قطعات خودرو

عدم اجرای مقررات اتحادیه اروپا رقابت ناعادلانه‌ ایجاد می‌کند

عدم اجرای مقررات اتحادیه اروپا رقابت ناعادلانه‌ای ایجاد می‌کند و فعالان اقتصادی را که مطابق با قوانین رفتار می‌کنند، تضعیف می‌کند.

مقررات مربوط به اجرا

عدم اجرای مقررات اتحادیه اروپا رقابت ناعادلانه‌ای ایجاد می‌کند که فعالان اقتصادی را که مطابق با قوانین رفتار می‌کنند تضعیف می‌کند. به همین دلیل نظارت موثر بر بازار برای ایجاد یک شرایط برابر ضروری است که رقابت را با محوریت استاندارد‌های بالای ایمنی و بهداشتی تشویق می‌کند.

اتحادیه اروپا مقرراتی را پیشنهاد کرده است که برای تقویت نظارت بر بازار و بهبود همکاری بین همه بازیگران مربوط الزامات بیشتری را تعیین می‌کند. انجمن CECIMO از هدف کلی آیین‌نامه پشتیبانی می‌کند اما متوجه است که برخی از مقررات می‌تواند بار اضافی برای شرکت‌ها ایجاد کند.

حق مالکیت معنوی

«IPR‌»های صنعتی از جمله اهداف مختلف خود، محافظت از اختراعات، طراحی‌ها و پیشرفت در فناوری و در نتیجه تحریک سرمایه‌گذاری در تحقیق و پیشرفت فناوری‌های جدید است. اتحادیه اروپا در حال بررسی مناسب بودن چارچوب نظارتی موجود در مورد IPR و مسئولیت محصول در رابطه با ظهور فناوری‌های جدید است. انجمن CECIMO، به عنوان انجمن نمایندگی تولید در سطح اروپا بر چالش‌ها نظارت دارد و توجه قانونگذار را به راه‌حل‌های فنی ناشی از تقاضا‌های بازار متمرکز می‌کند.

استقبال انجمن از بخشنامه اعزام کارگران برای اطمینان از دستمزد عادلانه و تضمین شرایط برابر در سراسر اروپا

بخشنامه اعزام کارگران

بخشنامه اعزام کارگران قوانین اجباری را در مورد شرایط و ضوابط کارمندان اعزام شده توسط کارفرمایان را برای انجام خدمت در کشوری عضو اتحادیه اروپا به طور موقت تعیین می‌کند. انجمن CECIMO از هدف سیاست کمیسیون استقبال می‌کند، به عنوان مثال اطمینان از دستمزد عادلانه و تضمین شرایط برابر در سراسر اتحادیه اروپا. با این وجود، دستورالعمل اصلاح شده چندین عنصر بوروکراتیک دارد که در اعزام کارگر موانعی ایجاد می‌کند، به ویژه زمانی که آیین‌نامه‌ها در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا متفاوت است.

انجمن CECIMO از کمیسیون اروپا می‌خواهد تا اطمینان حاصل کند که کشور‌های عضو، استثنایی را که در دستورالعمل کنونی ارسال برای مونتاژ اولیه و یا نصب، به درستی اجرا می‌کنند. گام دیگر در مسیر درست توافق در مورد الزامات، گزارش مشترک پیرامون کارگران اعزام شده در سطح اروپا است.

 اهداف و بستر‌های فعالیت انجمن The CECIMO

صنعت خودرو بخش‌هایی از اهداف و بستر‌های فعالیت انجمن را به تفکیک مرور می‌کند.

رقابت‌پذیری

رقابت‌پذیری برای شرکت‌ها و کشو‌ر‌هایی است که ظرفیت آن‌ها برای افزایش سوددهی در زمان طولانی است، بنابراین محصولات و خدمات آن‌ها به رشد اقتصاد و بازگشت به جامعه کمک می‌کند.

انجمن CECIMOبه عنوان نماینده صنعت ماشین‌آلات و فناوری‌های تولیدی مرتبط با آن، باید مزیت رقابتی بودن تولید را که همیشه در دیجیتالی‌سازی، پایداری و نوآوری سرمایه‌گذاری کرده و به اقتصاد اتحادیه اروپا کمک می‌کند، ارتقا دهد. در همین راستا اتحادیه اروپا نیز باید با ایجاد شرایط مطلوب برای اعضای انجمن، استراتژی صنعتی آینده را تعریف کند تا اعضا بهترین عملکرد را داشته باشند.

انجمن CECIMO در تمام مذاکرات عمومی و اصلی صنایع اتحادیه اروپا مشارکت فعال داشته و همواره از تصمیم‌گیرندگان اتحادیه اروپا خواسته است تا شرایط مناسبی را برای پیشرو بودن صنایع اتحادیه اروپا در عرصه جهانی فراهم کنند.

سیاست صنعتی

از آنجایی که شورای رقابت از کمیسیون اروپا درخواست کرده، استراتژی سیاست صنعتی اتحادیه اروپا را به طور کامل و آینده‌نگرانه در سال 2017 انجام دهد، انجمن CECIMO تا حد زیادی به این رویکرد اتحادیه اروپا کمک کرده است.

 انجمن CECIMO در تمام مذاکرات عمومی و اصلی صنایع اتحادیه اروپا مشارکت فعال داشته و همواره از تصمیم‌گیرندگان اتحادیه اروپا خواسته است تا شرایط مناسبی را برای پیشرو بودن صنایع اتحادیه اروپا در عرصه جهانی فراهم کنند.

 انجمن CECIMO همچنین به Industry4Europe پیوسته که ائتلافی بزرگ و بی‌سابقه متشکل از 138 انجمن صنعتی اتحادیه اروپا است که برای هم‌صدایی و هماهنگی فعالیت‌ها و نیز کمک به ایجاد چشم‌اندازی بلند‌مدت در جهت استراتژی صنعتی و تولیدی اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

در بررسی‌های قطعات خودرو مشخص شده است کهانجمن دارای اهداف ویژه‌ای است که هر یک از آن‌ها به تفکیک بررسی می‌شوند.

نیاز انجمن به حاکمیت و شفافیت بهتر

– انجمن به حاکمیت و شفافیت بهتر نیازمند است وکمیسیون اروپا باید با کشور‌های عضو و صنایع ارتباط بیشتری داشته باشد. همچنین«روز صنعت اتحادیه اروپا» و «کنفرانس صنعتی 2030» اقدام بسیار مهمی در جهت شفافیت و پاسخگویی هستند، بنابراین کلیه اعضا باید در مورد میزان پیشرفت مباحث به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

– سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا باید صرفاً در مواردی که که احتمال شکست و سقوط بازار و صنایع وجود دارد، قانون وضع کنند. وجود فضای مناسب کسب و کار، اطمینان لازم را به مشاغل می‌دهد تا بتوانند در حوزه مهارت‌ها و نوآوری‌ها سرمایه‌گذاری کنند و با فرایند فناوری‌های نوظهور، رقابت جهانی، اقتصاد سبز و… سازگار شوند.

– برای دستیابی به فناوری به حمایت مالی نیاز است. سیاست صنعتی جدید باید اطمینان حاصل کند که ابزار‌های مالی اتحادیه اروپا به سمت بخش‌های اصلی تولید هدایت می‌شوند و آن‌ها از «اقتصاد واقعی» به معنای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید و زیرساخت‌ها حمایت می‌کنند.

قطعات خودرو در بررسی و تحقیقات خود به این نتیجه دست یافته است کهبرای انجمن‌ها و اتحادیه‌های داخلی، الگوبرداری از نحوه تعامل و همکاری و همراهی و هماهنگی‌های این انجمن با سازمان‌ها و ارگان‌ها و اتحادیه‌ها و انجمن‌های دیگر، و از نحوه تعامل و هماهنگی‌های این انجمن با قوانین و استاندارد‌ها و الزامات تعیین‌شده توسط قوانین اتحادیه اروپا، و الگوبرداری از اهداف و بستر‌های فعالیت انجمن و نیز میزان تلاش مستمر برای رسیدن به این اهداف، می‌تواند راهگشا و بسیار مفید و آموزنده باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *