قطعات خودرو

برای منطقه غرب درخواست SMS بانک کردیم که به ما ندادند

نائب رئیس اتحادیه در دفتر مشورتی غرب تهران در گفتگو با قطعات خودرو اعلام کرد:


مالیات فاکتورهایی که هنوز پولش را نگرفته‌ایم؛ پرداخت کرده‌ایم!

محسن کد خدا زاده نائب رئیس اتحادیه در دفتر مشورتی غرب تهران می‌گوید: ما در حال تشویق اعضای راه‌سازی در انتخابات هستیم حتی گروهی به نام شورای مشورتی راهسازی تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.اعضا را تشویق می‌کنند تا در انتخابات حضور داشته باشند اما اینکه تا چه حدی موفق خواهند شد مشخص نیست؟
محسن کدخدا زاده با اشاره به اینکه فکر می‌کنم درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات امسال نسبت به سال‌های قبل کمتر باشد می‌گوید: اعضای رسته ماشین‌آلات راهسازی معتقدند که متاسفانه اتحادیه برای آنها کاری انجام نمی‌دهد وارزشی برایشان قائل نیست.
وی ادامه می دهد: وقتی مشکلات دست به دست می‌دهند معمولاً افراد دوست دارند کناره گیری کرده و در انتخابات شرکت نکنند.
کدخدا زاده می گوید: به نظر می‌رسد یکی از دلایل کمرنگ‌شدن شرکت اعضای رسته ماشین‌آلات راهسازی در انتخابات این است که وقتی به مرکز مراجعه می‌کنند کسی به حرفشان گوش نمی‌دهد و زمانی که می‌بینند کسی جوابگوی مشکلات آنها نیست دلسرد می‌شوند. معمولاً رسته ماشین‌آلات راهسازی که درغرب تهران فعالیت می‌کنند در برنامه‌های اتحادیه شرکت نمی‌کنند.

آیا اتحادیه می‌تواند درحوزه رسته راهسازی کارهای مفیدی انجام دهد؟


اولین و مهمترین کاری که اتحادیه می‌تواند انجام دهد شنیدن صدای کسبه و تولیدکنندگان قطعات ماشین‌های سنگین و رسته راهسازی است. قیمت قطعات ما گران است و پرداخت ۱۲ تا ۱۵ درصدی که اتحادیه به عنوان مالیات برای ما در نظر می‌گیرد برای صنف ما امکان پذیر نیست به عنوان مثال برای جنسی که قیمت آن ۱۰۰ میلیون تومان است ما یک میلیون تومان سود می‌گیریم که یک درصد می‌شود اما دارایی می‌گوید که شما ۱۲ میلیون تومان سود گرفته‌اید و هر چقدر توضیح می‌دهیم که امکان ندارد که ما ۱۲ میلیون تومان سود گرفته باشیم قانع نمی‌شوند.
این وظیفه اتحادیه است که به آنها بقبولاند که قطعاتی مانند زنجیر، بیل، میل لنگ و … در ماشین‌ آلات راهسازی قیمت بالایی دارد و معمولا بیشتر از یک یا حداکثر ۲ درصد نمی‌توانند از مشتری سود بگیرند واعضای اتحادیه می‌توانند به این مسئله ورود کنند و آنها را مجاب کنند.
کدخدا زاده اضافه می‌کند: سود رسته ماشین‌آلات راهسازی مانند سواری فروش‌ها نیست آنها می‌توانند تا ۲۰ درصد و ۳۰ درصد هم سود ببرند اما رسته با یک درصد سود کار می‌کنند.
به گفته نائب رئیس اتحادیه در دفتر مشورتی غرب تهران اتحادیه کارهای دیگری هم می‌تواند انجام دهد مانند وصول مطالبات ما از اداره‌ها به عنوان مثال ما ازشهرداری‌ها و سپاه طلب داریم و نمی‌توانیم وصول کنیم. حتی فاکتورهای شان هم صادر شده و برایشان ارسال کرده‌ایم و جالب اینجاست که باید مالیات فاکتوری که هنوز پولش را نگرفته‌ایم را بدهیم به نظر من اتحادیه می‌تواند در این مورد کمک وهمراهی کند.

چرا شورای مشورتی ‏غرب تهران نتوانسته درمیان اعضا همگرایی ایجاد کند؟


می پرسم شما در این 11 سالی که دفتر غرب تشکیل شده عضو هیئت مدیره این دفتر بودید چرا در این مدت کاری نکردید؟
وی می گوید: من سه دوره عضو هیئت مدیره دفتر مشورتی غرب بودم. دفترغرب فقط نام شورای مشورتی را داشت و عملاً هیچ کاره بود دفتر مرکزی اتحادیه می‌خواستند رای جمع کنند و به همین منظور این دفتر را تأسیس کردند و به نتیجه هم رسیدند.

چرا نتوانستید مشکلات تان به هیئت مدیره اتحادیه منتقل کنید و پاسخ بگیرید؟


کدخدا زاده می گوید: اتفاقا این کار را کردیم و مشکلات را به اتحادیه اعلام کردیم اما از آنجایی که در اتحادیه چندین گروه فعالیت می‌کنند وهر گروه نظرات و حرف‌های گروه دیگر را نقض می‌کند نتیجه ای حاصل نشد. هرچه اعتراض می‌کردیم یا نامه می‌زدیم معمولاً بدون پاسخ می‌ماند. به نظر می‌رسد خود دفتر مرکز هم راغب نبود که دفتر غرب پا بگیرد.

می‌توانید چند مورد ازمشکلاتی را که دفتر غرب به هیئت مدیره اعلام کرده به صورت مصداقی بیان کنید؟


کدخدا زاده در پاسخ به این سوال می‌گوید: برای منطقه غرب درخواست SMS بانک کردیم که به ما ندادند و گفتند که باید از دفتر مرکزی پیام ها ارسال شود و هر چه سعی کردیم که بگوییم مناسبت‌ها و شرایط و موقعیت‌های شغلی رسته راهسازی با دفتر مرکزی فرق می‌کند؛ موفق نشدیم.
وی تاکید می‌کند: حتی برای ارسال پیام‌های تسلیت باید با مرکز هماهنگ می‌کردیم و آنها تشخیص می‌دادند که آیا این پیام تسلیت فرستاده شود یا نشود.
شورای مشورتی که 11 سال از تاسیس آن می‌گذرد فقط با حضوریک نفر به عنوان منشی کارمی کند وعملاً کاری در آنجا انجام نمی‌شود البته خرید دفترکار خوبی بود اما باید تعداد کارکنان آن دو الی سه نفر باشند و امور مربوط به بچه‌های رسته راهسازی را انجام دهند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است