قطعات خودرو

راهبرد جدید جگوار-لندرور برای بدل شدن به مهره ‌ای تاثیرگذار در بازار خودروهای برقی

به گزارش «قطعات خودرو»:به گفته تیه‌ ری بولور مدیرعامل جگوار-لندروور برنامه موسوم به «تصور مجدد» ساخت خودروهای تمام‌الکتریکی را به اصلی‌ترین کسب‌وکار این شرکت بدل خواهد کرد

جگوار اعلام کرده با فاصله گرفتن از سنت پیشین خود قصد دارد ظرف پنج سال آینده به‌تولیدکننده خودروهای برقی بدل شود و لندروور نیز همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ شش مدل خودرو تمام‌برقی را راهی بازار کند.

تیه‌ری بولور، مدیرعامل جگوار-لندروور اعلام کرده که نخستین محصول تمام‌الکتریکی لندروور تا پیش از سال ۲۰۲۴ به‌بازار عرضه خواهد شد و پس از آن ظرف دو سال پنج مدل خودرو تمام‌الکتریکی دیگر نیز با فاصله کوتاهی از یکدیگر توسط این شرکت معرفی خواهند شد.

این تصمیم جگوار را تبدیل به‌یکی از پرسابقه‌ترین خودروسازانی کرده که آینده خود را وقف ساخت خودروهای الکتریکی می‌کند. پیش از این بنتلی و رولزرویس نیز برای آینده تصمیمات مشابهی را گرفته بودند. 

کنار گذاشتن گذشته به‌ نفع آینده

براساس اعلام مدیرعامل جدید جگوار-لندروور، این شرکت رویکردش را در رابطه با استفاده از سازه‌شاسی‌های معمول در محصولاتش تغییر خواهد داد و تنها از سه پلت‌فرم بهره خواهد گرفت که یکی از آن‌ها همچنان مختص برند لوکس جگوار است. 

بولور اذعان کرده این احتمال وجود دارد که جگوار-لندروور در مسیر رسیدن به‌هدف تولید خودروهای پاک و بدون آلاینده تا سال ۲۰۳۹ حجم فروش را در این دو برند لوکس فدای سودآوری کند.

این کمپانی که مالکیت آن به‌تاتاموتورز هند تعلق دارد، همچنین در سال جاری میلادی شروع به‌آزمایش نمونه‌های اولیه خودروهای هیدروژن‌سوز در جاده‌های بریتانیا خواهد کرد و این‌طور که به‌نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۶ نیز به‌طور کامل محصولات دیزل را از دور خارج خواهد کرد.

درحال حاضر این کمپانی تنها یک محصول تمام‌برقی یعنی جگوار آی-پیس را به‌بازار معرفی کرده که از بازخوردهای بسیار مثبتی برخوردار بوده و درسال ۲۰۱۹ توانست عنوان برترین خودرو سال جهان را از آنِ خود کند. 

راهبرد تصور مجدد

به‌گفته بولور برنامه موسوم به «تصور مجدد» ساخت خودروهای تمام‌الکتریکی را به‌اصلی‌ترین کسب‌وکار جگوار-لندروور بدل خواهد کرد. «پاک بودن خودروهای برقی آن‌ها را به‌مناسب‌ترین گزینه برای قدم بعدی ما بدل می‌کند و در قلب برنامه «تصور مجدد» الکتریکی‌سازی هر دو برند جگوار و لندروور قرار دارد.» 

تا اواسط دهه، جگوار شاهد یک تغییر و تحول اساسی خواهد بود تا به‌عنوان یک برند لوکس تمام‌الکتریکی با محصولاتی بسیار زیبا با طراحی‌های فوق‌العاده و فناوری‌های نسل بعد ظهور کند. 

ظرف پنج سال آینده، لندروور علاوه‌بر این‌که به‌تلاش خود برای هدایت بازار شاسی‌بلندهای لوکس از طریق سه‌خانواده محصولات رنجروور، دیسکاوری و دیفندر ادامه خواهد داد، از شش مدل برقی رونمایی خواهد کرد. نخستین‌مدل الکتریکی این برند نیز در سال ۲۰۲۴ به‌بازار معرفی خواهد شد.  

براساس راهبرد جدید «تصور مجدد» جگوار-لندروور در محصولات خود به‌جای ۹ سازه‌شاسی از سه‌پلت‌فرم استفاده خواهد کرد که شامل پلت‌فرم‌های قابل تغییر MLA و EMA برای محصولات لندروور و یک سازه افزونه‌ای خاص برای جگوار-لندروور می‌شود. 

دو پلت‌فرم مورد استفاده لندروور قابلیت استفاده در خودروهای تمام‌الکتریکی و بنزین‌سوز را دارند؛ درحالی ‌که پلت‌فرم ویژه جگوار-لندروور مختص محصولات برقی است. 

پیش به ‌سوی آینده ‌ای پاک 

به‌گفته بولور «این دو برند دو شخصیت کاملا متمایز دارند و هر دو به‌واسطه عناصر با کیفیت و تداوم‌پذیری که پایه و اساس آینده جگوار-لندروور را تعریف می‌کنند، به‌هم مربوط می‌شوند.»

اما جگوار-لندروور تنها خودروهای تمام‌برقی نخواهد ‌ساخت و این‌طور که بولور گفته هدف این شرکت رسیدن به‌تولید کاملا پاک و بدون‌آلاینده در سراسر زنجیره تامین، محصولات و عملیات تا سال ۲۰۳۹ است. 

به‌عنوان بخشی از این هدف، این برند همچنین خود را برای پذیرش فناوری پیل‌سوختی نیز آماده خواهد کرد. توسعه این محصولات نیز با ورود نمونه‌های اولیه تولیدشده به‌جاده‌های انگلستان ظرف ۱۲ ماه آینده به‌عنوان بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری بلندمدت جگوار-لندروور به‌شمار می‌رود. 

تیه‌ری بولور همچنین تایید کرده که این برند ۲.۵میلیارد پوند را صرف رسیدن به‌اهداف مربوط به‌کاهش آلایندگی محصولات خود کرده که این میزان تقریبا دو برابر میزان مشابه برای کمپانی تسلا است.

هرچند رقبای آلمانی همچنان با فاصله زیاد دست بالا را در این زمینه دارند. به‌گفته مدیرعامل فرانسوی جگوار-لندروور، با این راهبرد این برند خودروسازی می‌تواند نقدینگی خود را مثبت کند

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است