• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=2203

خانه » نمایشگاه داخلی سازی گروه بهمن

  • حسین پورمحمد
  • 6 بهمن 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=2203

نمایشگاه داخلی سازی گروه بهمن

گامی دیگر در داخلی سازی خودروهای ایرانی

نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه‌ بهمن روز گذشته درحالی افتتاح شد که این شرکت قصد دارد با جذب قطعه‌سازان مختلف قطعات محصولات سبک و سنگین خود را تولید و تامین کند.

گروه‌ بهمن در راستای افزایش بومی‌سازی دو محصول دیگنیتی و فیدیلیتی و همچنین کامیونت شیلر این نمایشگاه را برگزار کرده است و در آن قطعات محصول دیگنیتی و همچنین برخی قطعات کامیونت شیلر به‌نمایش گذاشته شده است تا از توان تولیدکنندگان داخلی برای داخلی‌سازی این خودروها استفاده شود. 

گروه‌ بهمن در نظر دارد داخلی‌سازی محصول فیدیلیتی را به‌بیش از ۵۰ درصد برساند و داخلی‌سازی کامیونت شیلر را نیز تا بیش از ۷۰ درصد ارتقا دهد. 

هم چنین قرار است روی پلت‌فرم محصول فیدیلیتی چندین خودرو مختلف در کلاس و سگمنت‌های متفاوت تولید شود. در این خصوص با مدیران عامل گروه‌ بهمن و شرکت بهمن‌موتور گفت‌وگوهایی را انجام داده‌ایم که مشروح سخنان آن‌ها در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

بیوک علی مرادلو، مدیرعامل گروه ‌بهمن

ضرورت پرهیز از انحصارگرایی در به‌کارگیری ظرفیت‌های قطعه‌ سازان 

وجود شرکت کروز همچنان‌که برای خودروسازان بزرگ یک قوت است، در مجموعه بهمن نیز یک تکیه‌گاه خوب برای برنامه‌های توسعه‌ای است. اما من معتقدم ما به‌تمام قطعه‌سازان احتیاج داریم و مصمم هستیم در این مسیر درها را به‌روی آن‌ها بگشاییم و براساس قیمت و کیفیت تصمیم بگیریم. این مساله در بالاترین سطوح مجموعه تصمیم‌گیری شده است و در نتیجه کروز نیز باید مانند تمام شرکت‌های دیگر پیشنهادهای خود را ارائه کند. شرکت ما هم مانند خودروسازان دیگر می‌خواهد از ظرفیت تمام قطعه‌سازان استفاده کند. 

به‌همین دلیل نمایشگاهی را برای رفع نیازهای خود برگزار کردیم و در این باب ‌هیچ‌گونه انحصاری نیز وجود ندارد. همچنین قرار است در خودرو فیدیلیتی بالای ۵۰ درصد ساخت‌داخل داشته باشیم و در عین حال ما نخستین شرکتی هستیم که در بخش موتورسازی نیز سرمایه‌گذاری سنگینی کرده‌ایم و برای داخلی‌سازی اجزای دیگر خودرو نیز برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری درنظر داریم. اما ساخت‌داخل برای محصول دیگنیتی متفاوت است و قطعا بیش از ۳۰ درصد خواهد بود. 

درهرحال برنامه‌های خود را پیرو سیاست‌گذاری‌های وزارت صمت دنبال خواهیم کرد. در این میان، وزارت صنایع نیز می‌تواند با اقدامات درست و حمایت از بخش‌خصوصی، انحصار را در این صنعت کاهش دهد.  

بهترین کار دولت این است که به‌جای تولید خودرو، مراکز تحقیقاتی برای این صنعت ایجاد کند. به‌عنوان مثال در کشور کره، هیچ‌یک از خودروسازان متعلق به‌دولت این کشور نیستند؛ اما هشت مرکز تحقیقاتی متعلق به‌دولت است و با بودجه تحقیقاتی می‌چرخد. مشابه این اتفاق باید در ایران هم بیفتد. اگر بخواهیم در کشور خودروسازی داشته‌ باشیم، نیازمند امکانات آزمایشگاهی و استاندارد هستیم. امیدواریم که صنعت‌خودرو از فول‌مونتاژکاری به‌سمت خودروسازی حرکت کند.

محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن‌ موتور و عضو هیات‌مدیره گروه‌ بهمن

عرضه سه مدل خودرو روی یک پلت‌ فرم

هم‌سو با حرکتی که در صنعت‌خودرو کشور آغاز شده، بخش خصوصی نیز بر آن است با عرضه محصولات جدید در سال جاری، تنوع‌ خودروهای داخلی را افزایش دهد. در همین راستا، تولید خودرو دیگنیتی در گروه‌بهمن آغاز شده است و امیدواریم فیدیلیتی نیز تا پایان سال به‌بازار عرضه شود. 

روی پلت‌فرم فیدیلیتی نیز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و قرار است یک اس‌یووی خانوادگی در ورژن‌های ۵ و ۷ نفره به‌عنوان نخستین محصول از این پلت‌فرم تولید شود. محصول بعدی نیز روی همین پلت‌فرم و در ورژن‌های برقی خواهد بود. همچنین قرار است یک محصول سدان هم روی پلت‌فرم دیگری عرضه کنیم. 

درمجموع روی پلت‌فرم فیدیلیتی، سه‌مدل خودرو عرضه خواهیم کرد. برنامه توسعه ساخت‌داخل روی این دو محصول را نیز پیگیر هستیم و هدف ما شروع کار با ۲۰ تا ۳۰ درصد ساخت‌داخل است و در یک بازه زمانی یک‌ساله در دیگنیتی به‌حدود ۴۰ درصد و در فیدیلیتی به ۵۰ درصد داخلی‌سازی خواهیم رسید. 

هدف‌گذاری نهایی و عمده سرمایه‌گذاری ما روی محصول فیدیلیتی است. به‌این دلیل که سرمایه‌گذاری روی پلت‌فرم انجام شده و مالکیت آن را در اختیار خواهیم داشت و برای تیراژ انبوه برنامه‌ریزی شده است. برای تولید این دو محصول می‌طلبد که همکاران ما در مجموعه مهندسی در کنار همکاران حوزه تامین حضور داشته باشند. 

با همین رویکرد، در نمایشگاه داخلی‌سازی، قطعات کلی دیگنیتی عرضه شده است که شامل صندلی، اگزوز، کاتالیست، سپرها، قطعات تریم داخل، باک بنزین، قطعات تزئینات، اکسل‌های جلو و عقب، موتور و… می‌شود. شروع ساخت‌داخل در گروه بهمن از سال ۷۳ و برای وانت‌های این خودروسازی آغاز شد. تا امروز هم از زنجیره تامین استفاده شده و در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و امیدواریم در ادامه تعامل با سازندگان داخلی، محصولات باکیفیت‌تری را عرضه کنیم.

نصب خطوط پرس‌شاپ برای پرس‌های G۱ و G۲ برای نخستین‌بار در بهمن‌موتور و کشور، نشان‌دهنده نگاه این شرکت به‌تولید انبوه است. سرمایه‌گذاری روی پلت‌فرم فیدیلیتی نیز با هدف ایجاد قطب جدید خودروسازی در کشور به‌انجام رسیده و برای تولید سالانه ۲۰ هزار دستگاه از نخستین خودرو این پلت‌فرم برنامه‌ریزی شده است. 

دو محصول دیگر را نیز در سال آینده عرضه خواهیم کرد. هدف ما ایجاد تنوع و عرضه محصول در سگمنت‌هایی است که شاید خودروسازان دیگر آن‌ها را به‌عنوان نیاز بازار چندان پوشش نداده‌اند.

شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا عمدتا روی سگمنت‌های پایین‌تر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما در پی پوشش سگمنت‌هایی هستیم که طبقه متوسط رو به‌بالای جامعه متقاضی آن هستند. 

این سگمنت‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تکنولوژی‌های به‌روزتری هستند و با چنین معیارهایی نمی‌توانیم نسبت به‌تولید یک خودرو اقتصادی با تکنولوژی پایین‌تر اقدام کنیم.

سخن آخر این‌که سال جاری در زمینه تعاملات بانکی و گمرکی خاص بود و همه تولیدکنندگان اعم از قطعه‌ساز و خودروساز با مسائل بسیاری مواجه بودند. شرایط تحریمی نیز حاکم بود و شرایط جامعه هم از لحاظ محدودیت‌های ارزی نامناسب بود. اما به‌نظر می‌رسد با تغییر شرایط اقتصادی-سیاسی، وضعیت رو به‌بهبود باشد.

  • انحصار گرایی, بهمن موتور, خودروسازان, داخلی سازی, سواری, قطعه سازان, کامیونت, کروز, گروه بهمن
قبلیقبلکوییک آر اتوماتیک
بعدیماهنامه شماره 9بعدی

سید علی لاجوردی: مدیران، شرکت‌های تولیدی را به حال خودشان بگذارند / نقش بی‌بدیل نمایشگاه‌ها در معرفی برندها

سعید حضرتی 05 تیر 1401

فورد F-150 رپتور، خودرو محبوب سارقان!

عبدالعلی مجد 09 تیر 1401

تکذیب اعطای انحصار به فروشندگان روغن موتور

سارا رستگار 08 تیر 1401

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

چرا وعده ساماندهی بازار خودرو عملی نشد؟

عبدالعلی مجد 06 تیر 1401

تولید موتور جدید، زیان خودروسازان را بیشتر می‌کند؟

محسن فاطمی 06 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن