قطعات خودرو

تیراندازی و کشته شدن یک نفر در محل یادمان جرج فلوید

به گزارش «قطعات خودرو» :

رسانه های آمریکایی از وقوع تیراندازی در شهر  «مینیاپولیس» ایالت «مینه سوتا» در محل یادمان قتل «جرج فلوید» خبر می دهند که یک نفر کشته برجای گذاشت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه های خبری سی ان ان و فاکس نیوز به پوشش این خبر پرداخته و گزارش دادند: حادثه تیراندازی اواخر شب گذشته (شنبه) درست درهمان محلی که سال گذشته جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس سفید پوست به قتل رسید ، رخ داد.

بنابراین گزارش پلیس محلی اعلام کرد تیراندازی درپی مشاجره لفظی بین دو فرد صورت گرفت، مقتول که به علت شدت جراحات به بیمارستان منتقل شد اندکی بعد جان باخت.

پلیس مینیاپولیس افزود: ضارب این حادثه تیراندازی متواری شده و از شاهدان خواسته شده در شناسایی وی به پلیس همکاری کنند.

این دو رسانه آمریکایی به جزئیات بیشتر این حادثه و هویت مقتول اشاره ای نکردند.

به گزارش ایرنا، در پی  قتل جرج فلوید  شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست در ایالت  مینه سوتا در پنجم خردادماه ۱۳۹۹، موج اعتراض به رفتار نژادپرستی توام با خشونت نیروهای پلیس علیه رنگین پوستان شدت گرفت و تا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ادامه یافت ، این موضوع  به یکی از بحران های سیاسی داخلی برای دولت ترامپ بدل گشت.

افزایش شمار تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۰

 درهمین حال آمار خشونت های خیابانی و مرگ و میر ناشی از تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و تنها در شهر شیکاگو، آمار قربانیان خشونت خیابانی با سلاح گرم در سال ۲۰۲۰ درمقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش ۵۵ درصدی داشت.

تارنمای نشریه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گزارشی در ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ نوشت: بنابرگزارش اداره پلیس شهر نیویورک تنها در سال ۲۰۲۰ یکهزار و ۴۰۰ مورد تیراندازی دراین شهر را ثبت کرده که نسبت به سال گذشته و در فاصله زمانی ماه ژانویه تا نوامبر،  ۹۵.۸ درصد افزایش تیراندازی و خشونت با سلاح گرم را نشان می دهد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است