قطعات خودرو

معرفی برند سهول – Sehol زیرشاخه کمپانی جک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پیشرانه- برند سهول sehol یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی چینی JAC است که به‌تازگی محصولات آن در کشور ما هم حاضرشده‌اند.

 

 

 

سرآغاز شکل‌گیری برند سهول Sehol –

شرکت فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵ با یک رسوایی بزرگ روبرو شد که همه ما کمابیش با آن آشنا هستیم. تقلب جهت پایین‌تر نشان دادن میزان آلایندگی خودروهای دیزلی برای فولکس‌واگن هزینه زیادی داشت و علاوه بر جریمه‌های سنگین، اعتماد عمومی به این برند را تا حدودی خدشه‌دار کرد و درنتیجه میزان فروش محصولات این شرکت با افت محسوس مواجه شد.

 

 

فولکس‌واگن جهت ارتقاء میزان فروش خود و جلب دوباره اعتماد عمومی، علاوه بر تلاش جهت رشد فروش محصولاتش در بازار اروپا و آمریکا، تصمیم گرفت تا حضور خود در کشور چین را نیز تقویت کند. فولکس‌واگن پیش‌ازاین با کمپانی فاو و سایک همکاری‌های گسترده‌ای را بنا گذاشته بود اما جهت توسعه حضور در بازار محصولات برقی چین، کمپانی جک را انتخاب کرد.

 

 

جوینت ونچر جک-فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۷ به‌طور رسمی شروع به کار کرد و بدین ترتیب برند سول sol شکل گرفت. در این میان کمپانی سئات SEAT اسپانیا که از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن به‌حساب می‌آید، با کمپانی جک همکاری داشت و بدین ترتیب نام سول (SOL) که یک کلمه اسپانیایی است، روی شراکت جک – فولکس‌واگن گذاشته شد.

 

 

کلمه sol ریشه در سنت‌های اسپانیایی داشته و به مفهوم خورشید به کار می‌رود. بدین ترتیب هم به شریک اسپانیایی ادای احترام شده و هم به هدف‌گذاری جک و فولکس‌واگن در راستای تولید خودروهای پاک که باانرژی تجدید پذیر کار می‌کنند، اشاره شده است.

 

 

اولین محصول برند سول در چین، مدل ex20 بود که بر اساس جک iEV7s ساخته شد. بعد از مدت کوتاهی شریک آلمانی تصمیم گرفت کلیه سهام این جوینت ونچر را از کمپانی جک خریداری کند و محصولات خودش مبتنی بر پلتفرم MEB را تحت برند VW Anhui به بازار چین بفرستد.

 

 

در این راستا کمپانی JAC هم تصمیم گرفت نام برند سول را به سهول (siaho در چینی) تغییر دهد و محصولات لوکس و جدید خود را که شامل سدان و کراس‌اوورهای مدرن می‌شود، با این نشان به بازار چین عرضه کند؛ بنابراین برند sehol در سال ۲۰۱۸ در کشور چین تأسیس شد و از آن زمان تاکنون محصولات جدید کمپانی جک با این نشان در اختیار مصرف‌کنندگان چینی قرار داده شده است

 

 

محصولات برند سهول

برند sehol تاکنون تولیداتی متنوع و با طراحی مدرن را به بازار چین و سایر بازارهای بین‌المللی ازجمله روسیه، ایران و آمریکای لاتین ارائه کرده است. در این میان سهول A5 پلاس یا کی ام سی جی ۷ و سهول x7 یا کی ام سی k7، در ایران حاضرشده‌اند.

 

 

نسخه فیس لیفت جک s5 نیز با نام سهول x6 هم‌اکنون در بازار چین حضور دارد که احتمال عرضه آن به بازار ایران نیز می‌رود. دراین‌بین سهول ex10 و ex20 جزو تولیدات برقی کمپانی جک به‌حساب می‌آیند.

 

 

سهول EX10 یک خودروی شهری برقی بر اساس مدل جک IEV6E

 

سهول EX20 یک کراس‌اوور کوچک برقی بر اساس جک S2

 

سهول X4 یک کراس‌اوور کامپکت بر اساس مدل جک S4 به همراه نسخه برقی آن با نام سهول EX40

 

سهول X6 یک کراس‌اوور کامپکت بر اساس جک S5

 

سهول X7 (KMC K7) یک کراس‌اوور سایز متوسط بر اساس جک S7

 

سهول X8 یک کراس‌اوور سایز متوسط

 

سهول A5 پلاس (KMC J7) به همراه نسخه برقی آن با نام سهول E50A PRO

 

سهول QX یک کراس‌اوور کامپکت کاملاً جدید

 

 

حرف آخر

به نظر می‌رسد برند sehol با توجه به برخورداری از تجربه کمپانی جک و همچنین شراکت با خودروسازان مطرحی مثل فولکس‌واگن، بتواند در آینده جزوه خودروسازان برتر کشور چین و حتی در سطح جهان باشد.

 

 

این خودروساز با به‌کارگیری زبان‌های مدرن طراحی در تولید محصولات جدید و همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی روز جهت تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی، می‌تواند گزینه مناسبی جهت توسعه همکاری با خودروسازان ایرانی باشد و محصولات مدرن و با قیمت مناسب به دست مشتریان ایرانی برساند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است