امروز : جمعه 11 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • زهره حاجیان
  • 16 آذر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=994

سید مهدی کاظمی:

قطعه یدکی دست دوم

سید مهدی کاظمی، صنف ما اهمیت زیادی دارد نیاز داریم که جوان‌ترها بیایند وتغییرات ایجاد کنند

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی، با توجه به توافق اتحادیه با سازمان صمت، انتخابات هئیت مدیره 7 بهمن ماه سال 1399برگزارمی شود واز آنجایی که محل برگزاری انتخابات توسط سازمان بررسی و موافقت شده هیچ شک و تردیدی دربرگزاری این اتفاق مهم دراین تاریخ وجود ندارد مگراینکه شرایط بیماری کرونا وخیم تر شود وبازهم انتخابات عقب بیفتد.

سید مهدی کاظمی در گفت وگو با خبرنگار ماهنامه قطعات خودرو افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات با احتساب چهارنفر اعضای فعلی هئیت مدیره، 30 نفر و 6 نفر هم بازرس در این دوره انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

البته من و یکی از اعضای فعلی هیات مدیره به دلیل اعتقاد به جوان‌گرایی واستفاده از جوانان با انرژی دراین دوره انتخابات شرکت نکردیم و آقای غلامرضا بخشی زاده هم  به دلیل سن بالا نمی توانستند ثبت نام کنند.

به اعتقاد من  باید جوانان پرتلاش، با تجربه و با سواد مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند اما  ثبت نام نکردن ما به این معنی نیست که بطور کلی ازمجموعه برویم و نظارتی بر صنف خود نداشته باشیم حتی علاقه مان به صنف  بیشترخواهد شد و من با 13 سال سابقه و همکارم با 17 سال سابقه حضوردرهئیت مدیره اتحادیه، تجربیات خود را دراختیاراعضای جوان وجدید قرارمی‌دهیم.

ازبین دوستان ثبت نام کننده 20 نفر مدرک کارشناسی وکارشناسی ارشد ودکترا دارند و حداکثر سن آن‌ها به 55 سال می‌رسد و ما از آنها تقاضا کردیم با علاقه، پی‌گیری وعاشقانه به سوی اتحادیه بیایند وبه آنها گفتیم که با توجه به اینکه صنف ما اهمیت زیادی دارد نیاز داریم که جوان‌ترها  بیایید وتغییرات ایجاد کنند وباعث ارتقا وتحول اتحادیه شوند. آنها هم به این کارعلاقمند شدند ودرحال حاضر با دقت و اشتیاق مسائل پیش رو وآینده را محک می‌زنند و به زودی از این 20 نفر7 نفر به عنوان کاندیدای اصلی انتخاب می شوند و در روزموعود که قانون اجازه دهد برای رای گیری به مردم معرفی می شوند.

در حال حاضر که من مسئولیت کمیسیون رسیدگی به شکایات را دارم کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست. کارهای بزرگی درنظرداریم وسال هاست که ازطریق رسانه‌ها پیشنهاد، راهکارها ومشکلات را به مسئولان ارائه می‌دهیم اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. این روزها مشکلات دست و پا گیری مانند گرانی وکیفیت پایین محصولات گریبان‌گیر صنف ما شده وامیدواریم پس از انتخابات دوستان جدید، با سواد، کارآمد، کارشناس وبا تجربه مشکلات حل شود.

اعضای هیات مدیره قدیمی مسن واز پیش‌کسوتان ومورد احترام همه هستند اما باید قبول کنیم که ما انرژی جوانان را نداریم. وجود افراد مسن برای صنف مضراست و با توجه به اطلاعاتی که از اوضاع واحوالشان دارم صلاح نمی دانم به این کارادامه بدهند اما آنها دوست دارند عضو هئیت مدیره صنف  باشند ومن نمی توانم دراین مورد کاری انجام بدهم چرا که قانون اجازه داده اعضای هئیت مدیره قبلی با 6 کلاس سواد هم بتوانند به کار خود ادامه دهند اما درحال حاضراعضای هئیت مدیره جدید باید حداقل دیپلم داشته باشند. ما این 20 نفر را که دارای کارشناسی و ارشد و دکترا هستند را انتخاب کرده وتقاضا کردیم  ثبت نام کنند و امیدواریم درانتخابات پیش رو 7 نفر جوان با سواد، پرانرژی وبا تجربه سرکار بیایند و اتحادیه‌ای درخورشاَن صنف ومردم داشته باشیم.

از آنجایی که 22 میلیون نفر ازمردم  کشورازصنف ما قطعات خودروهایشان را تهیه می‌کنند واین تعداد پشت فرمان خودروها، اتوبوس، بولدوزر، کامیون، گریدر، لودر و … نیازمبرم به خدمات دارند، همه تلاش ما این است که دراتحادیه بهترین خدمات را ارائه کنیم.

 در2 هفته گذشته صنف ما در تعطیلی‌های اعلام شده ازسوی ستاد مقابله با کرونا در گروه یک قرارداشت وباید تعطیل می شد اما ازآنجایی که خودروهایی مانند آمبولانس واتوبوس وکامیون هایی که درحمل و نقل دارو وخوراک و پوشاک ولوازم بهداشتی و … فعالیت دارند وقطعات خودروهایشان باید ازطریق صنف ما تامین شود، اجازه دادند در ایام تعطیلی کرونا کارکنیم. صنف ما ازاین طریق توانست درکنارپزشکان وپرستاران ومدافعان سلامت به مردم خدمت کند. امیدواریم مشکل ویروس کرونا حل شود ودر روزموعود انتخابات اتحادیه انجام شود.

به اعتقاد من اتحادیه تا این لحظه به شدت وبا همت بالا دررابطه با موضوع بازرسی و رسیدگی به شکایات اعم از گرانی، تقلب، قاچاق وکیفیت پایین قطعات مبارزه کرده و عملکرد خوبی داشتیم. با توجه به اینکه روزانه 7 تا 10 پرونده به کمیسیون رسیدگی به شکایت می‌رسد توانسته‌ایم به شکایات رسیدگی کرده وکاردادگاه، قضات وتعزیرات را کم کنیم.

رسیدگی کارشناسی شده به 10 پرونده قاچاق، تقلب وگران‌فروشی دراتحادیه به صورتی که به فروشنده و خریداراجحاف نشود؛ کارهنرمندانه‌ای است که هرروزانجام می شود.

البته دراین حوزه‌هم طرح های جدیدی داریم وبا توجه به اینکه من دیگرمسئولیت نخواهم داشت.دوستان جوان طرح‌ها را اجرامی‌کنند وبه درخواست اعضایی که ثبت نام کرده‌اند من ودوستانم مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهیم و یار وهمراهشان هستیم و با اینکه دوستان درخواست کردند که بنده هم‌چنان مسئولیت رسیدگی به شکایات رابرعهده بگیرم درصورت موفقیت آن‌ها، روزانه یکی دوساعت را برای انجام کارها ورسیدگی به پرونده‌ها ومشاوره اختصاص داده وبه خدماتم ادامه می دهم اما اگر آنها موافقت نکنند من به صنف باز نخواهم گشت.

ازآنجایی که بزرگترین فردی که ثبت نام کرده 55 ساله ومدرک دکترا دارد وکوچکترین فرد24 ساله است شاهد فعالیت تیم جوان خواهیم بود ودرحال حاضر 3-4 ماه است با این تیم  کارمی کنیم .آنها افراد بسیارباهوشی هستند وطرح های خوبی دارند که تاکنون حتی به گوش‌اعضای اتحادیه نخورده والبته که کمیسیون شکایات هم تغییراتی خواهد کرد ومن مطمئن هستم که وضعیت اتحادیه بهتراز امروز خواهد شد.

یاد آورمی‌شود نشریه قطعات خودرو در راستای رسالت اطلاع رسانی خود آمادگی انتشارنظرات همه عزیزان عضو صنف را دارد. بدیهی است نظرات مطرح شده دیدگاه نشریه نخواهد بود. از خوانندگان محترم نیزدرخواست می کنیم نظرات، سوال ها و پیشنهادهای خود را با ما درمیان بگذارند.

Print 🖨
  • اتحادیه, اتحادیه لوازم یدکی تهران, انتخابات هیئت مدیره, سیدمهدی کاظمی, کرونا, مدافعان سلامت
[ctp_print]
قبلیقبلچه خودروهایی وارد کشور می‌شود؟
بعدی184 میلیون تومانبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

نسخه جدید شاسی بلند ۷ نفره جتور X70 پلاس رقیب اصلی تیگو ۸ پرو
محمدامین الهی 11 فروردین 1402
خداحافظی رسمی با شورلت کامارو در سال ۲۰۲۴
مرتضی مهدوی 11 فروردین 1402
آشنایی با CNCAP، موسسه ایمنی کشور چین
محمدامین الهی 11 فروردین 1402
آشنایی با گران‌ترین بی‌ام‌و های تاریخ، از ۳۲۸ و ۵۰۷ تا M1 و M5
محسن فاطمی 11 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

قانون ماشین نامتعارف چیست؟

عبدالعلی مجد 10 فروردین 1402

معایب خودرو سواری دیزلی

سارا رستگار 10 فروردین 1402

قوانین ماشین فرسوده

عبدالحسین آزاد 07 فروردین 1402

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

‫6 نظرها

  1. محمدی ناصر گفت:
    16 آذر 1399 در 5:55 ب.ظ

    باسلام
    گفت وگوی مفید ی بود
    انشالله که انتخابات با گزینه و انتخاب شایسته سالاری برگزارشود
    وشاهد تحول و تغییرات چشمگیری باشیم

    پاسخ
    1. زهره حاجیان گفت:
      06 تیر 1400 در 3:08 ب.ظ

      سپاسگزارم . انشالله

      پاسخ
  2. داوود پور زند گفت:
    17 آذر 1399 در 8:14 ق.ظ

    با سلام و تشکر از نشریه قطعات خودرو

    با حفظ احترام برای جناب کاظمی به نظر در اظهارات ایشون تناقض گویی هست
    اینکه خود شون نمره ی قبولی میدند درست نیست
    باید از اعضا ی صنف نظر سنجی عملکردشون رو جویا شد
    به نظرم در این دوره ی اخیر اتحادیه کارنامه ی قابل دفاعی از خودش نداره
    به امید تحول و تغییر در رویداد انتخابات اتحادیه

    پاسخ
  3. حمید محمودی گفت:
    18 آذر 1399 در 7:12 ق.ظ

    با سلام خدمت زحمت کشان و مسولین اتحادیه
    با همه تعاریفی که از عملکردهای اتحادیه گفته شد بنده بعنوان یکی از اعضای صنف هیچگاه حضور و عملکرد اتحادیه را در اتفاقات روزمره بازار حس نکردم ، اتحادیه هیچ حضور فعالی در بازار ندارد و اگر هم حرکتی انجام میدهد از دید اهالی صنف خارج است و اخباری به ما نمیرسد ، در فضای مجازی و گروههای صنفی نه حضور دارد و نه آنها را رصد میکند تا با نظرات و دیدگاههای همکاران صنفی بیشتر آشنا شود ، اگر اینچنین بود حتما اهالی صنف خیلی بیشتر برای حضور و کاندیداتوری انتخابات هئیت مدیره اتحادیه شرکت میکردند .

    پاسخ
  4. محمد جواد گفت:
    18 آذر 1399 در 8:46 ب.ظ

    ممنون مصاحبه ی خوبی بود

    پاسخ
    1. زهره حاجیان گفت:
      06 تیر 1400 در 3:06 ب.ظ

      زنده باشید و برقرار

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

مهار تورم…؟، رشد تولید…؟

سوال اول: مهار تورم به چه معنا 1. جلوگیری از افزایش نرخ تورم 2. کاهش قیمت‌ها نسبت به گذشته مقصود اول: یعنی همچنان گرانی داریم

08 فروردین 1402

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

مرصاد رنگرز 03 دی 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن