قطعات خودرو

تولید خودرو: تدوین استانداردهای جدید با تمرکز بر ۱۲۰ مورد

استاندارد های جدید برای خودرو

به گزارش قطعات خودرو، پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد در یک مصاحبه با صدا و سیما اعلام کرد که استانداردهای مجموعه خودرو از ۸۵ مورد به ۱۲۰ مورد افزایش یافته است. او بیان کرد که برای اجرای این استانداردها در شرکت‌های خودروسازی، شرایط لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز باید فراهم شود. بسیاری از این استانداردها شامل امکانات رفاهی هستند که برای بن ساختها و خودروهای جدید باید اعمال شوند.

وی افزود: “طرح استانداردسازی هزار قطعه خودرو نیز از سال گذشته آغاز شده و تاکنون برای ۵۰۰ قطعه استاندارد تدوین شده است. ما در حال تلاش هستیم تا طی مدت چند ماه آینده استانداردهای هزار قطعه را نهایی کرده و اعلام کنیم.”

درویش بیان کرد: “برای اعلام استانداردها، زیرساخت‌های لازم برای آزمایشگاهی و آزمون‌ها باید فراهم شود تا بتوان محصولات را بررسی کرد. این زیرساخت‌ها به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و انجمن‌های تولیدکننده نیاز دارد.”

وی اظهار کرد: “در گذشته، تنها قطعات مصرفی خودرو مانند تیغه برف پاک‌کن، لنت ترمز یا لامپ به استانداردهای اجباری تحت پوشش قرار می‌گرفتند. اما اکنون ما قصد داریم که برای هزار قطعه شامل مجموعه‌هایی نظیر بدنه یا ترمز استانداردهای اجباری را اعلام کنیم.”

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *