قطعات خودرو

تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد

هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد. بنیاد فورد در سال 1315 ش (1936 م) تأسیس شد همراه با یک بیانیه درباره هدف و مأموریت بنیاد که ادعا می کرد «برای اهداف علمی، آموزشی و خیریه، همه برای رفاه عمومی» ایجاد شده است. در روز 18 اردیبهشت ماه در سال 1335 خورشیدی برابر با روز 8 می در سال 1956 میلادی، هنری فورد دوم (Henry Ford II) از ریاست بنیاد فورد استعفا داد. بنیاد فورد به طور مداوم به عنوان بالاترین مؤسسه غیرانتفاعی ایالات متحده رتبه بندی می شد. چند نکته برجسته از کار بنیاد شامل نخستین کمک مالی آن برای حمایت از توسعه سیستم پخش عمومی است که در آن زمان به عنوان تلویزیون آموزشی ملی شناخته می شد، که در سال 1331 ش (1952 م) پخش شد. در سال 1348 ش (1969 م) بنیاد فورد مبلغ یک میلیون دلار آمریکا به کارگاه تلویزیونی کودکان برای کمک به ایجاد و راه‌اندازی برنامه اهدا کرد. بنیاد، به همان اندازه که خیریه بود، در سطح شخصی نیز کارهای زیادی برای خانواده فورد انجام داد. این امر به ویژه در دوران ابتدایی فعالیت آن صادق است. خانواده فورد آن بنیاد را صاحب بخش عمده ای از دارایی هنری فورد (Henry Ford) و موقوفه ای از ادسل فورد (Edsel Ford) کردند. 

آغاز ماجرا : فورد دوم و بنیاد فورد

بنیاد فورد به طور مداوم به عنوان بالاترین مؤسسه غیرانتفاعی ایالات متحده رتبه بندی می شد

هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد. بنیاد فورد (Ford Foundation) در سال 1315 ش (1936 م) تأسیس شد همراه با یک بیانیه درباره هدف و مأموریت بنیاد که ادعا می کرد «برای اهداف علمی، آموزشی و خیریه، همه برای رفاه عمومی» ایجاد شده است. در روز 18 اردیبهشت ماه در سال 1335 خورشیدی برابر با روز 8 می در سال 1956 میلادی، هنری فورد دوم (Henry Ford II) از ریاست بنیاد فورد استعفا داد. بنیاد فورد به طور مداوم به عنوان بالاترین مؤسسه غیرانتفاعی ایالات متحده رتبه بندی می شد.

تلویزیون آموزشی ملی و کمک های بنیاد فورد

بنیاد فورد مبلغ یک میلیون دلار آمریکا به کارگاه تلویزیونی کودکان اهدا کرد

چند نکته برجسته از کار بنیاد شامل نخستین کمک مالی آن برای حمایت از توسعه سیستم پخش عمومی است که در آن زمان به عنوان تلویزیون آموزشی ملی (National Educational Television) یا نت (NET) شناخته می شد، که در سال 1331 ش (1952 م) پخش شد. در سال 1348 ش (1969 م) بنیاد فورد مبلغ یک میلیون دلار آمریکا به کارگاه تلویزیونی کودکان (Children’s Television Workshop) برای کمک به ایجاد و راه‌اندازی برنامه اهدا کرد.

خانواده فورد و بنیاد او

خانواده فورد آن بنیاد را صاحب بخش عمده ای از دارایی هنری فورد و موقوفه ای از ادسل فورد کردند

بنیاد، به همان اندازه که خیریه بود، در سطح شخصی نیز کارهای زیادی برای خانواده فورد انجام داد. این امر به ویژه در دوران ابتدایی فعالیت آن صادق است. خانواده فورد آن بنیاد را صاحب بخش عمده ای از دارایی هنری فورد (Henry Ford) و موقوفه ای از ادسل فورد (Edsel Ford) کردند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *