• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=4343

خانه » قطعه‌سازان کشور و توان ایجاد صرفه‌جویی ارزی ۱۳۳میلیون یورویی

  • سارا رستگار
  • 2 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4343

قطعه‌سازان کشور و توان ایجاد صرفه‌جویی ارزی 133میلیون یورویی

مدیر عامل ساپکو اعلام کرد: ایران خودرو در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ۱۲۵ پروژه داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا را دارد که با تحقق آن، ۱۳۳ میلیون یورو کاهش ارزبری خواهیم داشت.

عادل پیرمحمدی در دومین جلسه ستاد ساخت داخل گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ که با حضور انجمن‌های قطعه‌سازی تشکیل شد، اظهار کرد: ۷۶ میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از داخلی‌سازی در حوزه قطعات ارزبر، ۲۶ میلیون یورو مربوط به خودکفایی مواد اولیه، ۲۴ میلیون یورو در حوزه بهینه‌سازی و هفت میلیون یورو نیز برای داخلی‌سازی قالب و ابزار خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه داخلی‌سازی قطعات در سال جاری به ۸۴۹ میلیارد تومان و ۱۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است.

پیرمحمدی افزود: طبق تأکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به منظور تداوم نهضت داخلی‌سازی قطعات، این خودروساز در نظر دارد بخشی از فروش اموال و دارایی‌های غیر مولد خود را در سال جاری به این امر مهم اختصاص دهد.

مدیرعامل ساپکو با اشاره به این که بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای داخلی‌سازی قطعات از طریق آورده نقدی و سرمایه‌گذاری توسط سازندگان و اختصاص بخشی از مطالبات سازندگان برای ساخت داخل تأمین خواهد شد، گفت: مابقی از منابع و تسهیلات بانکی فراهم می‌شود.

پیرمحمدی، اجرای مشوق‌ها را برای شتاب‌دهی به فرآیند تعمیق و اجرای پروژه‌های ساخت داخل و تحقق جهش تولید الزامی دانست و گفت: عقد قرارداد با سازندگان به قیمت هزینه تمام شده قطعه و یا بر اساس فوب خلیج فارس و پرداخت مبلغ قطعه تحویلی به صورت ماهیانه، از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده برای شتاب‌دهی به ساخت داخل قطعات است.

مدیرعامل ساپکو، در زمینه پشتیبانی‌های فنی و کیفی از سازندگان برای داخلی‌سازی قطعات، اظهار کرد: تسهیل و تسریع در تست قطعات و اجرای فرآیند کیفی و فراهم کردن زمینه تعامل بیشتر قطعه‌سازان با شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مسائل فنی از مهم‌ترین موارد پشتیبانی از سازندگان داخلی است.

وی متوسط ارزبری هر دستگاه خودرو را ۱۷۱۵ یورو عنوان کرد و گفت: حدود ۶۷ درصد از این میزان ارزبری مربوط به تولیدکنندگان مواد اولیه و قطعات الکترونیکی است و تنها ۳۳ درصد خودکفایی مربوط به صنعت خودرو و قطعه‌سازی است که پیگیری و اقدام سایر صنایع نظیر پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و الکترونیک را می‌طلبد.

گفتنی است در جلسه ستاد ساخت داخل ایران‌خودرو، چالش‌های موجود در زمینه تداوم نهضت داخلی‌سازی قطعات و راهکار‌های عبور از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر

  • ارز, ساپکو, سال 1400, عادل پیرمحمدی
قبلیقبلتکلیف شرعی ماه مبارک رمضان را با خدمت اجتماعی همراه کنیم
بعدیاملاکی که ۱۲۰ روز خالی باشند، مشمول مالیات خواهند بودبعدی

خودروهای وارداتی ارزان، بی کیفیت نیستند

حسین پورمحمد 05 تیر 1401

قیمت انواع روکش صندلی خودرو (به روزرسانی تیر 1401)

محمدامین الهی 06 تیر 1401

کراس اوور جتور X90، با برند یواز در بازار روسیه عرضه می شود

عبدالحسین آزاد 10 تیر 1401

مشخصات و تست فنی خودرو بهمن ریسپکت + تصاویر جدید

علی محمد اخوان 08 تیر 1401

اعلام میانگین قیمت خودروهای اقتصادی

سارا رستگار 06 تیر 1401

در آستانه پایان عصر خودروهای احتراق داخلی، کدام دوره خودروسازی نوآورانه‌تر بود؟

حسین پورمحمد 09 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن