌ای محسوب نمی‌شود. نسل W223 این خودرو سال پیش به‌صورت رسمی معرفی شده و خب برابوس نیز همچون همیشه دست روی این سدان لوکس گذاشته تا محصولی درخور را معرفی کند.

گیراترین تغییر رخ داده در این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی مربوط می‌شود که از ماژول B50-500 PowerXtra برابوس استفاده می‌کند. با نصب این سیستم قدرت پیشرانه به ۴۹۳ اسب بخار و گشتاور به ۵۹۰ نیوتون متر می‌رسد که حاصل آن ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای می‌باشد. مدل دیزلی S400d همچنین از کیت D40 استفاده کرده و قدرت و گشتاورش به ۳۶۵ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتون متر رسیده است.

همه می‌دانیم که پروژه برابوس به این موارد ختم نمی‌شود بنابراین انتظار داریم دیر یا زود S580 با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو هم تیون شده و قدرت بیشتری را ارائه کند.

بهبودهای S کلاس برابوس فقط به پیشرانه ختم نمی‌شود. کیت آئرودینامیک این خودرو شامل اسپویلر جلو، ورودی‌های هوای جانبی جدید، نمای عقب تغییر یافته و خروجی‌های اگزوز کرومی می‌باشد. اسپویلر لبه صندوق فیبر کربنی نیز به زودی عرضه خواهد شد.
اما شاید مشهودترین تغییر برابوس ۵۰۰ رینگ‌های مونوبلاک M پلاتینیم ادیشن فورج کاری شده باشند که ابعاد ۲۱ اینچی دارند. داخل کابین نیز طرح دو رنگ مشکی و سفید بکار رفته است.
قیمت محصول تیون شده برابوس از حدود ۲۹۳ هزار یورو یا حدود ۳۵۰ هزار دلار شروع می‌شود و خب با محصول ارزان‌قیمتی روبرو نیستیم اما از دیدن این قیمت هم سورپرایز نشدیم.

منبع: مجله پدال

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *