قطعات خودرو

حضور کاسبان قدیمی،اهل و اصیل بازار لوازم یدکی در پاساژ ربیعی

“محمدرضا البرزی” رئیس هئیت مدیره پاساژ ربیعی و فروشنده قطعات لوازم یدکی کاترپیلار با 22سال سابقه تجارت و کسبی در”فروشگاه البرزی” است.

 مهمترین انتظار شما از هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات چیست؟

هیئت مدیره جدید باید به دغدغه‌های صنفی همه رسته های صنفی بپردازند. در حال حاضر نماینده‌ای از صنف راهسازی درهیئت مدیره اتحادیه حضور ندارد؛ درچنین شرایطی درک مشکلات رسته ما کمی دشوار خواهد بود؛ رسته راهسازی ویژگی‌ها، مزایا ومشکلات خودش را دارد.امیدوارم یکی از کاندیداهای رسته راهسازی به عنوان عضو هیئت مدیره جدید اتحادیه انتخاب شود.

مهمترین مشکل فعلی رسته تخصصی شما چیست؟

2 مسئله یکی اینکه صاحبان پروانه کسب هیچ تفاوتی با افرادی فاقد جواز کسب ندارند. دیگری آن بیشتر قطعات رسته راهسازی وارداتی است. اتحادیه درتسهیل واردات و جلوگیری ازفروش قطعه تقلبی اقدامی انجام نداده است.

شما روند آینده بازار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تصور می‌کنم، شبیه بسیاری صنوف فروشگاه‌های مجازی پر رونق‌تر شوند.

آیا تجارت دیجیتال وارد حرفه شما شده است؟

تجارت دیجیتال به صورت عمده هنوز وارد حرفه ما نشده است اما برخی از همکاران اقداماتی انجام داده‌اند. مثلا در صفحات مجازی، تلگرام، واتساپ و اینستاگرام تبلیغات می‌کنند؛  یا حتی معامله صورت می گیرد.

آیا تولید داخلی در رسته شما امکان پذیر است؟

من تجربه تولید دارم و براین باورم که در شرایط کنونی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. چون دستگاه‌های‌ما وارداتی و بسیار متنوع است. تولید به صرفه نیست. البته در مورد برخی قطعات می‌توان به تولید داخلی اقدام کرد.

ترکیب مشتریان شما به چه صورتی است؟

من با شرکت‌های دولتی همکاری ندارم بیشتر با همکاران کار می‌کنم.

به نظر شما هیئت مدیره پاساژ ربیعی چه مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد؟

ما به عنوان هیئت مدیره باید فضای کسب وکار پاساژ و امکانات آن را مناسب سازی کنیم. خوشبختانه این مهم به یُمن حضور همکاران با تحصیلات مرتبط و با تجربه فراهم است.

از نظر شما چگونه می توان برای پاساژ ربیعی مزیت ایجاد کرد؟

بیشتر همکاران در پاساژ وارد کننده هستند و از کاسبان قدیمی و مطمئن و به قول شما اهل واصیل بازار لوازم یدکی به شمار می‌روند این بزرگترین مزیت پاساژ ربیعی است.

با توجه به نزدیکی پاساژ ربیعی به بازار‌مبل آیا امکان نقل مکان به نقطه دیگر وجود دارد؟

چند سالی است که پیشنهادهایی در زمینه جابجایی پاساژ مطرح می شود. اما معماری و فضای کلی این پاساژ مناسب مبلی ها نیست. بعید می دانم اتفاق بیفتد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است