امروز : جمعه 11 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • حسین پورمحمد
  • 6 بهمن 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2203

نمایشگاه داخلی سازی گروه بهمن

گامی دیگر در داخلی سازی خودروهای ایرانی

نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه‌ بهمن روز گذشته درحالی افتتاح شد که این شرکت قصد دارد با جذب قطعه‌سازان مختلف قطعات محصولات سبک و سنگین خود را تولید و تامین کند.

گروه‌ بهمن در راستای افزایش بومی‌سازی دو محصول دیگنیتی و فیدیلیتی و همچنین کامیونت شیلر این نمایشگاه را برگزار کرده است و در آن قطعات محصول دیگنیتی و همچنین برخی قطعات کامیونت شیلر به‌نمایش گذاشته شده است تا از توان تولیدکنندگان داخلی برای داخلی‌سازی این خودروها استفاده شود. 

گروه‌ بهمن در نظر دارد داخلی‌سازی محصول فیدیلیتی را به‌بیش از ۵۰ درصد برساند و داخلی‌سازی کامیونت شیلر را نیز تا بیش از ۷۰ درصد ارتقا دهد. 

هم چنین قرار است روی پلت‌فرم محصول فیدیلیتی چندین خودرو مختلف در کلاس و سگمنت‌های متفاوت تولید شود. در این خصوص با مدیران عامل گروه‌ بهمن و شرکت بهمن‌موتور گفت‌وگوهایی را انجام داده‌ایم که مشروح سخنان آن‌ها در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

بیوک علی مرادلو، مدیرعامل گروه ‌بهمن

ضرورت پرهیز از انحصارگرایی در به‌کارگیری ظرفیت‌های قطعه‌ سازان 

وجود شرکت کروز همچنان‌که برای خودروسازان بزرگ یک قوت است، در مجموعه بهمن نیز یک تکیه‌گاه خوب برای برنامه‌های توسعه‌ای است. اما من معتقدم ما به‌تمام قطعه‌سازان احتیاج داریم و مصمم هستیم در این مسیر درها را به‌روی آن‌ها بگشاییم و براساس قیمت و کیفیت تصمیم بگیریم. این مساله در بالاترین سطوح مجموعه تصمیم‌گیری شده است و در نتیجه کروز نیز باید مانند تمام شرکت‌های دیگر پیشنهادهای خود را ارائه کند. شرکت ما هم مانند خودروسازان دیگر می‌خواهد از ظرفیت تمام قطعه‌سازان استفاده کند. 

به‌همین دلیل نمایشگاهی را برای رفع نیازهای خود برگزار کردیم و در این باب ‌هیچ‌گونه انحصاری نیز وجود ندارد. همچنین قرار است در خودرو فیدیلیتی بالای ۵۰ درصد ساخت‌داخل داشته باشیم و در عین حال ما نخستین شرکتی هستیم که در بخش موتورسازی نیز سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌ایم و برای داخلی‌سازی اجزای دیگر خودرو نیز برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری درنظر داریم. اما ساخت‌داخل برای محصول دیگنیتی متفاوت است و قطعا بیش از ۳۰ درصد خواهد بود. 

درهرحال برنامه‌های خود را پیرو سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت دنبال خواهیم کرد. در این میان، وزارت صنایع نیز می‌تواند با اقدامات درست و حمایت از بخش‌خصوصی، انحصار را در این صنعت کاهش دهد.  

بهترین کار دولت این است که به‌جای تولید خودرو، مراکز تحقیقاتی برای این صنعت ایجاد کند. به‌عنوان مثال در کشور کره، هیچ‌یک از خودروسازان متعلق به‌دولت این کشور نیستند؛ اما هشت مرکز تحقیقاتی متعلق به‌دولت است و با بودجه تحقیقاتی می‌چرخد. مشابه این اتفاق باید در ایران هم بیفتد. اگر بخواهیم در کشور خودروسازی داشته‌ باشیم، نیازمند امکانات آزمایشگاهی و استاندارد هستیم. امیدواریم که صنعت‌خودرو از فول‌مونتاژکاری به‌سمت خودروسازی حرکت کند.

محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن‌ موتور و عضو هیات‌مدیره گروه‌ بهمن

عرضه سه مدل خودرو روی یک پلت‌ فرم

هم‌سو با حرکتی که در صنعت‌خودرو کشور آغاز شده، بخش خصوصی نیز بر آن است با عرضه محصولات جدید در سال جاری، تنوع‌ خودروهای داخلی را افزایش دهد. در همین راستا، تولید خودرو دیگنیتی در گروه‌بهمن آغاز شده است و امیدواریم فیدیلیتی نیز تا پایان سال به‌بازار عرضه شود. 

روی پلت‌فرم فیدیلیتی نیز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و قرار است یک اس‌یووی خانوادگی در ورژن‌های ۵ و ۷ نفره به‌عنوان نخستین محصول از این پلت‌فرم تولید شود. محصول بعدی نیز روی همین پلت‌فرم و در ورژن‌های برقی خواهد بود. همچنین قرار است یک محصول سدان هم روی پلت‌فرم دیگری عرضه کنیم. 

درمجموع روی پلت‌فرم فیدیلیتی، سه‌مدل خودرو عرضه خواهیم کرد. برنامه توسعه ساخت‌داخل روی این دو محصول را نیز پیگیر هستیم و هدف ما شروع کار با ۲۰ تا ۳۰ درصد ساخت‌داخل است و در یک بازه زمانی یک‌ساله در دیگنیتی به‌حدود ۴۰ درصد و در فیدیلیتی به ۵۰ درصد داخلی‌سازی خواهیم رسید. 

هدف‌گذاری نهایی و عمده سرمایه‌گذاری ما روی محصول فیدیلیتی است. به‌این دلیل که سرمایه‌گذاری روی پلت‌فرم انجام شده و مالکیت آن را در اختیار خواهیم داشت و برای تیراژ انبوه برنامه‌ریزی شده است. برای تولید این دو محصول می‌طلبد که همکاران ما در مجموعه مهندسی در کنار همکاران حوزه تامین حضور داشته باشند. 

با همین رویکرد، در نمایشگاه داخلی‌سازی، قطعات کلی دیگنیتی عرضه شده است که شامل صندلی، اگزوز، کاتالیست، سپرها، قطعات تریم داخل، باک بنزین، قطعات تزئینات، اکسل‌های جلو و عقب، موتور و… می‌شود. شروع ساخت‌داخل در گروه بهمن از سال ۷۳ و برای وانت‌های این خودروسازی آغاز شد. تا امروز هم از زنجیره تامین استفاده شده و در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و امیدواریم در ادامه تعامل با سازندگان داخلی، محصولات باکیفیت‌تری را عرضه کنیم.

نصب خطوط پرس‌شاپ برای پرس‌های G۱ و G۲ برای نخستین‌بار در بهمن‌موتور و کشور، نشان‌دهنده نگاه این شرکت به‌تولید انبوه است. سرمایه‌گذاری روی پلت‌فرم فیدیلیتی نیز با هدف ایجاد قطب جدید خودروسازی در کشور به‌انجام رسیده و برای تولید سالانه ۲۰ هزار دستگاه از نخستین خودرو این پلت‌فرم برنامه‌ریزی شده است. 

دو محصول دیگر را نیز در سال آینده عرضه خواهیم کرد. هدف ما ایجاد تنوع و عرضه محصول در سگمنت‌هایی است که شاید خودروسازان دیگر آن‌ها را به‌عنوان نیاز بازار چندان پوشش نداده‌اند.

شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا عمدتا روی سگمنت‌های پایین‌تر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما در پی پوشش سگمنت‌هایی هستیم که طبقه متوسط رو به‌بالای جامعه متقاضی آن هستند. 

این سگمنت‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تکنولوژی‌های به‌روزتری هستند و با چنین معیارهایی نمی‌توانیم نسبت به‌تولید یک خودرو اقتصادی با تکنولوژی پایین‌تر اقدام کنیم.

سخن آخر این‌که سال جاری در زمینه تعاملات بانکی و گمرکی خاص بود و همه تولیدکنندگان اعم از قطعه‌ساز و خودروساز با مسائل بسیاری مواجه بودند. شرایط تحریمی نیز حاکم بود و شرایط جامعه هم از لحاظ محدودیت‌های ارزی نامناسب بود. اما به‌نظر می‌رسد با تغییر شرایط اقتصادی-سیاسی، وضعیت رو به‌بهبود باشد.

Print 🖨
  • انحصار گرایی, بهمن موتور, خودروسازان, داخلی سازی, سواری, قطعه سازان, کامیونت, کروز, گروه بهمن
[ctp_print]
قبلیقبلکوییک آر اتوماتیک
بعدیماهنامه شماره 9بعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

نسخه جدید شاسی بلند ۷ نفره جتور X70 پلاس رقیب اصلی تیگو ۸ پرو
محمدامین الهی 11 فروردین 1402
خداحافظی رسمی با شورلت کامارو در سال ۲۰۲۴
مرتضی مهدوی 11 فروردین 1402
آشنایی با CNCAP، موسسه ایمنی کشور چین
محمدامین الهی 11 فروردین 1402
آشنایی با گران‌ترین بی‌ام‌و های تاریخ، از ۳۲۸ و ۵۰۷ تا M1 و M5
محسن فاطمی 11 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

قانون ماشین نامتعارف چیست؟

عبدالعلی مجد 10 فروردین 1402

معایب خودرو سواری دیزلی

سارا رستگار 10 فروردین 1402

قوانین ماشین فرسوده

عبدالحسین آزاد 07 فروردین 1402

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

مهار تورم…؟، رشد تولید…؟

سوال اول: مهار تورم به چه معنا 1. جلوگیری از افزایش نرخ تورم 2. کاهش قیمت‌ها نسبت به گذشته مقصود اول: یعنی همچنان گرانی داریم

08 فروردین 1402

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

مرصاد رنگرز 03 دی 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن