قطعات خودرو

فاطمه بانوی عالم

حضرت فاطمه تنها فرزند رسول الله است که از خود فرزندانی به جای گذاشت. از این روی نسل پیامبر فقط از جانب ایشان ادامه یافته است.

زیباست که خداوند حکیم به همه مردم خصوصاً اعراب دوران جاهلیت فهماند که روح انسان مجرد است و زن ومرد ندارد.

حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ بیستم ماه جمادی الثانی متولد شد. سال تولد او را 5 سال قبل و 5 سال بعد از بعثت نوشته اند. یعنی در تاریخ ولادت ایشان ده سال اختلاف وجود دارد.

دوران کودکی حضرت زهرا با پدر و مادر گذشت. گرچه خیلی زود مادر ایشان حضرت خدیجه در جریان محاصره شعب ابی طالب درگذشتند.

دوران نوجوانی و جوانی بانوی عالم در زمان بعثت و هجرت پیامبر با دشواری فراوان همراه بود. حضرت زهرا علیهاالسلام در سال دوم هجرت با پسر عموی پدرش حضرت علی بن ابیطالب ازدواج کرد.

این ازدواج فرخنده که آسمان‌ها و زمین خیر و برکت ایجاد کرد. 9 سال دوام یافت. پایان آن با شهادت سرور زنان جهان 45 روز یا 75 روز یا 95 روز بعد از شهادت پیغامبر خدا بود.

پدر و دختر محبوب که خود رسول الله ایشان را ام ابیها یعنی مادر پدرش خواند هر دو بدست منافقان امت پیامبر صورت گرفت. این شهادت ها در فرزندان آن حضرت که امام مردم و جانشین رسول خدا بودند نیز تکرار شد و هربار یکی از منافقانی که اتفاقاً پرچم رهبری اسلام را هم بدست گرفته بودند؛ فرزندی از علی و زهرا را که اهل بیت و اوصیاء آخرین پیامبر خداوند تعالی بودند شهید کردند. بعضی از این ستمگران بر ایشان گریه و فغان هم کردند بلکه جنایت آن‌ها گم شود. اما خداوند نخواسته حقیقت نابود شود و آخرین وصی پیامبر خودرا که یازدهمین فرزند زهرا و علی است تا زمان موعد نگاه داشته است. با ظهور او حقیقت بی پرده و پیرایه نمایان می شود هرکه خواهد اسلام را می پذیرد و هرکه نخواهد در حکومت اسلامی زندگی خواهد کرد.

درباره حضرت زهرا صلی الله علیه و آله رازهای بزرگی است. آن‌قدر که حتی قبر آن بانو به حکمت خداوند مخفی بر مردم است تا سوال شود چگونه است که فرزند محترم رسول خدا در شهر رسول خدا از دنیا می رود.اما کسی نمی داند محل دفن او کجاست؟ این در حالی است که همسرش زنده است و در همان شهر سکونت دارد. مردی والامقام، دانا، قدرتمند و به سنت پیامبر برادر اوست. همه او را ولی رسول خدا می دانند. چرا او محل دفن دختر پیامبر را بر مردم نمایان نساخت؟ چرا اجازه نداد برای او مراسم تدفین عمومی برگزار شود؟ چرا اجازه نداد مردم بر پیکر نماز بگذارند؟ چرا فرزندان او نیز در مخفی نگاه داشتن قبر او جدیّت کردند.

حضرت زهرا در میان همه مسلمانان بانویی بلندمرتبه است. دارای ایمان و شخصیتی ممتاز است او محور اهل بیت پیغامبر خدا و معصوم از گناه و اشتباه است. درباره او، مقام و منزلتش در پیشگاه خداوند احادیث فراوان وارد شده است. حداقل سه سوره و 135 آیه قرآن درخصوص او نازل شده است.

از حضرت فاطمه صلی الله علیه و آله احادیثی به یادگار مانده است. به علاوه چندین خطبه خوانده اند و یک کتاب عظیم از ایشان در دست امام مهدی علیه السلام است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است