قطعات خودرو

تاریخ خودرو : استارت مدرن برای خودروها به ثبت رسیده است

استارت مدرن برای خودروها به ثبت رسیده است. چارلز کترینگ در روز 24 خرداد ماه در سال 1290 خورشیدی برابر با روز 15 ژوئن در سال 1911 میلادی، او برای ثبت اختراع ایالات متحده شماره 1150523، موتور استارت برقی برای خودرو، را ثبت کرد. چارلز کترینگ دقیقاً استارت خودکار را اختراع نکرد، اما آن را برای خودروهای آن دوره کارآمد کرد. خودروهای اولیه برای راه‌اندازی موتور، به شخصی نیاز داشتند که موتور را با میل لنگ بچرخاند. حوادث اغلب منجر به شکستگی دست، مچ دست یا حتی شانه می شد، اما یک تصادف بسیار بدتر بود. بایرون کارتر، بنیانگذار کارترکار، به دلیل عوارض ناشی از جراحت در یکی از همین حوادث، درگذشت. هنری لیلند رئیس کادیلاک، این خبر را شنید و مضطرب شد، زیرا کارتر دوست نزدیک او بود. هنری لیلند تیم و گروه خود را برای ایجاد مکانیسم ایمن خود برای خودروها شروع کرد. لیلند دست چارلز کترینگ را که در دلکو کار می‌کرد، گرفت و از او خواست تا در بهبود طراحی کمک کند. با کمک او، تیم توانست به ضرب الاجل مشخص  شده برسد. امری که منجر به ثبت اختراع ژوئن و معرفی استارتر مدرن در خودروی کادیلاک مدل سال 1291 ش (1912 م) شد. چارلز کترینگ، سیستم الکتریکی خودرو را توسعه داد که امروزه هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. او این سیستم را برای چندین هدف طراحی کرد. برای روشن کردن خودرو، تولید برق در حین کار، و تولید جرقه برای احتراق و جریان برای روشنایی.

آغاز استارت مدرن و چارلز کترینگ

چارلز کترینگ اختراع استارت مدرن برای خودرو را ثبت کرد

استارت مدرن برای خودروها به ثبت رسیده است. چارلز کترینگ (Charles Kettering) در روز 24 خرداد ماه در سال 1290 خورشیدی برابر با روز 15 ژوئن در سال 1911 میلادی، او برای ثبت اختراع ایالات متحده شماره 1150523، موتور استارت برقی برای خودرو، را ثبت کرد.

استارت خودکار

کترینگ دقیقاً استارت خودکار را اختراع نکرد، اما آن را برای خودروهای آن دوره کارآمد کرد

چارلز کترینگ دقیقاً استارت خودکار را اختراع نکرد، اما آن را برای خودروهای آن دوره کارآمد کرد. خودروهای اولیه برای راه‌اندازی موتور، به شخصی نیاز داشتند که موتور را با میل لنگ بچرخاند. حوادث اغلب منجر به شکستگی دست، مچ دست یا حتی شانه می شد، اما یک تصادف بسیار بدتر بود. بایرون کارتر (Byron Carter)، بنیانگذار کارترکار (Cartercar)، به دلیل عوارض ناشی از جراحت در یکی از همین حوادث، درگذشت. هنری لیلند (Henry Leland) رئیس کادیلاک (Cadillac)، این خبر را شنید و مضطرب شد، زیرا کارتر دوست نزدیک او بود.

نخستین خودرو با استارت مدرن

لیلند دست کترینگ را گرفت و از او خواست تا در بهبود طراحی کمک کند

هنری لیلند تیم و گروه خود را برای ایجاد مکانیسم ایمن خود برای خودروها شروع کرد. لیلند دست چارلز کترینگ را که در دلکو کار می‌کرد، گرفت و از او خواست تا در بهبود طراحی کمک کند. با کمک او، تیم توانست به ضرب الاجل مشخص  شده برسد. امری که منجر به ثبت اختراع ژوئن و معرفی استارتر مدرن در خودروی کادیلاک مدل سال 1291 ش (1912 م) شد.

کترینگ و سیستم الکتریکی خودرو

کترینگ، سیستم الکتریکی خودرو را توسعه داد که امروزه هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد

چارلز کترینگ، سیستم الکتریکی خودرو را توسعه داد که امروزه هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. او این سیستم را برای چندین هدف طراحی کرد. برای روشن کردن خودرو، تولید برق در حین کار، و تولید جرقه برای احتراق و جریان برای روشنایی.

مترجم : حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است