قطعات خودرو

سقوط محبوبیت 5 برند خودرویی در یک دهه

به گزارش «قطعات خودرو»

اندازه گیری محبوبیت یک برند آسان نیست. راه های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد یک برند از چشم مشتری افتاده است یا نه. کاهش حجم فروش می تواند معیار قرار گیرد، هر چند معیاری غیرمستقیم است. یکی از راه های اندازه گیری محبوبیت برند مطالعه در بخش روندها trends در وبسایت گوگل است؛ در این بخش شما می توانید روند فروش برند فِراری را در یک دهه گذشته بررسی کنید. هر چند این معیار به تنهایی خیلی هم دقیق نیست. وبسایت Compare the Market‌ وبسایتی  برای مقایسه قیمت در بازار بریتانیا است، این وبسایت با استفاده از بخش روندهای گوگل، تغییرات در محبوبیت برندهای خودرویی را در ده سال گذشته بررسی کرده است.

بر اساس این مطالعه، 5 برند خودرویی که در ده سال گذشته سقوط بزرگی داشته اند برندهای فیات، سیتروئن، وکسال، میتسوبیشی و فِراری بوده اند. 4 مورد از این 5 مورد شاید برای شما هم تعجبی نداشته باشد اما فِراری چرا؟

در طول یک دهه، این برند ایتالیایی  35.3 درصد افت فروش داشته است و این اصلاً به دلایلی مثل نداشتن نوآوری، نداشتن محصول جدید، و از این قبیل مسائل نبوده و می توان گفت که در این یک دهه، این خودروساز راحت و ساکت ننشسته و دست روی دست نگذاشته است. ممکن است بپرسید آیا به خاطر دوره گذار از خودروهای بنزینی به برقی این اتفاق برای فِراری افتاده است؟ جواب می تواند این باشد که با اطمینان نمی توان گفت. معلوم هم نیست که پوروسانگوئه  Purosangue بتواند تغییری چشمگیر در وضعیت کنونی ایجاد کند، مخصوصاً که نمی توان به این راحتی آن را شاسی بلند در نظر گرفت، و حدس و گمان ها هم این است که تا سال 2023 وارد بازار نخواهد شد. از این محصول جدید فِراری عکس هایی منتشر شده که مخفیانه هنگام تست از آن برداشته شده است. خود کمپانی فِراری هم که جزئیاتی از آن منتشر نمی کند. خیلی از عکس هایی که از این محصول جدید فِراری منتشر شده در اصطلاح رندرینگ است یعنی به کمک کامپیوتر و با حدس و گمان ایجاد شده و خیلی قابل اطمینان نیست.

شاید این برند ایتالیایی هم باید هر چه زودتر وارد سگمنت خودروهای شاسی بلند شود چون بازار هنوز تشنه ی خودروهای اس یو وی است و شواهد هم همین را نشان می دهد. شاهد واضح آن کاری است که لامبورگینی کرده و محصول اُروس Urus آن به پرفروش ترین مدل سبد محصولاتش تبدیل شده است. پورشه هم با ورود به سگمنت خودروهای «اس یو وی» نجات پیدا کرد. همه ی این شواهد نشان می دهد که راهبرد عرضه ی پوروسانگوئه می تواند مؤثر واقع شود. شاید بتوان گفت دیر جنبیدن و دیر وارد شدن به عرصه هایی نظیر خودروهای اس یوی وی و برقی شدن خودروها در کاهش محبوبیت فِراری مؤثر بوده اند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است