• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=3011

خانه » حذف کامل باتری ‌های سربی- اسیدی از محصولات تسلا!

  • علی محمد اخوان
  • 19 اسفند 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=3011

حذف کامل باتری ‌های سربی- اسیدی از محصولات تسلا!

به گزارش «قطعات خودرو»:

درحالی که تا پیش از این برای زنده نگه داشتن برخی کاربردها و آپشن‌ها درمحصولات تمام‌ برقی مدل‌های اس و ایکس تسلا از باتری سربی-اسیدی استفاده می‌شد، با معرفی نمونه‌های فیس‌لیفت از این دو مدل خودرو مشخص شده که خودروسازی تسلا به‌خاطر طول عمر کوتاه این نوع باتری‌ها ترجیح داده آن‌ها را با باتری‌های دیگری از نوع لیتیوم-یون جایگزین کند.

 ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ضمن تایید حذف باتری‌های سربی-اسیدی ۱۲ ولتی از نسخه فیس‌لیفت تسلا مدل‌های اس و ایکس اعلام کرده باتری‌های جدیدی که برای حضور آپشن‌های ۱۲ ولتی و برخی دیگر سیستم‌های خودرویی در این مدل‌ها درنظر گرفته شده است، نسبت به‌باتری‌های قبلی ظرفیت بیش‌تری دارند.

البته تسلا نخستین خودروسازی نیست که به‌طور کامل باتری‌های سربی-اسیدی را از محصولات خود حذف می‌کند، بلکه پیش از این هیوندای نیز در سال ۲۰۱۷ طرحی را برای آیونیک هیبرید ارائه کرد که بر اساس آن یک «پارتیشن» از باتری‌ اصلی را جدا کرده تا درصورت لزوم با فشردن یک دکمه آن را به‌مدار برقی اصلی خودرو متصل ‌کند و درسایر وضعیت‌ها به‌عنوان باتری درنظر گرفته‌شده برای مصرف آپشن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. ا

گر در ذهنتان این سوال مطرح شده که دلیل قرار گرفتن باتری‌های اسیدی حتی در خودروهای تمام‌برقی چیست؟ پاسخ را می‌توان در پلت‌فرم و بستر اصلی خودروها جست‌وجو کرد که اکثرا به‌صورت مشترک با خودروهای بنزینی طراحی شده‌اند و برای برخی آپشن‌ها هنوز نیازمند حضور چنین باتری‌هایی هستند. 

مگر این‌که تغییرات عمیق‌تری ایجاد شود تا امکان استفاده از باتری‌های مدرن برای این‌تجهیزات نیز فراهم شود. البته نکته مهم این است که این تجهیزات همچنان با برق ۱۲ ولت تغذیه می‌شوند. این درحالی است که ماسک پیشنهاد داده که در آینده می‌توان از تجهیزات جایگزینی استفاده کرد که برای برق ۴۸ ولتی طراحی شده باشند و این امر سبب از هم گسستگی در مدار باتری خودروهای برقی نشود.

وی گفت: «ما قبلا باید این کار را انجام می‌دادیم؛ اما این‌که در حال حاضر شاهد اجرایی شدن این پروژه هستیم، خود یک پیروزی بزرگ همچون بردن یک مسابقه بیس‌بال در آخرین لحظات است که ارزشمند به‌حساب می‌آید.»

با این گفته تسلا می‌توان شاهد نبرد بزرگ‌تری در صنایع‌داخلی خودرو بود که به‌سمت طراحی و تولید دو ولتاژ متفاوت و با اکوسیستم قدیمی ۱۲ ولتی و ۴۸ ولتی خواهد رفت. این درحالی است که دو دهه پیش نیز برخی قطعه‌سازان تلاش کردند اکوسیستم ۴۲ ولتی را پایه‌گذاری کنند؛ موضوعی که احتمالا سبب خوشحالی بیش‌تر ماسک در زمان حاضر می‌شد؛ اما درنهایت عدم‌استقبال از این پروژه سبب مسکوت ماندن آن شد.

  • اسیدی, باتری, دلار, سربی, کرونا, محصولات
قبلیقبلبرترین موتورهایی که در کشنده ‌ها استفاده شدند
بعدیواردات خودرو با چه مکانیزمی انجام خواهد شد؟بعدی

تولید موتور جدید، زیان خودروسازان را بیشتر می‌کند؟

محسن فاطمی 06 تیر 1401

ب ام و یک شاهکار دیگر معرفی کرد؛ فقط برای خانواده های آتشین!

عبدالحسین آزاد 10 تیر 1401

احتمالا فردا طرح استیضاح «فاطمی امین» در مجلس اعلام وصول می‌شود

حسین پورمحمد 06 تیر 1401

گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد

علی محمد اخوان 11 تیر 1401

ویریتک آپریکال: ابرخودرو هیدروژنی با توان 1073 اسب بخار با طراحی پنین‌ فارینا

حسین پورمحمد 10 تیر 1401

نتایج جالب یک تحقیق: مشتریان برای خرید خودرو بیش از 700 کیلومتر سفر می‌کنند

محسن فاطمی 09 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن