قطعات خودرو

رونق بازارهای غیررسمی خرید و فروش خودرو

با وجود بسته بودن نمایشگاه های خودرو در بازارهای غیررسمی معاملات خودرو داغ بوده و هر کس نیازمند خرید خودرو است به آنها مراجعه می کند.

 نزدیک به 10 روز از تعطیلی واحدهای صنفی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور می گذرد. در همین راستا فروشندگان خودرو نیز کسب و کارهای خود را تعطیل کرده و به نوعی مشمول تعطیلی دو هفته اصناف برای جلوگیری از شیوع کرونا شده اند با این وجود خرید و فروش خودرو در بازار متوقف نشده و در بازارهای غیررسمی از جمله فضای مجازی مشتریان درصدد خرید خودرو هستند.

البته به اعتقاد فعالان بازار ثبات قیمتها و روند کاهشی دلار باعث شده تا مردم همچنان به کاهش قیمت ها امیدوار بوده و کمتر تمایلی به خرید خودرو داشته باشند اما آن دسته از افرادی که نیازمند خرید خودرو هستند، در این شرایط رکود به دنبال خرید بوده تا شاید در آینده با تغییرات قیمتی متضرر ضرر نشوند.

در حال حاضر نمایشگاه های خودرو بسته است ولی در فضای مجازی خرید و فروش خودرو انجام می شود اما قیمتها نسبت به دو هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و به نوعی بازار با ثبات قیمتها روبروست.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، پراید 111 با قیمت 130 میلیون تومان، پراید 131 با قیمت 111 میلیون تومان و سمند ای اف سون با قیمت 202 میلیون تومان به فروش می رسد.

علاوه براین پژو 206 تیپ دو با قیمت 203 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک با قیمت 390 میلیون تومان، پژو پارس سال با قیمت 218 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرند.

همچنین در بازار امروز خرید و فروش خودرو سمند ال ایکس 198 میلوین تومان، تیبا صندوقدار 125 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج با قیمت 261 میلیون تومان، ساینا با قیمت 145 میلیون تومان فروخته می شود.

به اعتقاد فعالان بازار تعطیلی واحدهای فروش خودرو و روند کاهشی قیمت دلار باعث شده تا تب خرید خودرو در بازار وجود نداشته و همه منتظر تعیین و تکلیف قیمت های جدید خودرو در سال 1400 هستند.

فروشندگان خودرو می گویند که اگر عرضه ها افزایش پیدا کند به طور حتم بازار با کمبود روبرو نبوده و شاهد افزایش قیمتها نیست اما این موضوع ارتباط نزدیکی با قیمت های جدید محصولات خودروسازان در سال 1400 دارد چرا که خودروساز در تکاپو برای افزایش قیمتهاست از آن طرف شورای رقابت در اعلام قیمتهای جدید تعلل می کند.

 منبع: تسنیم

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است