قطعات خودرو

سوء استفاده امداد خودروهای جعلی در نبود نظارت کافی

وقتی نیاز به تعمیرات بین راهی در شهر یا جاده پیدا می کنید؛ اولین گزینه پیش روی شما چیست؟

در بسیاری از مواقع خیلی زود یک خودرو با تجهیزات، بکسل و چراغ سقفی گردان از راه می‌رسد. معمولا راننده خودرو یونیفرم آرم دار هم پوشیده است. در آن موقعیت کمتر کسی به این فکر می‌کند که این خودرو متعلق به چه شرکتی یا زیر نظر کجاست؟ اندکی بعد ایراد خودرو را با چند گزینه محتمل که هرکدام به نوبه خود دلهره آور است به شما می گوید. بی درنگ یاد جمله معروف می‌افتی «یه کاریش بکن» او هم با اظهار حس همدردی می‌گوید: بذار ببینم چیکار می توانم برایت انجام دهم. چند دقیقه یا نیم ساعتی دور ماشین و توی موتور می چرخد و بالاخره ماشین روشن می شود. کلی توصیه ردیف می‌کند و اصرار به اینکه فورا خودت را به یه جای برسان و اینکه قابلی نداره! یعنی هرچه گفتم زود بده بیاد، داستانش را با یک جمله‌ خاتمه می دهد« خدایش کمکت کردم». البته شایدم به اینجا ختم نشه و بگه باید تا تعمیرگاه بکسلت کنم که یعنی: دندنوش گیر کرده و حسابت سنگینه…

بیش از یک دهه است که دو خودروساز کشور به صورت جدی امدادرسانی سیّار را ایجاد کرده اند تا خدمات دوره گارنتی و پس از آن را به شکل بهتر و کامل‌تری به خودروهای تولیدی خود ارائه دهند از همان موقع رقبای برای این کار پیدا شد.

یکی از بزرگترین آن‌ها  کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است که البته سابقه امدادرسانی آن‌ها به خودروها به دهه‌ها قبل و با ماموریت‌های متناسب با موضوع کانون و فدراسیون برمی‌گردد. اما این یک کار جدید با اهداف جدید بود که مستند به برخی بندها و آئین نامه‌ها هم هست. یعنی صورتی قانونی و رزومه بسیار پرطمطراقی دارد اما کیفیت و نحوه خدمات رسانی آن‌ها به اندازه کافی تحت نظارت و قابل قبول شهروندان نیست.

اتحادیه های تعمیرکاران نیز برای گرفتن سهمی از این بازار تلاش کردند اما چندان موفق نبودند و از گردونه خارج شده اند. ایران خودرو وسایپا اما تلاش جدی و با برنامه‌ای داشتند و کار را دنبال کردند تا امروز

امداد سایپا، مطمئن

قائم مقام مدیرعامل شرکت امدادخودروسایپا بنابر گزارش سایت خودرو نویس با اعلام این که در سال های اخیر با افزایش حجم خودروهای تولیدی و افزایش نیاز به خدمات پس از فروش، شرکت های امداد خودرو جعلی و متفرقه در سراسر کشور بوجود آمده اند گفت: متاسفانه این امر زمینه سوء استفاده از اعتماد مشتریان و امدادخواهان را فراهم کرده و در بسیاری از موارد، منشاء تهدیدهای مالی و حتی جانی برای آنان بوده است.

به گزارش خودرونویس، سعید تخته چیان گفت: طبق گزارش های رسیده و مستنداتی که در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده، حضور امدادخودروهای متفرقه و بی نام و نشان در جاده ها، بزرگراه ها و سطح شهرها همچنان رو به افزایش است و این مساله حتی در بسیاری از موارد زمینه سلب اعتماد مردم از شرکت های اصلی ارائه دهنده خدمات امدادی را نیز فراهم کرده است.

تخته چیان افزود: هموطنان می توانند برای حصول اطمینان از رسمی بودن امدادگر یا خدمت رسان به آرم و علائم خودرو، لباس فرم و فاکتورهای ارائه شده به مشتری دقت کنند. همچنین پس از ثبت درخواست خدمت در شرکت امدادخودروسایپا، پیامک حاوی نام خدمت رسان، زمان درخواست و … به شماره تلفن همراه آنها ارسال می شود.

کارت های اشتراک امداد

وی در ادامه گفت: در این میان، بازار فروش کارت های اشتراک امداد از سوی این شرکت ها نیز داغ است، در حالی که خریداران این کارت ها پس از دریافت آن هیچگونه دسترسی به امکانات و خدمات شرکت های مذکور نداشته و عملا برای «هیچ» هزینه پرداخت کرده اند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت امدادخودروسایپا تصریح کرد: اگرچه شرکت های امداد خودرو وابسته به خودروسازان بزرگ کشور، همواره در راستای اطلاع رسانی و اعتماد سازی به مشتریان و مردم گام برداشته اند، اما شرکت های جعلی و متفرقه همچنان با ترفندهای گوناگون به فعالیت خود ادامه داده و سودجویی های خود را دنبال می کنند.

هزینه ایاب و ذهاب رایگان

شایان ذکر است با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرکت امدادخودروسایپا نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و ارج نهادن به کمپین در خانه بمانید و رفاه حال هم میهنان، هزینه ایاب وذهاب خدمات خودرو درمحل را رایگان کرده است.

خدمات خودرو در محل شامل سرویس های دوره ای، پنچرگیری، تعویض روغن، بازدید یا تعویض تسمه ها، تعویض لنت و برخی دیگر از خدمات تعمیری سبک است. هموطنان می توانند برای دریافت خدمات با شماره های 096550 و 84444-021 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی     www.emdadsaipa.com  مراجعه کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *