قطعات خودرو

عرضه خودرو به بورس برطرف‌کننده مشکلات نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت خودرو باید واقعی شود. عرضه به بورس شاید به میزان اندکی در واقعی شدن قیمت خودرو موثر باشد اما یک اقدام اساسی محسوب نمی‌شود.

قدرت‌الله حمزه شلمزاری در خصوص عرضه خودرو در بورس اظهار داشت: بورس سابقه چندان مناسبی از خود به جا نگذاشته و مدیریت صحیحی بر آن حاکم نیست. با توسل به شعار اقدام به جمع‌آوری نقدینگی مردم شد اما سرمایه‌ها را در بخش دیگری هزینه کردند.

وی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس مشکلی از صنعت خودرو مرتفع نخواهد کرد، افزود: قیمت خودرو می‌بایست واقعی شود. عرضه به بورس شاید به میزان اندکی در واقعی شدن قیمت خودرو موثر باشد اما یک اقدام اساسی محسوب نمی‌شود.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد در خصوص قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: قیمت انواع کالاها در کشور از جمله خودرو واقعی نیست. مجلس باید از طریق نظارت، قیمت‌ها را به سطحی برساند که واقعی باشد. اکنون قدرت خرید مردم کاهش یافته است. با افزایش نرخ دلار، قیمت کالاها افزایش می‌یابد اما با کاهش نرخ آن، قیمت‌ها کاهشی نمی‌شود که این امر ناشی از فقدان نظارت، دلسوزی و مسئولیت‌پذیری است.

حمزه شلمزاری در خصوص اقدامات حمایتی و شیوه‌های مانع زدایی در راستای تحقق شعار سال جاری و رونق تولید گفت: برای بسیاری از مواد اولیه ارز 4200 تومان اختصاص داده شد اما به دلیل فقدان نظارت، به بخش قطعه‌سازی و خودروسازی اختصاص نیافت تا بر قیمت نهایی خودرو اثرگذار باشد. یکی از اشکالات این بود که این ارز در بخش‌هایی هزینه شد که تاثیری بر کاهش قیمت‌ها و به سود مصرف‌کننده نداشت.

وی همچنین به حاکمیت انحصار بر صنعت خودرو اشاره کرد و افزود: این انحصار می‌بایست با صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران شکسته شود. در صورت شکست انحصار، قیمت‌ها خودبخود تعدیل شده و واقعی می‌شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای رفع موانع گفت: اصلاح سیستم اداری یکی از راهکارها است. اکنون موانع بسیاری بر سر راه هر تولیدکننده و سرمایه‌گذاری وجود دارد که بخشی از آن ناشی از قدیمی بودن قوانین، همچنین قوانین زاید و مزاحم است که می‌بایست برطرف شود.

حمزه شلمزاری در بحث پشتیبانی‌ها هم خاطرنشان کرد: پشتیبانی می‌بایست جایگاه واقعی خود را پیدا کند. به عنوان مثال ارز و تسهیلات ارائه می‌شود، اما متاسفانه در عمل این تدابیر به بی‌راهه می‌روند، در حالی که اگر نظارت‌ها اصلاح شود، مشکلات مرتفع خواهند شد.

منبع: خبرخودرو

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است