• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=994

خانه » سید مهدی کاظمی:

  • زهره حاجیان
  • 16 آذر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=994

سید مهدی کاظمی:

قطعه یدکی دست دوم

سید مهدی کاظمی، صنف ما اهمیت زیادی دارد نیاز داریم که جوان‌ترها بیایند وتغییرات ایجاد کنند

به گفته سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی، با توجه به توافق اتحادیه با سازمان صمت، انتخابات هئیت مدیره 7 بهمن ماه سال 1399برگزارمی شود واز آنجایی که محل برگزاری انتخابات توسط سازمان بررسی و موافقت شده هیچ شک و تردیدی دربرگزاری این اتفاق مهم دراین تاریخ وجود ندارد مگراینکه شرایط بیماری کرونا وخیم تر شود وبازهم انتخابات عقب بیفتد.

سید مهدی کاظمی در گفت وگو با خبرنگار ماهنامه قطعات خودرو افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات با احتساب چهارنفر اعضای فعلی هئیت مدیره، 30 نفر و 6 نفر هم بازرس در این دوره انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

البته من و یکی از اعضای فعلی هیات مدیره به دلیل اعتقاد به جوان‌گرایی واستفاده از جوانان با انرژی دراین دوره انتخابات شرکت نکردیم و آقای غلامرضا بخشی زاده هم  به دلیل سن بالا نمی توانستند ثبت نام کنند.

به اعتقاد من  باید جوانان پرتلاش، با تجربه و با سواد مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند اما  ثبت نام نکردن ما به این معنی نیست که بطور کلی ازمجموعه برویم و نظارتی بر صنف خود نداشته باشیم حتی علاقه مان به صنف  بیشترخواهد شد و من با 13 سال سابقه و همکارم با 17 سال سابقه حضوردرهئیت مدیره اتحادیه، تجربیات خود را دراختیاراعضای جوان وجدید قرارمی‌دهیم.

ازبین دوستان ثبت نام کننده 20 نفر مدرک کارشناسی وکارشناسی ارشد ودکترا دارند و حداکثر سن آن‌ها به 55 سال می‌رسد و ما از آنها تقاضا کردیم با علاقه، پی‌گیری وعاشقانه به سوی اتحادیه بیایند وبه آنها گفتیم که با توجه به اینکه صنف ما اهمیت زیادی دارد نیاز داریم که جوان‌ترها  بیایید وتغییرات ایجاد کنند وباعث ارتقا وتحول اتحادیه شوند. آنها هم به این کارعلاقمند شدند ودرحال حاضر با دقت و اشتیاق مسائل پیش رو وآینده را محک می‌زنند و به زودی از این 20 نفر7 نفر به عنوان کاندیدای اصلی انتخاب می شوند و در روزموعود که قانون اجازه دهد برای رای گیری به مردم معرفی می شوند.

در حال حاضر که من مسئولیت کمیسیون رسیدگی به شکایات را دارم کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست. کارهای بزرگی درنظرداریم وسال هاست که ازطریق رسانه‌ها پیشنهاد، راهکارها ومشکلات را به مسئولان ارائه می‌دهیم اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. این روزها مشکلات دست و پا گیری مانند گرانی وکیفیت پایین محصولات گریبان‌گیر صنف ما شده وامیدواریم پس از انتخابات دوستان جدید، با سواد، کارآمد، کارشناس وبا تجربه مشکلات حل شود.

اعضای هیات مدیره قدیمی مسن واز پیش‌کسوتان ومورد احترام همه هستند اما باید قبول کنیم که ما انرژی جوانان را نداریم. وجود افراد مسن برای صنف مضراست و با توجه به اطلاعاتی که از اوضاع واحوالشان دارم صلاح نمی دانم به این کارادامه بدهند اما آنها دوست دارند عضو هئیت مدیره صنف  باشند ومن نمی توانم دراین مورد کاری انجام بدهم چرا که قانون اجازه داده اعضای هئیت مدیره قبلی با 6 کلاس سواد هم بتوانند به کار خود ادامه دهند اما درحال حاضراعضای هئیت مدیره جدید باید حداقل دیپلم داشته باشند. ما این 20 نفر را که دارای کارشناسی و ارشد و دکترا هستند را انتخاب کرده وتقاضا کردیم  ثبت نام کنند و امیدواریم درانتخابات پیش رو 7 نفر جوان با سواد، پرانرژی وبا تجربه سرکار بیایند و اتحادیه‌ای درخورشاَن صنف ومردم داشته باشیم.

از آنجایی که 22 میلیون نفر ازمردم  کشورازصنف ما قطعات خودروهایشان را تهیه می‌کنند واین تعداد پشت فرمان خودروها، اتوبوس، بولدوزر، کامیون، گریدر، لودر و … نیازمبرم به خدمات دارند، همه تلاش ما این است که دراتحادیه بهترین خدمات را ارائه کنیم.

 در2 هفته گذشته صنف ما در تعطیلی‌های اعلام شده ازسوی ستاد مقابله با کرونا در گروه یک قرارداشت وباید تعطیل می شد اما ازآنجایی که خودروهایی مانند آمبولانس واتوبوس وکامیون هایی که درحمل و نقل دارو وخوراک و پوشاک ولوازم بهداشتی و … فعالیت دارند وقطعات خودروهایشان باید ازطریق صنف ما تامین شود، اجازه دادند در ایام تعطیلی کرونا کارکنیم. صنف ما ازاین طریق توانست درکنارپزشکان وپرستاران ومدافعان سلامت به مردم خدمت کند. امیدواریم مشکل ویروس کرونا حل شود ودر روزموعود انتخابات اتحادیه انجام شود.

به اعتقاد من اتحادیه تا این لحظه به شدت وبا همت بالا دررابطه با موضوع بازرسی و رسیدگی به شکایات اعم از گرانی، تقلب، قاچاق وکیفیت پایین قطعات مبارزه کرده و عملکرد خوبی داشتیم. با توجه به اینکه روزانه 7 تا 10 پرونده به کمیسیون رسیدگی به شکایت می‌رسد توانسته‌ایم به شکایات رسیدگی کرده وکاردادگاه، قضات وتعزیرات را کم کنیم.

رسیدگی کارشناسی شده به 10 پرونده قاچاق، تقلب وگران‌فروشی دراتحادیه به صورتی که به فروشنده و خریداراجحاف نشود؛ کارهنرمندانه‌ای است که هرروزانجام می شود.

البته دراین حوزه‌هم طرح های جدیدی داریم وبا توجه به اینکه من دیگرمسئولیت نخواهم داشت.دوستان جوان طرح‌ها را اجرامی‌کنند وبه درخواست اعضایی که ثبت نام کرده‌اند من ودوستانم مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهیم و یار وهمراهشان هستیم و با اینکه دوستان درخواست کردند که بنده هم‌چنان مسئولیت رسیدگی به شکایات رابرعهده بگیرم درصورت موفقیت آن‌ها، روزانه یکی دوساعت را برای انجام کارها ورسیدگی به پرونده‌ها ومشاوره اختصاص داده وبه خدماتم ادامه می دهم اما اگر آنها موافقت نکنند من به صنف باز نخواهم گشت.

ازآنجایی که بزرگترین فردی که ثبت نام کرده 55 ساله ومدرک دکترا دارد وکوچکترین فرد24 ساله است شاهد فعالیت تیم جوان خواهیم بود ودرحال حاضر 3-4 ماه است با این تیم  کارمی کنیم .آنها افراد بسیارباهوشی هستند وطرح های خوبی دارند که تاکنون حتی به گوش‌اعضای اتحادیه نخورده والبته که کمیسیون شکایات هم تغییراتی خواهد کرد ومن مطمئن هستم که وضعیت اتحادیه بهتراز امروز خواهد شد.

یاد آورمی‌شود نشریه قطعات خودرو در راستای رسالت اطلاع رسانی خود آمادگی انتشارنظرات همه عزیزان عضو صنف را دارد. بدیهی است نظرات مطرح شده دیدگاه نشریه نخواهد بود. از خوانندگان محترم نیزدرخواست می کنیم نظرات، سوال ها و پیشنهادهای خود را با ما درمیان بگذارند.

  • اتحادیه, اتحادیه لوازم یدکی تهران, انتخابات هیئت مدیره, سیدمهدی کاظمی, کرونا, مدافعان سلامت
قبلیقبلچه خودروهایی وارد کشور می‌شود؟
بعدی184 میلیون تومانبعدی

خدمات پس از فروش خودرو یک کسب و کار مهم و گسترده که از آن غفلت شده است

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

از کجا بفهمیم صفحه کلاچ تمام شده؟ 8 نشانه رایج که نمی دانستید

سارا رستگار 11 تیر 1401

امکان داخلی سازی 80 درصد قطعات خودرو وجود دارد

مرصاد رنگرز 07 تیر 1401

پورشه ۹۱۱ توربو S تیونینگ تاپ کار؛ شاهکار بدنه با فیبرکربن سبز

مرتضی مهدوی 09 تیر 1401

ضرورت استیضاح وزیر صمت/چرا وعده ساماندهی بازار خودرو عملی نشد؟

مرتضی مهدوی 05 تیر 1401

افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده

مجتبی علوی 10 تیر 1401

‫6 نظرها

  1. محمدی ناصر گفت:
    16 آذر 1399 در 5:55 ب.ظ

    باسلام
    گفت وگوی مفید ی بود
    انشالله که انتخابات با گزینه و انتخاب شایسته سالاری برگزارشود
    وشاهد تحول و تغییرات چشمگیری باشیم

    پاسخ
    1. زهره حاجیان گفت:
      06 تیر 1400 در 3:08 ب.ظ

      سپاسگزارم . انشالله

      پاسخ
  2. داوود پور زند گفت:
    17 آذر 1399 در 8:14 ق.ظ

    با سلام و تشکر از نشریه قطعات خودرو

    با حفظ احترام برای جناب کاظمی به نظر در اظهارات ایشون تناقض گویی هست
    اینکه خود شون نمره ی قبولی میدند درست نیست
    باید از اعضا ی صنف نظر سنجی عملکردشون رو جویا شد
    به نظرم در این دوره ی اخیر اتحادیه کارنامه ی قابل دفاعی از خودش نداره
    به امید تحول و تغییر در رویداد انتخابات اتحادیه

    پاسخ
  3. حمید محمودی گفت:
    18 آذر 1399 در 7:12 ق.ظ

    با سلام خدمت زحمت کشان و مسولین اتحادیه
    با همه تعاریفی که از عملکردهای اتحادیه گفته شد بنده بعنوان یکی از اعضای صنف هیچگاه حضور و عملکرد اتحادیه را در اتفاقات روزمره بازار حس نکردم ، اتحادیه هیچ حضور فعالی در بازار ندارد و اگر هم حرکتی انجام میدهد از دید اهالی صنف خارج است و اخباری به ما نمیرسد ، در فضای مجازی و گروههای صنفی نه حضور دارد و نه آنها را رصد میکند تا با نظرات و دیدگاههای همکاران صنفی بیشتر آشنا شود ، اگر اینچنین بود حتما اهالی صنف خیلی بیشتر برای حضور و کاندیداتوری انتخابات هئیت مدیره اتحادیه شرکت میکردند .

    پاسخ
  4. محمد جواد گفت:
    18 آذر 1399 در 8:46 ب.ظ

    ممنون مصاحبه ی خوبی بود

    پاسخ
    1. زهره حاجیان گفت:
      06 تیر 1400 در 3:06 ب.ظ

      زنده باشید و برقرار

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن