قطعات خودرو

سید مهدی کاظمی:

قطعه یدکی دست دوم

سید مهدی کاظمی، صنف ما اهمیت زیادی دارد نیاز داریم که جوان‌ترها بیایند وتغییرات ایجاد کنند

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی، با توجه به توافق اتحادیه با سازمان صمت، انتخابات هئیت مدیره 7 بهمن ماه سال 1399برگزارمی شود واز آنجایی که محل برگزاری انتخابات توسط سازمان بررسی و موافقت شده هیچ شک و تردیدی دربرگزاری این اتفاق مهم دراین تاریخ وجود ندارد مگراینکه شرایط بیماری کرونا وخیم تر شود وبازهم انتخابات عقب بیفتد.

سید مهدی کاظمی در گفت وگو با خبرنگار ماهنامه قطعات خودرو افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات با احتساب چهارنفر اعضای فعلی هئیت مدیره، 30 نفر و 6 نفر هم بازرس در این دوره انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

البته من و یکی از اعضای فعلی هیات مدیره به دلیل اعتقاد به جوان‌گرایی واستفاده از جوانان با انرژی دراین دوره انتخابات شرکت نکردیم و آقای غلامرضا بخشی زاده هم  به دلیل سن بالا نمی توانستند ثبت نام کنند.

به اعتقاد من  باید جوانان پرتلاش، با تجربه و با سواد مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند اما  ثبت نام نکردن ما به این معنی نیست که بطور کلی ازمجموعه برویم و نظارتی بر صنف خود نداشته باشیم حتی علاقه مان به صنف  بیشترخواهد شد و من با 13 سال سابقه و همکارم با 17 سال سابقه حضوردرهئیت مدیره اتحادیه، تجربیات خود را دراختیاراعضای جوان وجدید قرارمی‌دهیم.

ازبین دوستان ثبت نام کننده 20 نفر مدرک کارشناسی وکارشناسی ارشد ودکترا دارند و حداکثر سن آن‌ها به 55 سال می‌رسد و ما از آنها تقاضا کردیم با علاقه، پی‌گیری وعاشقانه به سوی اتحادیه بیایند وبه آنها گفتیم که با توجه به اینکه صنف ما اهمیت زیادی دارد نیاز داریم که جوان‌ترها  بیایید وتغییرات ایجاد کنند وباعث ارتقا وتحول اتحادیه شوند. آنها هم به این کارعلاقمند شدند ودرحال حاضر با دقت و اشتیاق مسائل پیش رو وآینده را محک می‌زنند و به زودی از این 20 نفر7 نفر به عنوان کاندیدای اصلی انتخاب می شوند و در روزموعود که قانون اجازه دهد برای رای گیری به مردم معرفی می شوند.

در حال حاضر که من مسئولیت کمیسیون رسیدگی به شکایات را دارم کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست. کارهای بزرگی درنظرداریم وسال هاست که ازطریق رسانه‌ها پیشنهاد، راهکارها ومشکلات را به مسئولان ارائه می‌دهیم اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. این روزها مشکلات دست و پا گیری مانند گرانی وکیفیت پایین محصولات گریبان‌گیر صنف ما شده وامیدواریم پس از انتخابات دوستان جدید، با سواد، کارآمد، کارشناس وبا تجربه مشکلات حل شود.

اعضای هیات مدیره قدیمی مسن واز پیش‌کسوتان ومورد احترام همه هستند اما باید قبول کنیم که ما انرژی جوانان را نداریم. وجود افراد مسن برای صنف مضراست و با توجه به اطلاعاتی که از اوضاع واحوالشان دارم صلاح نمی دانم به این کارادامه بدهند اما آنها دوست دارند عضو هئیت مدیره صنف  باشند ومن نمی توانم دراین مورد کاری انجام بدهم چرا که قانون اجازه داده اعضای هئیت مدیره قبلی با 6 کلاس سواد هم بتوانند به کار خود ادامه دهند اما درحال حاضراعضای هئیت مدیره جدید باید حداقل دیپلم داشته باشند. ما این 20 نفر را که دارای کارشناسی و ارشد و دکترا هستند را انتخاب کرده وتقاضا کردیم  ثبت نام کنند و امیدواریم درانتخابات پیش رو 7 نفر جوان با سواد، پرانرژی وبا تجربه سرکار بیایند و اتحادیه‌ای درخورشاَن صنف ومردم داشته باشیم.

از آنجایی که 22 میلیون نفر ازمردم  کشورازصنف ما قطعات خودروهایشان را تهیه می‌کنند واین تعداد پشت فرمان خودروها، اتوبوس، بولدوزر، کامیون، گریدر، لودر و … نیازمبرم به خدمات دارند، همه تلاش ما این است که دراتحادیه بهترین خدمات را ارائه کنیم.

 در2 هفته گذشته صنف ما در تعطیلی‌های اعلام شده ازسوی ستاد مقابله با کرونا در گروه یک قرارداشت وباید تعطیل می شد اما ازآنجایی که خودروهایی مانند آمبولانس واتوبوس وکامیون هایی که درحمل و نقل دارو وخوراک و پوشاک ولوازم بهداشتی و … فعالیت دارند وقطعات خودروهایشان باید ازطریق صنف ما تامین شود، اجازه دادند در ایام تعطیلی کرونا کارکنیم. صنف ما ازاین طریق توانست درکنارپزشکان وپرستاران ومدافعان سلامت به مردم خدمت کند. امیدواریم مشکل ویروس کرونا حل شود ودر روزموعود انتخابات اتحادیه انجام شود.

به اعتقاد من اتحادیه تا این لحظه به شدت وبا همت بالا دررابطه با موضوع بازرسی و رسیدگی به شکایات اعم از گرانی، تقلب، قاچاق وکیفیت پایین قطعات مبارزه کرده و عملکرد خوبی داشتیم. با توجه به اینکه روزانه 7 تا 10 پرونده به کمیسیون رسیدگی به شکایت می‌رسد توانسته‌ایم به شکایات رسیدگی کرده وکاردادگاه، قضات وتعزیرات را کم کنیم.

رسیدگی کارشناسی شده به 10 پرونده قاچاق، تقلب وگران‌فروشی دراتحادیه به صورتی که به فروشنده و خریداراجحاف نشود؛ کارهنرمندانه‌ای است که هرروزانجام می شود.

البته دراین حوزه‌هم طرح های جدیدی داریم وبا توجه به اینکه من دیگرمسئولیت نخواهم داشت.دوستان جوان طرح‌ها را اجرامی‌کنند وبه درخواست اعضایی که ثبت نام کرده‌اند من ودوستانم مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهیم و یار وهمراهشان هستیم و با اینکه دوستان درخواست کردند که بنده هم‌چنان مسئولیت رسیدگی به شکایات رابرعهده بگیرم درصورت موفقیت آن‌ها، روزانه یکی دوساعت را برای انجام کارها ورسیدگی به پرونده‌ها ومشاوره اختصاص داده وبه خدماتم ادامه می دهم اما اگر آنها موافقت نکنند من به صنف باز نخواهم گشت.

ازآنجایی که بزرگترین فردی که ثبت نام کرده 55 ساله ومدرک دکترا دارد وکوچکترین فرد24 ساله است شاهد فعالیت تیم جوان خواهیم بود ودرحال حاضر 3-4 ماه است با این تیم  کارمی کنیم .آنها افراد بسیارباهوشی هستند وطرح های خوبی دارند که تاکنون حتی به گوش‌اعضای اتحادیه نخورده والبته که کمیسیون شکایات هم تغییراتی خواهد کرد ومن مطمئن هستم که وضعیت اتحادیه بهتراز امروز خواهد شد.

یاد آورمی‌شود نشریه قطعات خودرو در راستای رسالت اطلاع رسانی خود آمادگی انتشارنظرات همه عزیزان عضو صنف را دارد. بدیهی است نظرات مطرح شده دیدگاه نشریه نخواهد بود. از خوانندگان محترم نیزدرخواست می کنیم نظرات، سوال ها و پیشنهادهای خود را با ما درمیان بگذارند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است